کاهش آمار نزاع و افزایش 9 درصدی تصادفات جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد


ساعت: 14:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۳
کد خبر: 1901383

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد:

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویار احمد از کاهش نزاع و افزایش 9 درصدی تصادفات رانندگی خبر داد و مجموع جان باختگان سوانح رانندگی را 101 نفر عنوان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، آمار تصادفات همواره یکی از حساس ترین و جالب ترین آمار در زمینه های آماری است که از این حیث غرق شدگان، تماس های تلفنی ناشی از حوادث رانندگی، ادعای نزاع و آمار مجروحان از حوادث کار در سال 1401 از طریق پزشکی قانونی این استان به بررسی کهگیلویه و بویار احمد می پردازیم.

کامروز امین با تشریح اولین آمار در خصوص پایان فصل تابستان به آمار 5 ماهه غرق شدگان در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و افزود: در 5 ماهه نخست امسال 11 مورد غرق شدگی در استان به ثبت رسیده است. منطقه نسبتا بالا بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه تمامی 11 متوفی مراجعه کننده مرد بودند، تصریح کرد: 7 متوفی به طور جداگانه به پزشکی قانونی بویار احمد، یک نفر در گچساران، 2 نفر در کوگیلویه و یک نفر در بهمئی معرفی شدند.

مدیرکل پزشکی قانونی با تاکید بر اینکه بر اساس سالنامه آماری 1400 استان کهگیلویه و بویراحمد از نظر مرگ و میر ناشی از غرق شدگی در رتبه نهم کشور قرار دارد، نسبت به جمعیت به سراغ آمار مجروحان رفت. مردم بر اثر حوادث کار گفت: در پنج ماهه امسال 122 مصدوم داشته ایم که نسبت به مدت مشابه پارسال 5.4 درصد کاهش داشته است.

وی گفت: در 5 ماهه امسال در مجموع 123 مورد فوت و جراحت ناشی از حوادث شغلی در بخشداری به ثبت رسیده است.

امینی با بیان اینکه از این تعداد 122 مورد مربوط به جراحات ناشی از حوادث کار بوده است، افزود: از این تعداد 120 نفر مرد و 2 نفر زن بوده اند.

وی همچنین تصریح کرد: بر اساس آمارهای موجود در چهار ماهه نخست امسال بیشترین مصدومان به ترتیب به پزشکی قانونی 56 بویراحمد، 29 کهگیلویه، 26 گچساران، دنا 7، بهمی 2 و باشت 2 مراجعه کرده اند. .

امینی با تاکید بر اینکه در 6 ماهه نخست امسال تنها 1 مورد فوت ناشی از حوادث کار در استان کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده است، از افزایش 9 درصدی فوتی های ناشی از تصادفات جاده ای در پنج ماهه نخست امسال در استان خبر داد. استان.

مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: مجموع جان باختگان تصادفات رانندگی به پزشکی قانونی استان در پنج ماهه امسال 101 نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است. .

امینی گفت: از مجموع متوفیان ذکر شده 24 نفر زن و 77 نفر مرد بودند.

وی همچنین تصریح کرد: این آمار به تفکیک به ادارات قضایی بویار احمد 58، گچساران 27، کهگیلویه 15 و باشت 1 تعلق دارد.

امینی در خصوص مصدومان نیز گفت: در پنج ماهه نخست امسال 2 هزار و 272 نفر با ادعای جراحات ناشی از تصادفات به پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد از کاهش 14.6 درصدی تعداد افراد مدعی درگیری با پزشکی قانونی استان در چهار ماهه نخست امسال خبر داد.

وی با بیان اینکه در چهار ماهه نخست امسال یک هزار و 859 نفر با دعاوی نزاع به شعب استان مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 14.6 درصد کاهش داشته است، گفت: در این مدت از مجموع یک هزار و 485 نفر مرد و 374 نفر بودند. زنانی که با اتهام درگیری به پزشکی قانونی استان مراجعه کردند.

امینی همچنین بیان کرد: شهرستان های بویراحمد با 950 مورد، کهگیلویه با 417 مورد و وگچساران با 253 مورد بیشترین مراجعه با ادعای نزاع را داشته اند.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: بر اساس سالنامه آماری پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 1398 رتبه هفتم کشور را از نظر جمعیت از نظر مراجعات با اتهامات مربوط به اختلافات

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید