بی توجهی رسمی چراغ های سینما هجرت کرج را خاموش کرد/ اکران مردمی فیلم «حناس» در البرز آغاز شد.


ساعت: 23:45
تاریخ انتشار: 1401/03/19
کد خبر: 1854765

محمد سجاد احسانفر با بیان اینکه در راستای رعایت عدالت اجتماعی فیلم حناس در البرز اکران شد و اولویت آن اکران در شهرهایی است که سینما ندارند یا کم است، گفت: این فیلم در البرز اکران شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد سجاد احسانفر معاون فرهنگی حوزه هنری البرز در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: فیلم حناس به کارگردانی حسین دارابی و تهیه کنندگی محمدرضا شفا از تولیدات حوزه هنری کشور در سال 1400 بود.

وی ادامه داد: این فیلم داستان زندگی شهید داریوش رضایی نژاد از شهدای هسته ای را روایت می کند و بر اساس داستانی واقعی ساخته شده است.

احسانفر افزود: حسین دارابی از جمله کارگردانانی بود که کار خود را در کشور با یک فیلم کوتاه آغاز کرد و در سال 1399 با فیلم «اکسپدیشنیسم» در جشنواره حضور یافت و خوش درخشید.

معاون فرهنگی حوزه هنری گفت: فیلم «حناس» از اوایل سال 1401 در سینماهای سراسر کشور اکران شد و هم اکنون در سینما «اکومال» کرج در حال اکران است.

وی گفت: در راستای عدالت اجتماعی این فیلم در البرز اکران شد و اولویت اکران در شهرهایی است که سینما ندارند یا سینما کم دارند.

احسانفر با گلایه از تعطیلی سینما هجرت کرج افزود: این سینما سال هاست در استان حضور دارد و متاسفانه تصمیم جدی برای این مکان هنری گرفته نشده است.

نماینده مردم حوزه هنری البرز در مجلس ادامه داد: مسئولان شهرستانی سال هاست که به ما قول ایجاد پردیس سینمایی و واگذاری این سینما را داده اند، اما متأسفانه این تنها در زبان است و با وجود نظارت مستمر هیچ اقدام عملی صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: سرانه فرهنگی و هنری در استان با استاندارد فاصله زیادی دارد اما متأسفانه کارکنان علاقمند به فرهنگ و هنر در البرز کم و محدود هستند.

احسانفر تاکید کرد: مطالبه سالانه ما پردیس سینمایی در مرکز شهر است و امیدواریم هر چه زودتر محقق شود.

نماینده مردم حوزه هنری البرز در مجلس گفت: نهادهای مختلف در روستاها می توانند برای اکران عمومی در سایت ثبت نام کنند و درخواست خود را اعلام کنند و ما با آنها تماس گرفته و شرایط اکران را برایشان فراهم می کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با اهمیت دادن به فرهنگ و هنر و تحقق مطالبات عمومی، شهروندان احساس بهتری داشته باشند چرا که زبان هنر از ساعات صحبت موثرتر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید