وصیت نامه امام حسین (ع) منشور قیام عاشورا است


ساعت: 17:32
تاریخ انتشار: 05/07/1401
کد خبر: 1886313

امام جمعه زنجان با اشاره به وصیت نامه امام حسین(ع) گفت: وصیت نامه امام حسین(ع) منشور قیام عاشورا است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موفا رسا; آیت الله علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه از فردا هفته امر به معروف و نهی از منکر آغاز می شود، اظهار داشت: افراد یک جامعه مانند یک زنجیر به یکدیگر متصل هستند و یکی از ویژگی های انسان اجتماعی بودن و انسان بودن است. بودن از تنهایی متنفر است .

وی با بیان اینکه امروز هیچکس به تنهایی نمی تواند تمام نیازهای خود را در جامعه برطرف کند، ابراز داشت: اگر افراد جامعه دور هم جمع شوند و هرکس نقش خود را ایفا کند، مردم خود به خود حقوق اجتماعی خود را خواهند داشت.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه در بین مردم باید افرادی باشند که احساس مسئولیت کنند و خوبی و بدی را بشناسند و با دین و ابعاد آن آشنا باشند و مردم را به خیر دعوت کنند و از بدی ها حفظ کنند. این پذیرش دین و شرع و قانون و جامعه نیست.

وی با بیان اینکه حضرت علی (ع) در نهج البلاغه می فرمایند: همه انسان ها آرزوی خوشبختی را دارند، ادامه داد: خوبی ها و بدی ها بسیار است و قبل از نور تاریکی است.

آیت الله خاتمی شادی ماه محرم را شادی بسیار خوبی دانست و افزود: چه لذتی بالاتر از شادی و هیجان و علاقه به امام حسین (ع)؟

وی با بیان اینکه 1400 سال پیش، سه روز پس از ولادت امام حسین (ع)، پیامبر اکرم (ص) فرمودند: شهادت فرزندم در دلهایی که تا روز قیامت سرد نمی شود، عاطفه، محبت، عشق و شور ایجاد می کند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه بیش از 10 روز در جامعه شاهد نشاط و نشاط هستیم و این نشان از نشاط جامعه است، اظهار داشت: هر که عشق و محبت امام حسین (ع) را در دل دارد، پیامبر می فرماید: انسان مؤمن است

فرمود: پیامبر فرمود: دلهای همه بندگان خدا مرکز محبت حسین علیه السلام است.

آیت الله خاتمی بیانیه قیام امام حسین(ع) را وصیت امام حسین(ع) دانست و تصریح کرد: اگر سندی برای شناخت عاشورا غیر از این وصیت نامه وجود نداشته باشد; این وصیت نامه جامع امام حسین (ع) است.

فرمود: امام حسین (علیه السلام) در وصیت خود فرمودند: برای امر به معروف و نهی از منکر قیام می کنم.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه این حماسه بزاق فرصتی طلایی برای مبلغان، مبلغان و مداحان است ادامه داد: هیئت در کلاس باید حسینی شود و حسینی بماند و اخلاق را در جامعه توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه صدا و سیما تلاش می کند و تلاش خوبی می کند اما با حد مطلوب فاصله دارد، افزود: اهدای خون اهدای زندگی است و اهدای خون به نیت امام حسین(ع) بسیار خوب است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه 21 مرداد سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است که سنگر تبلیغ اسلام و مراسم ملی و مذهبی است، خاطرنشان کرد: کمیته های ارشاد و راهبری به خوبی در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه سه سال است که همایش امام جمعه برگزار نشده است، ادامه داد: امسال این همایش با حضور 900 امام جمعه برگزار شد.

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه امام جمعه رهبری هیچ حزبی نیست، ابراز داشت: جایگاه امام جمعه مقام پدری است.

وی با بیان اینکه باید بدانیم دشمن ما دلسوز نیست، تصریح کرد: دشمنان ما از اسلام ضربه خورده اند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه 60 درصد دانشجویان جمهوری اسلامی دختر هستند، گفت: آمریکا 43 سال است که با ما همدردی نکرده و اگر دست آمریکا بود به ما آب نمی داد.

وی با بیان اینکه اگر آمریکا با ما همدردی می کرد، دارو یعنی داروی بچه پروانه ای را تحریم نمی کرد، خاطرنشان کرد: اسلام برای زنان ارزش و منزلت قائل شده و زنان در دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و … حضور دارند. .

امام جمعه زنجان با بیان اینکه بانوان ایرانی با حجاب اسلامی در عرصه های مختلف علمی، اجتماعی، ورزشی، سیاسی، مدیریتی، اقتصادی و فرهنگی حضور یافتند و به موفقیت و سربلندی دست یافتند، ادامه داد: 220 هزار شهید برای این انقلاب دادند و از انقلاب حمایت کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید