اظهارات جدید ترامپ علیه برنامه هسته ای ایران

اظهارات جدید ترامپ علیه برنامه هسته ای ایران

روز جدید «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا که در اظهارات اخیر خود به شدت از «جو بایدن» انتقاد کرده است، از سیاست وی در قبال ایران نیز انتقاد کرد.

رئیس جمهور سابق آمریکا از سیاست های دولت بایدن در قبال ایران انتقاد کرد.

فناوری لباسشویی پرسیل را امتحان کنید که ارزان تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

به گزارش نیوزمکس، ترامپ در یک سخنرانی گفت: «دولت ایران اکنون بیش از هر زمان دیگری به بمب هسته‌ای نزدیک شده است. اگر قبلاً این کار را نکرده اید!”

اظهارات ترامپ درباره غنی‌سازی ایران در حالی است که او با خروج از برجام و پشت کردن به وعده‌های واشنگتن و تهدید اروپایی‌ها به هرگونه رابطه اقتصادی با ایران، باعث نابودی این توافق و افزایش سطح غنی‌سازی ایران به بیش‌تر شده است. از مقدار مشخص شده در برجام.

این در حالی است که ایران بارها تاکید کرده است که تسلیحات هسته ای در استراتژی نظامی و دفاعی کشور جایی ندارد و آژانس بین المللی انرژی اتمی در حال بررسی دقیق فعالیت های ایران است.

ترامپ در سخنرانی خود در جمع محافظه کاران در تامپا فلوریدا گفت: گزارش ها را بخوانید، آنها غنی سازی مورد نیاز خود را دارند. و آنها می توانند در مدت زمان بسیار کوتاهی سلاح هسته ای داشته باشند. من چند ماه یا کمتر صحبت می‌کنم و ممکن است الان یکی داشته باشند…»

ترامپ با استناد به این ادعاها هشدار داد که ایران هسته‌ای جهان را حتی منفی‌تر از آنچه «دموکرات‌های چپ رادیکال» برای «ویران کردن کشور ما» انجام داده‌اند، تغییر خواهد داد.

ترامپ همچنین در بخشی از سخنان خود گفت که آمریکا برای ارسال کمک های مالی و تسلیحاتی به اوکراینی ها در جنگ با روسیه بسیار مشکل دارد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در جریان سخنرانی خود در فلوریدا یادآور شد که از کشورهای عضو ناتو و اتحادیه اروپا خواسته بود بودجه نظامی خود را به 2 درصد تولید ناخالص داخلی افزایش دهند.

ترامپ گفت در آن زمان اروپا از آمریکا سوء استفاده و استثمار می کرد و اکنون اوکراین نیز همین کار را با کشورشان می کند.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از 60 میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده ایم. خب، مشخص است که کشورهای اروپایی بیشتر از ما تحت تأثیر این جنگ قرار گرفته اند، اما آنها بخش کوچکی از این مبالغ را پرداخته اند.

دیدگاهتان را بنویسید