عدم توجه به جلو اولین عامل تصادفات جاده ای / کاهش 100 درصدی تلفات در قزوین

وی با اشاره به کاهش 100 درصدی تلفات تصادفات افزود: این در حالی است که مجموع فوتی ها در سال گذشته 24 مورد در 20 تصادف بوده است. تعداد فوتی ها در قزوین و تمامی شهرستان های استان به جز تاکان (یک فوتی) از 25 اسفند 92 تا 7 فروردین ماه سال جاری صفر بوده است.


ثبت 29 مصدوم در سال جاری

جانشین فرمانده انتظامی استان افزود: تعداد مجروحان استان در سال گذشته 39 نفر و امسال 29 نفر بوده است. همچنین در بحث تصادفات با خسارت با ثبت 270 مورد در سال گذشته و 290 مورد در سال جدید 7 درصد افزایش را شاهد بودیم.

این مسئول بیان کرد: در سال گذشته 28 هزار و 201 مورد در استان و در سال جدید 23 هزار و 807 مورد تخلف جدی به ثبت رسیده که مهمترین آنها نبستن کمربند ایمنی است.

عبدالمالکی با بیان اینکه عدم توجه به جلو و رعایت فاصله طولی باعث افزایش تصادفات در سطح شهر می شود، اظهار داشت: با توجه به این موضوع که در حال حاضر به دلیل عدم رعایت مسافت طولی، شاهد افزایش تصادفات در سطح شهر هستیم. وی تاکید کرد: در این زمینه با متخلفان برخورد کرده ایم.

وی گفت: سن متوفیان تصادفات 1 تا 20 سال 13، 31 تا 40 سال 35، 41 تا 50 سال 15 درصد و 50 سال 50 درصد است.

این مقام مسئول گفت: بیشترین تصادفات در سال گذشته در بزرگراه ها، بزرگراه ها و جاده های اصلی بوده است.


مشکلات ترافیکی یک چالش بزرگ در خیابان های استان است

عبدالملکی با اشاره به مشکلات و چالش های ترافیکی قزوین بیان کرد: بافت قدیمی و کم عرض معابر اصلی، نبود کمربندی مناسب در قزوین و سایر شهرهای متصل، نبود پارکینگ عمومی با ظرفیت مناسب برای استفاده در مرکز شهر و همچنین وجود پارکینگ های عمومی با ظرفیت مناسب برای استفاده در مرکز شهر، مشکلات و چالش های ترافیکی شهر قزوین، عدم وجود کمربندی مناسب در سطح شهر قزوین و سایر شهرهای مرتبط، نبود زیرساخت های مناسب فناوری اطلاعات در محدوده شهری برای استفاده بهینه از دوربین های مرکز کنترل ترافیک، مکان یابی نادرست پله های عابر پیاده، عدم هماهنگی دستگاه های مربوطه و عدم مشاوره کارشناسان مرکز کنترل ترافیک در اجرای ترافیک. پروژه ها مشکلات زیادی ایجاد می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید