70 درصد مرگ و میر ناشی از تصادفات موتورسیکلت در قم، ضربه به سر است. موتورسواران 80 درصد تصادفات در قم هستند.


ساعت: 12:33
تاریخ ارسال: 05/05/1401
کد خبر: 1885720

رئیس پلیس راه استان قم با اشاره به اینکه 80 درصد تصادفات در قم ناشی از راکبان موتور سیکلت است، گفت: ضربه به سر 70 درصد از مرگ و میر موتورسواران قم را به خود اختصاص داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ صدفی رئیس پلیس استان قم فردا در گفتگو با قم در پاسخ به این سوال که چه تعداد از موتورسیکلت های قم مربوط به دوچرخه سواران قم است؟ وی بیان کرد: بیش از 50 درصد تصادفات منجر به فوت و جرح مربوط به موتورسواران است.

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد فوتی در تصادفات قم مربوط به موتورسواران و آسیب مغزی است؟ وی گفت: در بیش از 70 درصد کشته شدگان تصادفات موتور سیکلت علت فوت جراحات سر و صورت است.

وی در پاسخ به این سوال که چند موتورسوار در تصادف جان خود را از دست می دهند که اگر از کلاه ایمنی استفاده می کردند نمی مردند، گفت: اگر موتورسواران از کلاه ایمنی استفاده می کردند، تصادفات فوتی موتورسیکلت بیش از 70 درصد کاهش می یابد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قم در خصوص این موضوع که در سطح عمومی مطرح شده است، گفت: در تصادفات رانندگی، اگر یکی از طرفین موتورسوار باشد، همیشه طرف مقابل، وسیله نقلیه مقصر است و در هر شرایطی موتورسوار باید غرامت بپردازد. وی معتقد است که وسیله نقلیه است و راننده باید گواهینامه معتبر موتورسیکلت و بیمه نامه داشته باشد و در صورت وقوع تصادف به عنوان وسیله نقلیه اگر مقصر تصادف باشد، سهمی از تقصیر به او تعلق می گیرد. به قانون

وی گفت: در بیش از 80 درصد تصادفات در شهر قم، موتورسواران مقصر هستند که نشان از عدم رعایت دقیق قوانین راهنمایی و رانندگی در این گروه از وسایل نقلیه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید