انقلاب اسلامی عقب ماندگی دوران پهلوی را جبران کرد


ساعت: 18:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۷
کد خبر: 1806556

این کارشناس علوم ارتباطات و رسانه گفت: مهمترین دلیل عقب ماندگی کشور در دوران دیکتاتوری، نهادینه شدن اندیشه وابستگی اول شخص به رژیم پهلوی در زمانی است که کشور در دست آمریکایی ها و انگلیسی ها بود. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ موسی زارعی پور کارشناس علوم ارتباطات و رسانه در گفت و گو با صبح زاگرس گفت: وی در خصوص لزوم تبیین مکتب انقلاب اسلامی در جامعه گفت: مقایسه وضعیت ایران بعد از انقلاب با قبل از انقلاب نشان از پیشرفت چشمگیر کشورمان نسبت به گذشته در 43 سال گذشته دارد. به نحوی که نشان دهنده موقعیت ممتاز جمهوری اسلامی در قبال این کشورهاست.

وی افزود: به همین دلیل است که نقش تعیین کننده انقلاب اسلامی در خاورمیانه و جهان حائز اهمیت است، به عنوان مثال اگر بخواهیم به این نکته اشاره کنیم که نظام حکومتی کشور قبل از انقلاب فقط یک سلطنت موروثی بدون هیچ اظهارنظری بوده است. در چهار دهه اخیر از عمر پربرکت انقلاب، به وضوح می بینیم که به طور متوسط ​​هر ساله در کشور ما انتخابات برگزار می شود و جریان های سیاسی مختلف در مقاطع مختلف سکان هدایت کشور را به دست گرفته اند.

زارعی پور افزود: اما باید توجه داشت که در کشور ما نیز مسئولان و دولتمردانی هستند که با تفکر لیبرالی و اشرافی گری مشکلات جدی برای ملت ایجاد کرده اند که بی شک بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشتی که در حال حاضر گریبان مردم را گرفته است از این دست حکومت های اشرافی و غیرمردمی این گونه مدیران هستند، اما نمی توان منکر دستاوردها و پیشرفت های چشمگیر کشورمان بعد از انقلاب شد.

این کارشناس علوم ارتباطات و رسانه افزود: اما اگر بخواهیم مقایسه دیگری انجام دهیم، می بینید که قبل از انقلاب خبری از بهترین رتبه های جهانی در حوزه های مختلف علمی، صنعتی، هوافضا و… نبود. کشور اما امروز ایران اسلامی برکات انقلاب 57 در صنعت موشکی (ساخت بالگرد، هواپیما، پهپاد، جنگنده، ناو، ناو، تانک، زیردریایی و انواع تجهیزات مدرن نظامی) یکی از بهترین های دنیاست. .

وی ادامه داد: بنابراین اگر بخواهیم واقع بینانه به مشکلات نگاه کنیم، باز هم می بینیم که در تعداد دانشگاه ها و حوزه های تحقیقاتی، فناوری نانو، پزشکی و خدمات بهداشتی، سدسازی و صنایع راه آهن و راه، برق، آب و گاز. ، نیروی دریایی و فرودگاهی و از همه مهمتر در حوزه دفاعی قبل از انقلاب و بعد از انقلاب، تفاوت معنی داری در کمیت و کیفیت قابل درک است.

زارعی پور در ادامه گفت: گاهی اوقات احساسات برخی از جوانان و نوجوانان این سرزمین معطوف به دشمنان و جیره خواری می شود و به ویژه در حوزه اقتصادی وضعیت جامعه را تیره و تار نشان می دهند در حالی که در سال 56 رشد اقتصادی کشور افزایش یافت. 7.3- درصد، هرچند رشد اقتصادی در سال 93 و پس از آن به 4 درصد رسید، در شرایطی که کشورمان در معرض تحریم های به اصطلاح ظالمانه و فلج کننده دشمنان قرار گرفت و ناکارآمدی برخی مدیران نالایق دلیل دیگری بود.

این کارشناس علوم ارتباطات و رسانه همچنین گفت: به نظر من مهمترین دلیل عقب ماندگی کشور در دوران پهلوی نهادینه شدن تفکر وابستگی اول شخص به رژیم پهلوی است. اندیشه ای که سال ها تنها عقب ماندگی را برای مردم ایران به ارمغان آورد و از سوی دیگر این وابستگی به حدی است که کشور در دست آمریکایی ها و انگلیسی ها بود و رژیم پهلوی به شدت تحت سلطه دو غربی بود. ابرقدرت ها

وی افزود: بنابراین در چنین شرایطی نقشه های رژیم پهلوی با وجود حمایت ابرقدرت های جهانی در بلوک غرب و شرق، نه تنها منجر به پیشرفت و توسعه کشور ما در آن زمان نشد، بلکه منجر به عقب ماندگی و تحقیر ملت ایران.»

زارعی پور ادامه داد: باید توجه داشت که از دیدگاه امام راحل، مسئله استقلال سیاسی یک کشور در مقابل بیگانگان، از حقوق اساسی بشریت است تا دیگران بر سرنوشت خود مسلط نشوند و بعد هر نظام و دولت می تواند بدون دخالت خارجی وارد جامعه شود. «مثلاً قاجارها برای اداره خود، نزدیک به 130 سال بر ایران حکومت کردند و کشور ما بارها غارت شد.

کارشناس علوم ارتباطات و رسانه گفت: بنابراین باید تاریخ این کشور شناخته شود و گفتمان انقلاب اسلامی برای نسل جوان و نوجوان این کره خاکی تبیین شود. در زمان پهلوی بخشی از کشور ما را به افغانستان، اروند رود را به عراق و بحرین که استان ما محسوب می شد، ازدواج کردند.

وی ادامه داد: امروز اگر دقت کنیم می‌بینیم که جمهوری اسلامی ایران مستقل‌ترین کشور دنیا از نظر تصمیم‌گیری است و در عین حال در مقابل نیروهای بیگانه ایستادگی و مقاومت می‌کند و وابسته به آنها و تشکیل توده‌ها نیست. از ویژگی های انقلاب اسلامی ایران این است که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در طول حیات طیبه انقلاب اسلامی همواره بر این اصول تاکید داشته اند.

زارعی پور در پایان افزود: این را هم بگوییم که یاد ایام بزرگی همچون ایام الله دهه فجر نقش موثری در بیداری و بیداری ملت ها دارد و در شرایطی که دشمنان به دنبال براندازی و براندازی این نظام الهی هستند. ترفندها و شورش های مختلف، سپس ضرورت. دلواپسان انقلاب اسلامی به ویژه نوجوانان و جوانان این کره خاکی نباید به ارزش کار خود آگاه باشند و از نعمت بزرگی که خداوند به این ملت ارزانی داشته غافل نباشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید