مردان؛ قربانیان خاموش سلامت روان مردان / عدم تمایل به صحبت در مورد سلامت روان خود


ساعت: 13:39
تاریخ انتشار: 14/07/1400
کد خبر: 1811406

حفظ سلامت مردان علاوه بر حفظ نیروی مولد مهم در جامعه، کیفیت زندگی خانواده ها را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.متخصصین سلامت و پزشکان با توجه به مسئولیت های فراوان مردان در قبال خود و خانواده، سعی در حفظ سلامت خود در تمامی مراحل دارند. . و سن تشویق می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرآت، حفظ سلامت مردان نه تنها نیروی مولد مهمی را در جامعه حفظ می کند، بلکه کیفیت زندگی خانواده ها را نیز تحت تأثیر قرار می دهد و آنها را تشویق به حفظ سلامت در تمام مراحل و سنین می کند.

متأسفانه اکثر مردان به حفظ سلامت جسم و روح خود اهمیت چندانی نمی دهند، معتقدند اگر نقش اجتماعی آنها زنده و پویا باشد در سلامت کامل به سر می برند، مردان کمتر از زنان به روانشناس مراجعه می کنند و مرتب ویزیت می کنند. روانشناس خیر، تا زمانی که نیاز به ایجاد یک برنامه مشاوره منظم، حتی با احساس سلامت روان باشد.

میتبی سلطانی، رئیس گروه مشاوره دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در گفت و گو با خبرنگار مرآت، از افزایش آمار خودکشی و عدم سلامت روان در بین مردان خبر داد و گفت: با توجه به سلامت مردان در دنیا، این نشان می دهد که خودکشی کلی در جهان از مردان بیشتر از زنان تشکیل شده است.

سلطانی گفت: بر اساس آخرین آمارهای جهانی، مردان نسبت به سلامت زنان حساسیتی ندارند، اگر به آمار مراکز مشاوره مراجعه کنید، می بینید که مردان کمتر به مراکز مشاوره مراجعه می کنند. تا سلامت روان آنها را تضمین کند.

رئیس مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه مردان در تلاش برای نادیده گرفتن مشکلات هستند، افزود: اولین قدمی که باید در راستای سلامت روان مردان برداشته شود، آموزش مستمر برای افزایش حساسیت روانی است.

b9463b63 f9fa 4169 97e2 06bc83b4085a خبر خاکستری

تاثیر سلامت مردان بر دیگران

وی با بیان اینکه وقتی فردی به بیماری روحی یا جسمی مبتلا می شود، به طور داوطلبانه یا غیرارادی تأثیرات منفی روی دیگران می گذارد، تصریح کرد: وقتی سلامت روان مرد دچار مشکل می شود، آسیب بسیار جدی به خانواده وارد می شود و تأثیرات بسیار منفی بر خانواده وارد می شود. .

سلطانی خاطرنشان کرد: زمانی که سرپرست خانواده دچار اختلال روانی می شود، می تواند اثرات منفی متعددی بر عملکرد، زندگی شخصی و نگرش وی در جامعه داشته باشد که پیامدهای منفی این اتفاق به راحتی در جامعه محسوس است.

رئیس گروه مشاوره دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه قطعاً همه در دنیا نیازمند انسان شده اند، گفت: بین زن و مرد نیازی نیست، همه نیازهایی دارند همانطور که سلامت روان می تواند تامین کند. مردان این مشکل می تواند زنان جامعه را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه همه افراد جامعه باید مورد احترام و نیازمند سلامت روحی و جسمی باشند، افزود: درست است که همه نیاز دارند اما احساس نیاز بین زن و مرد متفاوت است و مردان کمتر نیاز به بحث روانی را تجربه می کنند. سلامتی. “

سلطانی عدم سلامت روان در مردان را ناشی از استقلال می داند و می گوید: مردها دوست ندارند در مورد مشکلات خود با دیگران صحبت کنند و آن را یک عمل زنانه می دانند و نمی خواهند برای مشکلات روحی خود مشورت کنند یا کمک بخواهند.

رئیس گروه مشاوره دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه مشکلات روانی مردان رو به افزایش است، افزود: و متاسفانه آمارها رو به افزایش است.

وی دورافتادگی خانواده ها در جامعه و عدم ارتباط با دیگران را عامل رشد مشکلات سلامتی در مردان دانست و گفت: هر چه این ارتباط بین خانواده ها در جامعه کم رنگ شود، مشکلات روحی و روانی بیشتر می شود و با توجه به وضعیت کنونی جامعه این مشکل افزایش می یابد. تاثیرگذار است.

