“دستاورد بزرگ” یا “دروغ بزرگ”؛ برنامه خاموش، چراغ خاموش ادامه دارد

“دستاورد بزرگ” یا “دروغ بزرگ”؛  برنامه خاموش، چراغ خاموش ادامه دارد

روز جدید به نظر می رسد برخلاف گذشته، بسیاری از پیام های قطع برق به جای اطلاع رسانی از طریق کانال های رسمی و سایت شرکت توزیع برق در کانال ها و صفحات محلی درج می شود. اپلیکیشن سامانه قطع برق 121 همچنین قطعی های مختلفی را برای استان های اردبیل، بوشهر، قزوین، گلستان، همدان، خراسان جنوبی، مرکزی، کلیولی و بویراحمد و چند استان دیگر اعلام کرده است.

خبرگزاری های فارس، تسنیم و ایرنا از جمله رسانه هایی هستند که گزارشی تبلیغاتی با عنوان «دولت سیزدهم چگونه توانست خاموشی های برق را در سال 1401 مهار کند» منتشر کردند. روزنامه کیهان نیز این عدد را یک دستاورد بزرگ خواند. ظاهراً بخشی از آنچه که روزنامه آن را “دستاورد بزرگ” می نامد، با قطع برق صنایع به دست آمده است.

به گزارش آفتاب نیوز؛ شهباز حسین پور، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی، چندی پیش در خصوص خاموشی گسترده برخی از صنایع در کشور گفت: خاموشی صنایع نه تنها خسارت زیادی به کارخانه ها و سهامداران وارد کرد، بلکه زمینه را نیز فراهم کرد. به دلیل افزایش بی رویه قیمت برخی اقلام مانند سیمان در بازار. 450 سایت بزرگ صنعتی کشور از ساعت 11 صبح تا 23:30 هر هفته بدون برق خواهند بود.

فعالان صنفی به ویژه سیمان، فولاد و پتروشیمی دلیل افزایش قیمت ها را همین قطعی های گسترده عنوان کرده اند.

به گفته مدیر عامل یک شرکت توزیع برق خصوصی همکار، دولت طرح ثابت مشترکین ثابت را رها نکرده است، بلکه آن را از شهرهای بزرگ که معمولاً بین شهرها و روستاهای مختلف است حذف کرده است.

شرکت توزیع نیروی برق استان خوزستان یکی از شرکت های توزیعی است که در روز چهارشنبه 21 مرداد 1401 از قطع برق در برخی مناطق شهر آبادان خبر داد.

بر اساس گزارش های دریافتی از شرکت توزیع نیروی برق تهران، به نظر می رسد برنامه خاموشی در تهران محدود به مشترکان و ادارات پرمصرف است.

به عنوان مثال به نقل از سایت این مجموعه، روز سه شنبه 4 مرداد ماه برق بیش از 30 اداره در پایتخت قطع شد که به هشدارهای داده شده مبنی بر لزوم کاهش مصرف برق توجهی نشد. همچنین روز گذشته طبق اعلام شرکت توزیع، برق ۱۶ دفتر پرمصرف دیگر در این شهر قطع شد.

توانیر برنامه های خاموشی را «برنامه مدیریت بار اضطراری» می نامد و کمتر از کلمه خاموشی استفاده می کند.

استان کرمان یکی از مناطقی است که قطعی برق به صورت دوره ای توسط این شرکت گزارش شده است.

شرکت برق کردستان نیز موارد مختلفی از قطعی برق در شهرهای سنندج، بانه، کوروه و ساکز را گزارش کرده است.

بر اساس اعلام شرکت گیلان الکتریک طی روزهای گذشته برق برخی مناطق شهری و روستایی آستارا، فومن، لنگرود، حمام، سیاهکل، ماسال، تالش، لاهیجان و بندرانزلی قطع شده است.

شرکت توزیع نیروی برق جنوب کرمان که اخیراً رئیس جمهور به آن سفر کرده بود، چندین اطلاعیه قطعی برق در شهرهای کلاغنج، بافت، رابر، بردسیر، سیرجان، کنوج، بم و نرماشیر صادر کرد.

به نظر می رسد برخلاف گذشته، بسیاری از پیام های قطع برق به جای اطلاع رسانی از طریق کانال های رسمی و سایت شرکت توزیع برق در کانال ها و صفحات محلی درج می شود.

به عنوان مثال در شهر سردشت آذربایجان غربی برنامه خاموشی گسترده روز سه شنبه از ساعت 12 تا 16 در اکثر محله های شهر در صفحات محلی اعلام می شود.

اپلیکیشن سامانه قطع برق 121 همچنین قطعی های مختلفی را برای استان های اردبیل، بوشهر، قزوین، گلستان، همدان، خراسان جنوبی، مرکزی، کلیولی و بویراحمد و چند استان دیگر اعلام کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید