بازطراحی تهران بر اساس حمل و نقل عمومی/افزایش ایمنی با 50 درصد نوسازی در تهران


ساعت: 11:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۳
کد خبر: 1883107

زاکانی در دیدار با وزیر امور محلی و محیط زیست سوریه گفت:

وزیر امور محلی و محیط زیست سوریه با شهردار تهران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین مخلوف وزیر امور محلی و محیط زیست سوریه به همراه شفیق دیوب سفیر سوریه در ایران و هیأت همراه صبح پنجشنبه 2 تیرماه با علیرضا زاکانی شهردار تهران دیدار و گفتگو کرد. زاقانی در این دیدار با تاکید بر اینکه روابط ایران و سوریه فراتر از روابط دو کشور است، گفت: رابطه و دلبستگی دو ملت و رهبران آنها به سمت اهداف مشترک است و این رابطه از زمان 2017 برقرار شده است. مرحوم حافظ اسد و امروز این رابطه به اوج خود رسیده است.

شهردار تهران با اشاره به لزوم دوستی و همکاری دو کشور ایران و سوریه گفت: معتقدیم تجربیات ما و آنچه در تهران داریم باید به مردم سوریه منتقل شود تا بتوانند از ظرفیت موجود استفاده کنند و تسریع کنند. ساخت و ساز سوریه

زاکانی با اشاره به جمعیت شهر تهران گفت: جمعیت شبانه شهر تهران حدود یک میلیون نفر است که به آن ساکنان دائمی می گوییم و این جمعیت در طول روز 3.5 میلیون نفر افزایش می یابد و به 13.5 میلیون نفر می رسد.

تهران دارای بافت سنتی و قدیمی با قدمتی 7 هزار ساله است

شهردار تهران ادامه داد: با نگاهی به توسعه شهر تهران باید بگویم که قبلا توسعه تهران به صورت شمالی و جنوبی بوده و امروز این توسعه شرقی و غربی شده است و به همین دلیل تهران توسعه یافته است. بافت سنتی و قدیمی و آثار باستانی یافت شده در پایتخت ایران نشان از قدمت هفت هزار ساله تهران دارد.

طراحی مجدد شهر تهران بر اساس حمل و نقل عمومی

زاکانی با بیان اینکه 237 سال است که تهران پایتخت ایران بوده است، گفت: بافت قدیمی و تاریخی در کنار بافت جدید، وجود تهران را شکل داده است و باید مشکلات را حل کنیم و امنیت و شرایط بیشتری برای ساختن زیباتر و زیباتر ایجاد کنیم. تهران امن تر در حال حاضر در حال طراحی مجدد تهران در امتداد محور حمل و نقل عمومی هستیم. توسعه و بازسازی شهر مبتنی بر حمل و نقل عمومی به ویژه مترو است، به گونه ای که در شعاع 800 متری ایستگاه های مترو، بارگیری و توسعه مجدد بر اساس ایستگاه های مترو صورت می گیرد.

نوسازی 50 درصدی تهران با شارژ اطراف ایستگاه های مترو

شهردار تهران ادامه داد: در این طرح هدف ما رسیدن به پنج تا شش هدف است چرا که با بارگیری در شعاع 800 متری بیش از 50 درصد ایستگاه های مترو تهران نوسازی می شود و در کنار این نوسازی ایمنی نیز تامین می شود. به دست آورد.

زاکانی با بیان اینکه سه گسل فعال در تهران وجود دارد، گفت: بازسازی با محوریت حمل و نقل عمومی به ما کمک می کند تا از معضل ترافیک و آلودگی هوا عبور کرده و هویت ایرانی-اسلامی خود را حفظ کنیم. هدف دیگری که در این اقدام دنبال می شود، دستیابی به بازطراحی عملکردی شهر و تامین مسکن ساکنان کلانشهر تهران است.