مشکلات اقتصادی بلوغ مردان را کند می کند

سلطانی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی در جامعه بلوغ فکری را کند کرده است، تصریح کرد: بلوغ فردی و حضور افراد در جامعه به دلیل مشکلات کنونی اجتماعی به تعویق افتاده و این مشکلات باعث عدم ازدواج جوانان و ایجاد مشکلات روحی در جامعه می شود.

رئیس دفتر مشاوره دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه رابطه پدران گذشته با پدران فعلی با فرزندانشان تغییر کرده است و والدین امروزی اینگونه نیستند، گفت: آنها می توانند با فرزندان خود مانند پدران گذشته رفتار کنند.

وی گفت: حضور پدران در جامعه امروزی گاهی حضور فیزیکی است. بین خانواده فاصله ایجاد کنید و حضور پدر را احساس نکنند.

سلطانی با اشاره به اینکه سلامت روان پدران قطعاً با سلامت فرزندانشان ارتباط دارد، خاطرنشان کرد: وقتی پدر مشکل روانی داشته باشد به طور طبیعی این اتفاق می افتد و فرزند از پدر یاد می گیرد، بنابراین اگر سلامت روان پدر مشکل ساز باشد. . کودک نیز مشکلاتی خواهد داشت.

گروه مشاوره دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه مردان در سنین مختلف نقش ها و نیازهای متفاوتی دارند، خاطرنشان کرد: مرد پشت سر کنکور یک نیاز و تازه عروس نیازهای دیگری دارند که نشان می دهد هر زمان در زندگی نیازهای متفاوتی وجود دارد. باید در آن زمان محقق شود.

آموزش سبک زندگی یک عامل بازدارنده برای خودکشی مردان است

صبا اجادی روانشناس درباره افزایش آمار خودکشی در مردان و راه های پیشگیری و کاهش آن گفت: باید آموزش های متفاوتی در این زمینه انجام شود تا آمار خودکشی در مردان کاهش یابد.

اجادی با بیان اینکه این اتفاق می تواند ناشی از تفاوت های فردی، نگرانی ها و شرایط مالی متفاوت در مردان باشد، افزود: فشارهای مختلف در جامعه و استرس دست به دست هم داده تا در جامعه امروزی فرد را به خودکشی وادار کند. و درمان گروه های سنی کم خطر و پرخطر.

این روانشناس با اشاره به اینکه رسانه ها می توانند نقش ویژه ای در کاهش خودکشی در جامعه داشته باشند، افزود: متاسفانه مردان بیشتر از زنان دست به خودکشی می زنند و بیشتر زنان برای جلب توجه دیگران اما مردان به دلیل مشکلات روحی و روانی دست به خودکشی می زنند. بسیاری از مشکلاتی که در جامعه ایجاد می شود، خودکشی است.

51582340 5e84 49d9 881d bb8bec971809 خبر خاکستری

سلامت روان پدر بر زندگی فرزندان تأثیر می گذارد

وی با اشاره به اینکه سلامت روان پدر در خانواده تاثیر زیادی بر فرزندان خواهد داشت، خاطرنشان کرد: این دغدغه ها سبک زندگی فرزندان را در جامعه تغییر می دهد و فرزندان با وسواس های فکری و عملی مختلفی مواجه می شوند.

اجادی گفت: «اگر یکی از والدین نگران باشد، تمام خانواده تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. این باعث می شود اعتماد به نفس و استقلال آنها را از دست بدهند و عزت نفس خود را کاهش دهند.

این روانشناس با بیان اینکه والدین افسرده قطعا فرزندانی ناتوان تربیت می کنند، افزود: قانون گریزی در خانواده ها تعیین کننده سهولت و سخت گیری های بی دلیل کج خلقی و آسیب های روحی، روانی و جسمی است.

وی با تاکید بر اینکه خانواده ها باید مشکلات گذشته خود را حل کنند، تصریح کرد: والدینی که مشکلات خود را حل نمی کنند مشکلات عاطفی و رفتاری زیادی برای فرزندان و همسران ایجاد می کنند که می توانند این مشکلات را حل کنند. این امر عواقب جبران ناپذیری را برای خانواده به همراه خواهد داشت و این زنجیره به درستی تامین می شود.

اجادی با بیان اینکه مردان نسبت به زنان کمتر به سلامت روان خود توجه می کنند، گفت: طبق آمار مراکز مشاوره، مردان کمتر به مراکز مشاوره مراجعه می کنند و توجه چندانی به این موضوع نخواهند داشت.

این روانشناس با اشاره به ضعف مردان در ابراز احساسات خاطرنشان کرد: بافت فرهنگی در شهرهای مختلف باورهای غلط و ناکارآمدی مشکلات عمیق باورهای غلط در مورد مردان باعث می شود مردان کمتر نگران سلامت روان خود باشند.

او گفت: “در مردان آسیب عمیقی وجود دارد. گمنامی اخلاقی که در همه جا وجود دارد، سرخوردگی و درماندگی است که مردان تجربه می کنند. در مقابل، تلاش مردان برای جلب عشق در خانواده همه جنبه های زندگی را در بر می گیرد.

اجادی سلامت مردان را رو به وخامت دانست و گفت: سلامت روان مردان تحت تاثیر قرار می گیرد محدودیت در جامعه تغییر سبک زندگی تغییرات ناشی از محیط و عوامل بیرونی باعث محدودیت می شود.

151ca6d7 3801 4eac b8b4 b57652ac1a31 خبر خاکستری

فقر در جامعه یکی از عوامل تأثیرگذار بر سلامت روان است

این روانشناس فقر را عاملی تاثیرگذار در سلامت روان مردان عنوان کرد و گفت: مشکلات اقتصادی و اجتماعی فراوانی وجود دارد، باورهای غلط زیادی درباره مسائل جنسیتی و عوامل مختلف در جامعه امروزی وجود دارد که مرد را به عدم سلامت روان سوق می دهد.

وی با بیان اینکه پدران پیر نسبت به پدران امروزی از اقتدار، شجاعت و شهامت بیشتری برخوردار بودند، گفت: پدران مسن کمتر عاطفه نشان می دادند و احساسات حمایتی، مؤثر و قدرتمندتری داشتند که باعث شد کانون خانواده گرمتر و منسجمتر شود. نگرانی های ناشی از آن کمتر قابل مشاهده خواهد بود، اما امروزه نقش پدران بسیار تغییر کرده است.

اجادی با اشاره به اینکه فرزند در خانواده ها نشانه گمنامی شده است، خاطرنشان کرد: پدران نسبت به گذشته اقتدار و جسارت کمتری دارند و بیشتر احساسات را ابراز می کنند و فضای آزاد کمتری برای کودک در زندگی وجود دارد که باعث می شود نقش پدر کمتر شود. . بیشتر برای بازی در زندگی.

این روانشناس با بیان اینکه هرچه سلامت روان مردان سالم تر باشد، کیفیت زندگی بالاتر می رود، افزود: خانواده ای که در سلامت کامل روحی و روانی رشد کند، زندگی بهتری خواهد داشت و از یک سو مردان سالم در معرض عوامل مختلف جسمی و روحی قرار می گیرند. بیماری های روانی وخامت یکسانی در کیفیت زندگی خواهند داشت و فراز و نشیب های متفاوتی خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه باورهای ذهنی غیر از زندگی خانوادگی و آنچه از رسانه های جمعی بر می آید تناقضات بسیاری را به دنبال دارد، گفت: هرچه سلامت خانواده بالاتر باشد نسبت آنها بهتر است و فرزندانی که در خانواده ای سالم تربیت می شوند عملکرد بهتری خواهند داشت. در مواجهه با مشکلات فردی و اجتماعی بهتر و موفق تر باشند.

اجادی با بیان اینکه آموزش مهارت های زندگی در مدرسه، دانشگاه و محیط کار می تواند نقش بسزایی در سلامت روان اقشار مختلف جامعه داشته باشد، افزود: جامعه امروز ما نسبت به کشورهای پیشرفته کمتر به درمان های روانی و فشارهای زندگی توجه می کند. به همین دلیل است که این امر مشکلات زیادی را در روان مردان ایجاد می کند.

این روانشناس گفت: هر چه خانواده ها مشکلات خود را با افراد آگاه و آگاه بیشتر در میان بگذارند، نتیجه بهتری حاصل می شود. سلامت روان جامعه نیز در نوسان است. آگاهي و مشاوره صحيح مي تواند حجم زياد اين مشكلات را خنثي كرده و در مسير درست هدايت كند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید