مجروح شدن 50 درصد موتورسواران در تصادفات / افزایش 75 درصدی تصادفات فوتی در استان سمنان


ساعت: 15:22
تاریخ انتشار: 14/03/1400
کد خبر: 1810521

رئیس پلیس راهور استان سمنان با اشاره به خسارت بیش از 50 درصدی موتورسواران در تصادفات جاده ای گفت: در سال 1400 بیش از 58 درصد تصادفات در مقاطع موتورسیکلت و عابر پیاده بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرآت موسی بزرگی رئیس پلیس راهور استان سمنان ظهر امروز در نشست خبری پلیس راهور استان سمنان با اشاره به اینکه پلیس راهور در دو بخش انجام آموزش های لازم و بخش دوم بحث نیروی انتظامی و برخورد با متخلفان در حال فعالیت است.

بزرگی با بیان اینکه در این تصادف دو گروه بیشترین خسارت را متحمل شدند، گفت: موتورسواران و عابران پیاده به دلیل نبود تجهیزات حفاظتی بیشترین خسارت را در این تصادف دیدند.

رئیس پلیس راهور استان سمنان با اشاره به خسارت بیش از 50 درصدی موتورسواران در تصادفات جاده ای گفت: در سال 1400 بیش از 58 درصد تصادفات در محور موتورسیکلت و عابر پیاده بوده است.

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر شاهد کاهش چشمگیر تصادفات بوده ایم، گفت: متاسفانه امسال شاهد افزایش تصادفات هستیم که باید در جلسات کارشناسی مورد تحلیل قرار گیرد.

بزرگی با اشاره به کاهش 25 درصدی مجروحان در استان گفت: تعداد مجروحان طی ده ماه گذشته کاهش خوبی داشته و از 2680 نفر به 2000 نفر رسیده است.

رئیس پلیس راهور استان سمنان با بیان اینکه آمار فوتی ها 75 درصد افزایش یافته است، گفت: در حین انتقال مجروحان به مراکز درمانی فوتی نداشته و تمامی فوتی ها در محل و یا در مراکز درمانی بوده یا نبوده که نشان دهنده حضور به موقع است. پلیس و نیروهای پشتیبانی

وی با اشاره به اینکه طغیان تصادفات در استان شناسایی شده است، تصریح کرد: با کمک کارشناسان راهداری بیش از 39 تصادف شناسایی شده که از این تعداد 9 نقطه و 25 نقطه دیرهنگام در حال انجام است.

بزرگی خاطرنشان کرد: در سال 1400 بیش از 3600 جریمه یک میلیون تنی و بیش از 480 جریمه 500 هزار تنی در بحث محدودیت های عروقی در منطقه به ثبت رسیده است.

رئیس پلیس راهور استان سمنان با اشاره به تغییر محدودیت های تاج در کشور خاطرنشان کرد: از این پس تمام جرایم تاج و تخت عاقلانه اعمال می شود.

وی گفت: این محدودیت های عروق کرونر برای افرادی اعمال می شود که هنوز واکسن دریافت نکرده اند. گوشی های هوشمند شناسایی و تحمیل خواهند شد.

بزرگی با اشاره به نصب بیش از 150 دوربین هوشمند در استان گفت: این دوربین های هوشمند به پلیس کمک می کند تا هم در بحث نظارت و هم در بحث تخلفات اقدامات بهتری برای پیشگیری از تخلفات انجام دهد.

رئیس پلیس راهور استان سمنان با بیان اینکه بیش از 8 هزار دستگاه موتورسیکلت توقیف شده است، گفت: علاوه بر این تعداد موتورسیکلت، بیش از هزار خودرو و وسیله نقلیه نیز در پارکینگ متوقف شده است که امیدواریم با رفع این تعداد موتورسیکلت، بیش از هزار دستگاه خودرو در پارکینگ متوقف شود. برنامه ریزی می کند.» بازداشت شود.

وی با اشاره به اینکه بیشتر خودروهای توقیفی به دلایل قانونی توقیف شده است، افزود: بیشتر این خودروها به دلیل بدهی بانکی و عدم پرداخت مهریه و جرایم مختلف مالی در پارکینگ متوقف شده اند.

بزرگی از ارائه بیش از 100 هزار خدمت توسط ادارات مختلف پلیس راهور خبر داد و گفت: این خدمات در زمینه تعویض پلاک، گواهینامه رانندگی و صدور دفترچه بوده است.

رئیس پلیس راه استان سمنان با بیان اینکه از ابتدای اسفندماه طرحی برای تشدید کار با موتورسواران تدوین شده است، خاطرنشان کرد: این طرح موتورسوارانی را که کلاه ایمنی و گواهینامه ندارند تحمیل می کند.

وی در خصوص وضعیت پیاده راه خیابان امام گفت: هدف نهایی این خیابان فضای پیاده رو است اما به دلیل نبود زیرساخت مناسب با مشکلات متعددی مواجه است که باید با مساعدت شهرداری تامین شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید