۵۷ درصد کشته‌ها در خیابان‌ها عابران پیاده هستند

رئیس پلیس راهور اردبیل خبر داد؛

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل با بیان اینکه بخش اعظمی از چرخه ترافیک از سوی راننده‌ها ایجاد می‌شود، بیان کرد: عابران پیاده توجهی به قوانین و مقررات ندارند و به همین سبب شاهد افزایش تلفات تصادفات رانندگی به ویژه در سنین بالا و کودکان هستیم به طوری که ۵۷ درصد کشته‌ها در خیابان‌ها عابران پیاده هستند که رقم قابل توجهی است.



به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، حجت فتاحی اظهار کرد: اولویت پلیس راهور در برخورد با رانندگان عمدتاً رانندگان حادثه‌ساز هستند که بدون اغماض و چشم‌پوشی با آنها برخورد می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل گفت: ماهانه یک‌هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی جدید به چرخه ترافیک استان اردبیل افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه کل جامعه به عنوان مخاطبان پلیس راهنمایی و رانندگی تلقی می‌شوند، تصریح کرد: افراد یا به صورت راننده یا سرنشین و یا عابر پیاده در جامعه حضور دارند و به طور کلی در تمام شئونات زندگی خود با پلیس راهنمایی و رانندگی در ارتباط هستند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل با اشاره به اینکه در تصادفات و تخلفات رانندگی عامل انسانی مهمترین نقش را ایفا می‌کند، گفت: پلیس راهور سال‌ها است به طور پیوسته در کاهش تصادفات رانندگی تلاش می‌کند که همین امر سبب شده تا در استان اردبیل تا سال ۱۴۰۰ شاهد کاهش تصادفات و تنها در سال گذشته با یک نفر افزایش کشته هسته سخت کاهش تلفات را شاهد بودیم.

فتاحی افزود: اگر می‌خواهیم در ادامه این روند آمار کاهشی تصادفات و تلفات رانندگی را شاهد باشیم، باید تمام سازمان‌های دخیل همکاری‌های خود را با پلیس راهور ارتقا دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ترافیک یک مؤلفه تک مجهولی نیست و شکل‌گیری وقوع تصادفات در بخش اعظمی از آن به دلیل ترافیک گسترده است.

فتاحی اضافه کرد: در هفت ماهه سال گذشته ۲۴ نفر در داخل شهرهای استان جان خود را از دست داده‌اند اما امسال با ۱۷ درصد افزایش، شاهد فوت ۲۸ نفر در تصادفات خیابانی بودیم.

فتاحی با بیان اینکه از ۲۷ کشته در هفت ماهه سال‌جاری تنها ۱۴ درصد در سر صحنه تصادف فوت کردند، گفت: ۸۶ درصد این کشته‌ها در بیمارستان و یا در مسیر بیمارستان جان خود را از دست دادند که نسبت به میانگین کشوری که ۵۰ درصد است، رقم بسیار بالایی است.

وی تصریح کرد: در کاهش و افزایش تلفات رانندگی مؤلفه‌های بسیاری دخیل هستند که از قبیل آن می‌توان به نحوه امداد و نجات، امکانات و تجهیزات انتقال مصدوم به بیمارستان و اجرای قانون و مقررات را نام برد.

رئیس پلیس راهور استان اردبیل با بیان اینکه سه مؤلفه مهندسی ترافیک، فرهنگ سازی ترافیک و اجرای مقررات در مدیریت صحیح آن دخیل هستند، افزود: ما در سال‌های اخیر شاهد افزایش رفتارهای پرخطر از سوی رانندگان بودیم به طوری که در هفت ماهه سال‌جاری ۵۳۹ دستگاه وسیله نقلیه که حرکات غیرمتعارف انجام می‌دادند، شناسایی و برای ۱۴۴ راننده متخلف حرفه‌ای شناسنامه صادر شده است.




آیا این خبر مفید بود؟



دیدگاهتان را بنویسید