پایان رویاهای تاج برای بازگشت به اتحادیه فوتبال انگلیس/ صلاحیت رئیس جمهور سابق تایید نشد!


ساعت: 11:39
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1891967

حضور رئیس سابق اتحادیه فوتبال انگلیس در انتخابات هفته آینده فدراسیون مورد تایید نهادهای نظارتی قرار نگرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ پس از سخنان شب گذشته حسن کامرانی فر دبیر کل فدراسیون فوتبال در خصوص عدم پاسخگویی به صلاحیت یکی از کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال، گمانه زنی های زیادی پیرامون نام این نامزد مطرح شده است.

علاوه بر مهدی تاج که در پرونده بازنشستگی مجتمع فولاد مبارکه اصفهان و نقش آفرینی در قرارداد مارک ویلموتس حضور داشت، صحبت هایی از تخلف وی مطرح شد. در برخی رسانه ها از سید میرشاد مجدی و حتی عزیزالله محمدی به عنوان نامزدهای احتمالی رد شده صحبت شده است.

اما با فاصله یک هفته ای تا جلسه انتخابات اتحادیه فوتبال، بررسی ها و پیگیری های خبرنگار دانا نشان داد که تاکنون تنها صلاحیت مجدی و محمدی از سوی مراجع قضایی و نظارتی مربوطه به فدراسیون فوتبال اعلام و ارسال شده است. نظری برای تاج وجود ندارد. .


پایان رویای تاج برای بازگشت به فوتبال

فدراسیون فوتبال در شرایطی که هنوز تحقیقات قانونی برای تایید صلاحیت از سوی نهادهای قضایی و نهادهای امنیتی اعلام نشده بود، طبق قانون اساسی 21 روز مانده به برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال، اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده در کمیته بدوی را اعلام کرد. و در واقع بیانیه کمیته فقط نقش تاییدی داشت مدارک و معرفی نامه کاندیداها را داشت.

بر اساس اساسنامه فدراسیون فوتبال و فیفا، نامزدهای هر کرسی در انتخابات فدراسیون نباید در مراجع قضایی کشور پرونده علنی داشته باشند که در مورد تاج چنین نبوده و طبق قانون حمایت از … فوتبال، رئیس سابق فدراسیون فوتبال احراز صلاحیت نشد.

اگر رئیس سابق فدراسیون فوتبال نتواند مقامات قضایی کشور را برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال توجیه کند، کنار گذاشتن وی از نامزدها و حتی با وجود آشفتگی و روابط با برخی دو تابعیتی ها کاملا قانونی است. ، فدراسیون هیچ مشکلی در کار و فعالیت خود نخواهد داشت.


با نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال آشنا شوید - ایمنا

بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید