افشاگری های رئیس سابق کمیته انضباطی درباره انتخابات در فدراسیون فوتبال; حکم دادگاه بین آنها وجود دارد


ساعت: 09:56
تاریخ انتشار: 1301/06/12
کد خبر: 1894642

در صورت رای دادگاه، طرفین مسئول قرارداد با ویلموتس باید خسارت را از جیب خود بپردازند

رئیس سابق کمیته انضباطی اتحادیه فوتبال انگلیس گفت: شاید در تصمیم دبیرکل برای لغو انتخابات، تصمیم دادگاه دخیل بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبدالرحمن شاه حسینی، رئیس سابق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره جلسه انتخابات فوتبال که در ۱۷ شهریور برگزار شد، گفت: اساسنامه فدراسیون فوتبال به گونه ای است که فوتبالیست های بزرگ، تحصیلکرده ها، پیشکسوتان، کسانی که خیلی ها هستند. معتقد بودند واجد شرایط ورود به این انتخابات هستند و اگر وارد شوند بسیاری از افراد به خود اجازه ثبت نام نمی دهند نمی توانند ثبت نام کنند.

شاه حسینی افزود: تعداد اعضای مجمع فوتبال باید به 250 تا 270 نفر برسد، مانند کشورهایی که سبک و مدل فوتبالی دارند، در این صورت با این هیاهو و جنجال شاهد چنین انتخاباتی نخواهید بود، اگر من لابی کنم. با 40 تا 50 روح، این لابی دیگر تاثیری بر رئیس شدن ندارد. بنابراین فکر می‌کنم تا زمانی که اساسنامه مشخص نشود، وضعیت همین است.

رئیس سابق کمیته انضباطی با بیان اینکه به جرأت می‌گویم این انتخاب‌ها در محتوا و شکل، نامنظم‌ترین و بدترین انتخاب‌هایی است که در فوتبال انجام شده است، گفت: کجای دنیا در فضای مجازی این را می‌بینید می‌گویند یکی است. رد می شود، یکی تایید می شود یا در وسط شب اعلام می کنند که انتخابات نقد شده است.

وی در ادامه به اشکالات اساسنامه در خصوص اختیارات احراز صلاحیت افراد اشاره کرد و گفت: جایی که در اساسنامه فدراسیون فوتبال آمده است کجا باید از کاندیداها سوال شود، نوشته نشده است که کجا از آنها سوال شود.

شاه حسینی با اشاره به نحوه مشکوک انتخاب اعضای کمیسیون های بدوی و تجدیدنظر خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون های بدوی و تجدیدنظر توسط مجمع انتخاب می شوند، ببینید این اعضا چه زمانی انتخاب شده اند و چه کسانی این افراد را به این افراد معرفی کرده اند. آیا مجمع را برای رای دادن به شخص دیگری به چالش می کشید؟ این فاجعه است که این آقایان برای هر پست فقط یک گزینه برای این کمیته ها انتخاب کردند و اعضای مجمع چاره ای نداشتند.

و افزود: چرا مجمع به این افراد رای داد؟ چرا باید به افرادی رای دهد که افراد خاصی با هدف خاصی نمایندگی می کنند؟ در جلسه باید گفته می شد که برای هر پست کمیته بدوی و تجدید نظر انتخابات، سه نفر از اعضای هیات رئیسه فدراسیون معرفی می شد تا بتوانیم فردی را انتخاب کنیم که صلاحیتش از نظر جلسه بیشتر باشد.

رئیس سابق کمیته انضباطی درباره تصمیم دبیر کل برای نقدینگی انتخابات نیز تصریح کرد: چرا آقای کامرانی فر درباره نقدینگی انتخابات توضیحی ندادند؟ مثلاً شاید حکم دادگاهی بوده و فردی صلاحیت ورود به انتخابات را ندارد. در صورت مثبت بودن این 4 استعلام نیازی به انصراف نیست.

شاه حسینی افزود: معتقدم آقای کامرانی فر شخصا تصمیم به انصراف نداشته و براساس مستندات این کار را انجام داده است. من معتقدم که او باید شجاعت داشته باشد که به مردم بگوید چه اتفاقی افتاده است. این تصمیم دبیرکل نیست، تصمیم قانونی و قضایی شخص ثالث است. اگر مقام قضایی در مورد شخصی دستوری داده است باید به آن عمل کند.

رئیس سابق کمیته انضباطی با اشاره به همه گیر شدن تخلفات در فوتبال به غیرقانونی بودن هیئت حاکمه این فدراسیون اشاره کرد و گفت: در اساسنامه مقرر شده است که مدت ماموریت هیئت حاکمه 4 سال است و هیئت حاکمه دوره قبل 8 ماه بعد از پایان دوره 4 ساله غیرقانونی بود.» چرا کسی به این موضوع اهمیت می دهد؟ کمیته اخلاق کجا بود، تخلف از قانون اساسی در فوتبال اپیدمی شد و نوشته شده که بزرگان فوتبال نمی تواند وارد مدیریت های فوتبال شود.

شاه حسینی همچنین درباره شورای فعلی فدراسیون فوتبال که تصمیم به وتوی دستور دبیر کل مبنی بر ابطال انتخابات را گرفته است، تصریح کرد: برگزاری جلسات شورای حاکمیتی قبل از انتخابات به دلیل اینکه حد نصاب قانونی وجود ندارد غیرقانونی است و تصمیمات آن غیرقانونی است. همچنین طبق قانون اساسی غیرقانونی است. با برکناری آقای سراجی، هیئت مدیره به حد نصاب قانونی نمی رسد، بنابراین هر تشکل قانونی که به حد نصاب قانونی نرسد، تشکیل و تصمیمات آن غیرقانونی است. از وکلایی بپرسید که بدشان نمی آید جایگاه خود را در فوتبال از دست بدهند.

وی تاکید کرد: افراد اشتباهی انتخاب شدند و خسارات جبران ناپذیری به کشور وارد کردند. چه کسی باید پاسخگوی مجلس باشد؟ مسئولیت مجمع کجاست؟ اگر مجمع تصمیمی به ضرر فوتبال گرفته باشد پاسخگو است؟ هرگز نبود.

شاه حسینی در گفت‌وگو با تلویزیون در بخش پایانی گفت‌وگوی خود درباره پرداخت خسارات ناشی از قرارداد ویلموتس توسط عاملان آن گفت: ما این مفاد را هم در قانون اساسی و هم در قانون دادرسی داریم، هر قراردادی که باشد. به خواست و تصمیم مدیران فوتبال منعقد شده است و اگر بعداً تقصیر آنها ثابت شود باید خسارت وارده به کشور از جیب آن مدیران پرداخت شود.

وی تاکید کرد: دستگاه قضایی باید سریعا به پرونده تشکیل شده برای قرارداد “ویلموتس” رسیدگی کند و با توجه به اینکه مردم در این راستا درخواست دارند نتیجه را به مردم اعلام کنند و خسارت را از جیب خود بپردازند. باید منتظر صدور حکم و اجرایی شدن آن باشیم. همه کسانی که ایفای نقش کرده اند باید به نسبت مشارکت خود در پرونده تصمیم دادگاه غرامت بپردازند.



دیدگاهتان را بنویسید