ساعات داغ کمیته انتخاب اولیه اتحادیه فوتبال انگلیس برای تصمیم گیری قاطع / درگیری لفظی بر سر استدلال موافق یا مخالف “تاج”!


ساعت: 11:36
تاریخ انتشار: 30.04.1401
کد خبر: 1884582

شایعه رد صلاحیت یکی از اعضای کابینه جنجالی وجود داشت.

کمیته انتخاب اولیه فدراسیون فوتبال ساعات مهم و حساسی برای تصمیم گیری سرنوشت ساز در مورد شرایط یکی از کاندیداها خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ با اتمام مراحل ثبت نام از علاقه مندان و واجدین شرایط برای حضور در انتخابات ریاست و سمت در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، این روزها وظیفه اصلی به کمیسیون بدوی انتخابات محول شده تا مهمترین تصمیمات را اتخاذ کند. درباره احراز صلاحیت یا رد صلاحیت نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال، به آخرین ساعات اما سرنوشت ساز خود نزدیک می شود.

خبرهای جالبی در این ساعات حساس از گوشه و کنار اتاق های فدراسیون فوتبال به گوش می رسد؛ مهدی محمد نبی، دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال و عضو هیئت رئیسه فدراسیون ورزش های کارگری به دلیل عضویت در آن فدراسیون با اعتراض کمیته بدوی مواجه شد و پس از آن ماه گذشته نامه استعفای خود را به این فدراسیون تقدیم کرد. اعضای کمیسیون

این در حالی است که مسئولیت منصور کنبرزاده، سرپرست اداره کل سلامت و تربیت بدنی وزارت نفت که پستی هم سطح با مدیرکل است، به دلیل عدم موفقیت در کمیسیون بدوی با مشکل مواجه شد. استعفا از پست دولتی و ناتوانی او در متقاعد کردن اعضای کمیته مقدماتی برای نشان دادن غیردولتی. این موقعیت احتمال رد صلاحیت او را بسیار افزایش داد.

امروز هم که کمیته بدوی باید درباره استجابت یا عدم پذیرش مهدی تاج، رئیس سابق فدراسیون فوتبال و دلیل بدهی های چند صد میلیارد تومانی فوتبال ایران تصمیم گیری کند، درگیری و اختلاف بین اعضای فدراسیون به وجود آمد. کمیته بدوی و حتی شنیده شد که در این میان صدای اعضا علیه یکدیگر بلند شد و در تعیین وضعیت تاج اختلاف نظر جدی بین اعضای کمیسیون وجود داشت.

از آنجایی که مهدی تاج 3 دوره عضویت در هیات مدیره فدراسیون فوتبال را برعهده داشته و ممنوعیت حضور چنین فردی به صراحت در اساسنامه فدراسیون فوتبال آمده است، این موضوع باعث درگیری لفظی بین اعضا شده است. کمیته بدوی و ترکیب فعلی اعضا در صورت عدم اعتراض به قانون به نفع ولیعهد نیست.

از آنجایی که 2 نفر از اعضای اصلی کمیته بدوی در سایر وزارتخانه ها و نهادها فعالیت می کنند و این موضوع باعث تضاد منافع شده است، 2 نفر از اعضای علی البدل دارای حق رای هستند که این موضوع اصلاً خواست تیم تاج نیست و به همین دلیل افزایش زیادی یافته است. امکان رد صلاحیت یا استعلام او توسط فدراسیون بین المللی فوتبال.

در این میان نکته جالب این است که یکی از معاونان مهدی تاج در شرایطی که اکنون در شرایط سختی قرار گرفته و احتمال رد صلاحیت وی بر اساس مفاد اساسنامه فدراسیون فوتبال افزایش یافته است، حمایتی از تاج نشان نداده و حتی مدعی شده است. محافل که حالا او هم باید به خاطر عضویت در هیئت مدیره FA برای 3 دوره محروم شود!

با تمام این تفاسیر باید منتظر ساعات پایانی امروز باشیم تا تصمیم نهایی کمیته پیش انتخاب فدراسیون فوتبال درباره حضور یا عدم حضور رئیس سابق فدراسیون در انتخابات آتی مشخص شود؛ تصمیمی که قطعا هر اشتباهی تبعات زیادی خواهد داشت و فوتبال ایران را تحت تاثیر قرار می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید