کردستان الگوی خوبی برای وحدت اسلامی و همزیستی ملت ها و مذاهب اسلامی است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از کُردتودی ، حجت الاسلام والمسلمین شهریاری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای مشارکت حداکثری نخبگان جهان اسلام شاهد برگزاری همایش های منطقه ای در سطح ملی و اولین همایش منطقه ای خواهیم بود. فردا برگزار می شود.”

وی افزود: سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت دو ماه دیگر برگزار می شود.

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: کردستان الگوی مناسبی برای وحدت اسلامی و همزیستی امت ها و مذاهب اسلامی است و به همین دلیل برای اولین کنفرانس منطقه ای وحدت اسلامی استان کردستان انتخاب شد.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری افزود: روحیه مقاومت، مجاهدت و ایثار مردم این دیار از ابتدای انقلاب برجسته و چشمگیر بوده و شهدای شاخصی در این عرصه به بار آورده است.

وی در ادامه سخنان خود گفت: دوره جدید فعالیت مجمع جهانی الکریم راهبرد جدیدی می طلبد و ما راهبرد اندیشه واحد اسلامی را مد نظر قرار داده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری افزود: پرهیز از تفرقه، اهانت به مقدسات مذاهب اسلامی مذموم و مذموم است و از همه اقوام و اقوام به احترام به مقدسات یکدیگر دعوت می کنیم.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام تمام تلاش خود را می کنند تا بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند و ما باید همواره به این توطئه های تفرقه انگیز توجه و هوشیار باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری اعلام کرد: نخستین همایش منطقه ای وحدت اسلامی فردا چهارشنبه به میزبانی سنندج برگزار می شود و 28 نفر از علمای داخلی و خارجی در این همایش سخنرانی خواهند کرد.

وی افزود: چابهار و مشهد میزبان دومین و سومین همایش منطقه ای وحدت اسلامی خواهند بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید