35 درصد تصادفات ناشی از عدم توجه به جلو / افزایش 8 درصدی فوتی عابران پیاده نسبت به سال قبل


ساعت: 14:41
تاریخ انتشار: 1401/04/08
کد خبر: 1879559

رئیس پلیس راه استان کوم با اشاره به افزایش 8 درصدی تلفات عابران پیاده نسبت به سال گذشته گفت: علت 35 درصد تصادفات عدم توجه به جلو و سپس تغییر مسیر ناگهانی بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گفتگوی سرهنگ گلمرضا صدفی با خبرنگار فردا پدرخوانده وی با اشاره به اینکه 50 درصد تصادفات فوتی در هزار و 400 مورد مربوط به موتورسواران بوده است، گفت: اقدامات فرهنگی خوبی برای کاهش تصادفات و رعایت قوانین موتورسواران انجام شده است.
وی ادامه داد: در همین راستا سال گذشته بیش از هزار کلاه ایمنی یا آرم ویژه در چند نقطه شهر بین موتورسواران توزیع شد که امروز هیچ کدام متعلق به موتورسواران نیست.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کوم با اشاره به ضعف فرهنگی گفت: در بحث فرهنگ سازی و فرهنگ سازی می توان تلاش زیادی کرد و قطعا این امر موثر خواهد بود. از دو سال پیش چند پرسش فرهنگی را درباره مرگ موتورسواران آغاز کردیم و امسال شاهد کاهش یک درصدی مرگ موتورسواران ناشی از تصادفات موتورسیکلت نسبت به سال های گذشته هستیم.
وی افزود: طی 6 سال گذشته تعداد تصادفات ما رو به افزایش بوده است اما در سال گذشته 19 درصد کاهش داشته ایم که معادل 23 کشته در کوم است.

17 درصد تصادفات در سال گذشته منجر به فوت شهروندان شده است
سرهنگ صدفی با اشاره به اتباع بیگانه در کوم گفت: تعداد اتباع بیگانه در شهرستان بسیار زیاد است. تا کنون 17 درصد از تصادفات منجر به مرگ کوم در سال گذشته معادل 16 تبعه خارجی است که برای افغانستان درصد بالایی است.
وی ادامه داد: بر اساس آمار سال گذشته تصادفات فوتی نسبت به سال 1399، 23 نفر 19 درصد کاهش داشته که سند پزشکی قانونی است.

35 درصد تصادفات ناشی از عدم توجه به جلو است
رئیس پلیس راه استان کوم افزود: بیشترین تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو با فراوانی 35 درصد و سپس تغییر مسیر ناگهانی رخ داده است.

افزایش 8 درصدی مرگ و میر عابران پیاده نسبت به سال قبل
وی گفت: در سال گذشته تعداد تصادفات منجر به فوت عابران را از 35 درصد به 43 درصد افزایش دادیم که افزایش نشان می دهد و همچنین تصادفات منجر به فوت عابران از 51 درصد به 50 درصد افزایش یافته است. که کاهش را نشان می دهد.
سرهنگ صدفی افزود: از نظر سنی بیشترین مرگ و میر در بین موتورسواران بین 25 تا 40 سال است و در بحث عابران پیاده نیز بیشترین مرگ و میر در سال گذشته 60 سال به بالا بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید