1200 دفتر خدمات الکترونیک دادگاه در کشور وجود دارد/ جایگاه دفاتر الکترونیکی دادگاه خوب است


ساعت: 09:15
تاریخ انتشار: 1301/09/28
کد خبر: 1918792

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با اشاره به اینکه حدود یک هزار و 200 خدمات الکترونیکی دادگاه با بیش از 6 هزار کارمند همراه با قوه قضائیه کار می کنند، گفت: جایگاه خدمات الکترونیکی دادگاه ها خوب است و کارکرد این خدمات خوب است. باید بهبود یابد توجه ویژه ای شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد کاظمی فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در دیدار با رئیس و مدیران خدمات الکترونیک دادگستری استان کرمان گفت: تلاش می شود بخشی از کارهای قوه قضائیه به قوه قضائیه منتقل شود. خدمات e-Justice Services و در سال های 2017 و 2018 با تعطیلی دفاتر خدمات الکترونیک قانونی مواجه شد که نیاز به بازنگری در ماموریت های این دفاتر داشت.

وی بر شکل گیری آثار جدید در دفاتر خدمات الکترونیک قوه قضائیه تاکید کرد و ادامه داد: باید از ظرفیت دفاتر خدمات الکترونیک قوه قضاییه برای رفع مشکلات قوه قضاییه و مردم استفاده شود.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: آیین نامه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با مفاهیم جدید بازتعریف شده و حرکت جدیدی برای این دفاتر آغاز شده است و در روزهای اخیر آزمون استخدامی این دفاتر انجام شده است. نیز انجام شد.

کاظمی فرد تصریح کرد: دفاتر خدمات الکترونیک دستگاه قضایی برای تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضایی ایجاد شده است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با اشاره به اینکه حدود 1200 دفتر خدمات الکترونیک دستگاه قضایی با بیش از 6 هزار کارمند با قوه قضائیه همکاری می کنند، تاکید کرد: کار خدمات قضایی کار دستگاه قضایی است. دولت، و بنابراین ما این خدمات را کنترل می کنیم.

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای افزایش تعرفه دفاتر الکترونیک گفت: جایگاه دفاتر الکترونیکی خوب است و باید به وظایف این دفاتر توجه ویژه ای شود.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: در سیاست جدید در خصوص دفاتر الکترونیک قضایی، تعداد دفاتر مورد توجه قرار نمی گیرد، بلکه کیفیت خدمات مورد توجه قرار می گیرد و در این زمینه چک هوشمند است. در نظر گرفته شده و در حال حاضر، نظرسنجی الکترونیکی نیز برای مشتریان در حال انجام است.

کاظمی فرد افزود: خدمات جهادی دفاتر الکترونیکی، افزایش خدمات سایر دستگاه های قضایی در دفاتر، خدمات مشاوره ای و خدمات سیار نیز در رابطه با دفاتر الکترونیکی در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان استفاده از ثبت نام خودکار با 30 درصد در حوزه گواهی عدم سوء پیشینه بوده است، تصریح کرد: دستورالعمل برون سپاری خدمات دستگاه قضایی نیز تدوین شد. .

دیدگاهتان را بنویسید