16 درصد تصادفات نوروزی با عابران پیاده است / بازگشت از سفر را به پنجشنبه و جمعه موکول نکنید


ساعت: 16:29
تاریخ انتشار: 1401/01/08
کد خبر: 1818242

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با بیان اینکه در حال حاضر افزایش 47 درصدی در کشور تقریباً 52 میلیون تردد دوطرفه است، گفت: 16 درصد از حوادث نوروزی مربوط به عابران پیاده و عمدتاً سالمندان یا جوانان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سید کمال هادیان فر گفت: در حال حاضر با 47 درصد افزایش تقریباً 52 میلیون تردد رفت و برگشت در کشور به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه آمار جان باختگان سفر به نوروز 22.5 درصد کاهش یافته است، تاکید کرد: اما نباید فراموش کرد که هنوز هفت روز تا عید نوروز باقی مانده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان اینکه به دلیل شرایط ناپایدار جوی در محورهای شمالی کشور تمایل مردم برای سفر به استان های جنوبی افزایش یافته است، افزود: این امر خودتوزیعی است و می تواند منجر به واژگونی خودروها شود.

به گفته هادیان فر، 16 درصد از حوادث نوروزی مربوط به عابران پیاده و عمدتاً مربوط به افراد مسن یا خردسال است.

وی در تشریح وضعیت محور کرج – خلوس بیان کرد: در محور کرج – چالوس دو طرفه است و همچنان 560 هزار دستگاه خودرو در استان های شمالی در این بار ترافیکی هستند. البته سعی کردیم در محور چالوس حداقل محدودیت هایی داشته باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به ترافیک سنگین ورودی شهرستانک در هشت کیلومتری رودبار و منجیل، تصریح کرد: رئیس جمهور دستور رسیدگی به این موضوع را داده است. باید فاز دو محوری جاده چالوس را مدیریت کنیم و حداقل مشکل پیست منجیل رودبار را حل کنیم.

هادیانفر با درخواست از مردم برای رعایت قوانین و مقررات رانندگی، اهمیت توجه رانندگان به قوانین پیشگیری از تصادفات، ادامه داد: کنترل وسایل نقلیه.

وی در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه مردم بازگشت خود را از سفر به روزهای پایانی تعطیلات موکول نکنند، خاطرنشان کرد: از مردم خواهشمندیم زودتر از روز پنجشنبه برگردند و بازگشت از سفر را به روزهای پنجشنبه و جمعه موکول نکنند. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید