از عدم درخواست استعفای مجدی از سرمربیگری تا عدم تایید تاج در انتخابات اتحادیه فوتبال انگلیس


ساعت: 14:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890667

نظر کارشناس حقوقی فوتبال درباره ابهامات انتخاباتی;

این حقوقدان و وکیل ورزشی به ابهامات به وجود آمده در جریان انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال پرداختند.

به گزارش خبرگزاری دانا؛ رسول باختر وکیل دادگستری و وکیل ورزشی در یادداشتی به بررسی و تحلیل ابهامات به وجود آمده در جریان انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال پرداخته است.

من شخصاً با تصمیم کمیته بدوی در مورد دو عزیزی که دیر ثبت نام کردند و کار درستی انجام دادند، موافقم، اما با توجه به تایید صلاحیت آقای تاج، با تصمیم دوستان و در من به شدت مخالفم. نظر این نیست که قانونی بود. مشکل بزرگ آنچه در مورد آقای تاج مطرح شد این است که ایشان 3 دوره عضویت در هیات مدیره فدراسیون فوتبال را برعهده داشتند و طبق قانون نمی توانند دوباره کاندید شوند. این اشتباه است، طبق قانون نباید تایید می شد چون 3 دوره حضوری را گذرانده اند.”

«کسی که سمتی دارد همیشه با این ظن مواجه است که از ابزار و قدرت به نفع خود استفاده می کند. اما اگر چنین اتفاقی بیفتد به این معناست که مثلاً رئیس این دوره عملاً نمی تواند کاندیدای دوره بعدی شود در اینجا محدودیت سه دوره در هیئت مدیره عملاً بی معنا می شود بنابراین می تواند در آن شرکت کند. انتخابات و این موضوع منافاتی با رهبری ایشان ندارد، شاید آقای کفاشیان در گذشته رئیس فدراسیون بوده و نامزد شده است. تنها مشکل این است که نمی تواند از زیرساخت های فدراسیون برای انتخابات استفاده کند. اما او موظف است از اقدامات مشکوک پرهیز کند تا انتخابات به نحو مقبول و کارآمد انجام شود. در غیر این صورت، کمیسیون اخلاق می تواند مداخله کند.»

وی ادامه داد: اگر برای هر یک از کاندیداها حکم دادگاه صادر شود برای وی سوء سابقه محسوب می شود و نمی تواند در انتخابات شرکت کند و در صورت تطابق چون ممکن است از دادگاه کیفری رای صادر شود، شخص مشخص شده رای دادن دیگر نمی تواند در فدراسیون کارساز باشد، مشکل دیگری که در این زمینه وجود دارد، صدمه به اعتماد فدراسیون به دلیل پرونده قضایی است، از نظر فیفا نیز چنین موردی تخلف محسوب می شود، اما فیفا طبیعتا این کار را انجام می دهد. در این موارد دخالت نکنید مگر اینکه از داخل باشد.اگر کشوری به این موضوع اعتراض داشته باشد فیفا عموماً به تصمیم کمیته مقدماتی در این زمینه استناد می کند زیرا به گفته آنها این کمیته باید صلاحیت و اطلاع کافی برای حل این موارد را داشته باشد. بدون هیچ حرف و حدیثی

دیدگاهتان را بنویسید