شهردار تهران با بیان مشکلی که با نوسازی فضاهای سبز و اماکن بهداشتی در شهر بیشتر می شود، تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف ما در طرح بازآفرینی شهری، جذب اعتبارات لازم از محل مشارکت در توسعه حمل و نقل است. به طور کلی حرکت کنیم، چون پول اصلی شهرداری تهران به صورت دخل و خرج است.

لزوم افزایش ارتباط تهران و دمشق پس از خواهرخواندگی

زاکانی با تاکید بر لزوم افزایش ارتباط تهران و دمشق پس از اعلام خواهرخواندگی این دو شهر، خاطرنشان کرد: افق 10 ساله برای شهر تهران در حال پیگیری است تا تهران به تهرانی دیگر تبدیل شود و خوبی ها و زیبایی ها همچنان ادامه داشته باشد. این مسیر و مشکلات شهرها مشخص می شود.

وی با اشاره به اینکه شهر تهران 13 هزار هکتار فضای سبز داخلی و 45 هزار هکتار فضای سبز اطراف دارد، تصریح کرد: می توانیم در مسائل مختلف از جمله زباله به دوستان خود در سوریه کمک کنیم. در زمینه پسماند نیز باید بگویم که روزانه حدود هفت هزار تن زباله در شهر تهران تولید می شود که با تولید انرژی، گرانول و پسماند کمپوست تلاش می کنیم این میزان را به حداقل برسانیم و از این حداقل در عرضه نیز استفاده شود. از مواد مختلف

زاکانی با اشاره به توانایی مدیریت شهری پایتخت در تامین مایحتاج مورد نیاز از طریق میادین میوه و تره بار تاکید کرد: می توانیم با دوستان خود در سوریه در زمینه سلامت، مترو، حمل و نقل هوشمند و ارائه خدمات بهینه تبادل تجربه کنیم. .

امکان گسترش فعالیت مغازه های غیرنظامی در سوریه

شهردار تهران گفت: در حوزه کالا و خدمات 40 فروشگاه زنجیره ای بزرگ به نام شهروند فعال هستند و می توانیم این خدمات را به دمشق و سایر نقاط نیز تعمیم دهیم و در بعد فنی و عمرانی تهران تجربه خوبی در در زمینه ساختمان، پل سازی و بزرگراه سازی و جمع آوری بزرگراه و آب های سطحی وجود دارد که می توانیم ارائه دهیم.

به گزارش خبرنگار سایت شهر، در پی سفر حسین مخلوف وزیر امور محلی و محیط زیست سوریه در سخنانی با بیان اینکه یکی از نقاط مشترک ایران و سوریه وجود شهرهایی با قدمت تاریخی است. وی گفت: شهرهای با قدمت باید حفاظت شوند و علاوه بر آن دفاع شهری از فناوری نیز بهره می برد.

وزیر امور محلی و محیط زیست سوریه افزود: دمشق یکی از قدیمی ترین شهرهای خاورمیانه است و باید از بافت قدیمی آن محافظت شود و استانداری ها نیز به این اصل پایبند هستند که در برنامه ریزی های انجام شده توسعه مناطق سبز یک امر است. اولویت را داریم و می خواهیم در حومه شهر نیز باشد کمربند سبز ایجاد کنید.

درخواست سوریه برای توسعه همکاری با ایران

مخلوف با تاکید بر اهمیت محیط زیست، انرژی های تجدیدپذیر، نیروگاه ها، گاز و شبکه حمل و نقل گفت: از کارشناسان خواستیم برای حفظ منابع سبز خود وارد بستر جامعه شوند چرا که یکی از مهم ترین مشکلات و چالش های ما همین است. بحث جمع‌آوری زباله‌ها.» و تولید انرژی دلیلی است که ما از شرکت‌های سرمایه‌گذاری دعوت می‌کنیم تا در این راستا همکاری کنند. در گذشته مطالعات خود را در زمینه مترو دنبال می‌کردیم و این در رأس کار ما است. امروز برنامه مذاکره برای خرید نیز در دستور کار اتوبوس ها قرار دارد و ارتباط با شرکت ها و سرمایه گذاران مرتبط با ایران برای ما مهم است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید