افشاگری جدید علیه ترامپ؛ قصد رئیس جمهور سابق برای آغاز جنگ هسته ای!

افشاگری جدید علیه ترامپ؛  قصد رئیس جمهور سابق برای آغاز جنگ هسته ای!

یک مقام امنیتی در دولت دونالد ترامپ فاش کرد که در دوران ریاست جمهوری سلف وی، واشنگتن در آستانه یک جنگ هسته ای تمام عیار قرار داشت.

با گذشت کمتر از یک سال از ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، مقامات ارشد امنیتی داخلی به شدت نگران تشدید تنش ها بین واشنگتن و پیونگ یانگ بودند. این حقیقتی است که مایلز تیلور، دستیار ارشد کریستن نیلسن، وزیر سابق امنیت داخلی، در کتاب خود که به زودی منتشر خواهد شد به آن اشاره می کند. منابع آگاه گفتند در این مدت جلسات متعددی برای آمادگی برای حمله اتمی به خاک آمریکا برگزار شد.

ترامپ در آستانه عبور از خطوط قرمز است

تیلور در گزیده‌ای از کتاب هشدار درباره نابودی دموکراسی توسط ترامپ بعدی که با پولیتیکو به اشتراک گذاشته شده است، به نگرانی‌های دولت ترامپ در سال 2017 پس از آزمایش‌های موشکی کره شمالی اشاره می‌کند – که مصادف با دیدار نخست وزیر شینزو آبه قدرت با او بود. . ترامپ در مارا لاگو به تمرینات موشکی پیونگ یانگ با الفاظ تند پاسخ داد.

تیلور در این باره نوشت: در دنیایی که همه چیز بر اساس امنیت ملی تعریف می شود، همه چیز مربوط به تسلیحات هسته ای حساس است – بنابراین به خوبی و با دقت برنامه ریزی خواهد شد – اما نمی دانستیم که ترامپ هر لحظه چه می تواند بگوید؟ کریستن نیلسن، دستیار ارشد وزیر سابق امنیت داخلی ایالات متحده نیز در کتاب خود اشاره کرده است که روزی کره شمالی را با کلمات آتشین، با خشم و نیرویی که جهان ندیده بود، هدف قرار داد. تقریباً به نظر می رسید که ترامپ. یک درگیری هسته ای قابل استقبال است، این حقیقتی بود که ما را به وحشت انداخت. تیلور گفت که جیمز متیس، وزیر دفاع وقت، روز بعد از جلسه اتاق وضعیت، او را کنار کشید و به او هشدار داد: «همه شما باید آماده شوید.» او این کار را انجام داد. متیس در این دوره جدی بود، زیرا تاکید کرد که کشور در آستانه یک خطر وحشتناک قرار دارد.

به گفته تیلور، که بیشتر به خاطر نوشتن یک مقاله ناشناس نیویورک تایمز در سال 2018 شهرت دارد که در آن “مقاومت آرام” در دولت ترامپ را به عنوان “مقاومت انتخاباتی از سوی مردم” توصیف می کند، زیرا از عواقب هسته ای می ترسد. جنگ، وزارت امنیت داخلی وی گام بزرگی برداشت و تاکید کرد که کشور و امنیت آن باید در اولویت باشد.

او در کتاب جدیدی که قرار است در 18 ژوئیه منتشر شود، می‌نویسد: «ما همه رهبران ارشد وزارت امنیت داخلی ایالات متحده را گرد هم آوردیم تا درباره بحران گسترده‌تر بحث کنیم.» دور هم جمع شدیم و بهترین سناریوها را ترسیم کردیم. سناریوهایی که وحشتناک به نظر می رسید.. وی در ادامه تاکید کرد: نمی توانم جزئیاتی را بیان کنم، اما واقعا نگران امنیت کشور جلسه را ترک کردم. به نظر من، این وزارتخانه برای آن نوع درگیری هسته ای که ترامپ می تواند ایجاد کند، آماده نبود.

کریس کربس، یکی از مقامات ارشد وزارت امنیت داخلی ایالات متحده در آن زمان، تأیید کرد که در سال 2017 مقامات این وزارتخانه در حال بررسی چگونگی واکنش به حمله اتمی به ایالات متحده بودند. این فرصت وجود داشت که اقدامات معقولی برای ارزیابی آمادگی خود برای چنین حمله ای انجام دهیم.

در 28 نوامبر همان سال، کره شمالی موشکی را آزمایش کرد که قادر بود به قاره آمریکا برسد. این آزمایش باعث حیرت دولت ایالات متحده از جمله وزارت امنیت داخلی ایالات متحده شد. تیلور افزود که الین دوک، منشی آژانس در آن زمان، این حادثه را در یک اتاق کنفرانس امن مشاهده کرد، او پس از آزمایش جلسه ای برگزار کرد و سپس به من گفت که رئیس جمهور پس از شلیک موشک با او تماس گرفته است. اما قرار نبود در مورد کره شمالی صحبت کنیم. در عوض، او می خواست درباره تصمیم آتی وزارت امنیت داخلی ایالات متحده برای گسترش حمایت قانونی موقت از هندوراسی هایی که به واشنگتن آمده اند، بحث کند.

کتاب تیلور می‌گوید حتی با وجود اینکه موشکی که قادر به حمل کلاهک هسته‌ای بود به تازگی آسمان را شکسته بود، رئیس‌جمهور چیز دیگری در ذهن داشت. بر اساس نوشته وی: ترامپ از وزارت امنیت داخلی می خواست همه آنها (هندوراس) را اخراج کند. با این حال، دوک تصمیم گرفت این حمایت های قانونی را گسترش دهد. با این حال، همانطور که تیلور گفت، این اولین بار بود که وزارت امنیت داخلی برای حمله هسته ای آماده می شد. او در مصاحبه ای به پولیتیکو گفت، تا آنجا که من می دانم، این اولین بار است که وزارت امنیت داخلی این احتمال را در نظر گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید