جوانترین عضو هیئت امنای مسجد به وصیت شهید صدرزاده چراغ خاموش مسجد را روشن کرد.


ساعت: 15:49
تاریخ انتشار: 31.05.1401
کد خبر: 1891790

پس از سالها چراغ مسجد حضرت علی اصغر (ع) اسدآباد خاموش شد.

پوریا زارعی جوان بسیجی خوش ذوق از محله ای فقیرنشین در حاشیه شهر اسدآباد است که به عنوان جوان ترین عضو هیئت امنای مسجد حضرت علی اصغر(ع) آن محله، طبق وصیت شهید صدرزاده، نه. فقط چراغ خاموش این مسجد را شعله ور و زنده کرد. بلکه با انجام فعالیت های فرهنگی پای مردم را به نماز و آمدن به مسجد باز کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر همدان; مدتی بود که به مسجد رفته بود و مسجد را غریب دید، مسجدی که در حومه شهر واقع شده بود و جز چند نفر کمتر از انگشتان یک دست به آنجا نیامد چون آنجا بود. نه امام و نه برنامه فرهنگی برگزار شد. شاید فقط در ماه های محرم و صفر با برنامه عزاداری ایام تاسوعا و عاشورا پای مردم در آنجا باز می شد..


او در بحارالانوار از رسول خدا صلی الله علیه و آله شنیده بود که «مسجد در میان مردمی که در آن نماز نمی خوانند غریب است و خداوند رحمت خود را در روز قیامت از آنان دریغ می کند». ;


چون شنیده بود مسجد در دین حنیفه اسلام قلب زندگی و رابط بین آسمان و زمین است و انسان بهترین فرد برای رشد و کمال آفرینش است، به تنهایی تصمیم گرفت تا مستضعفان را به سعادت برساند. مسجد عجیب حضرت علی اصغر (ع) در این زاغه. پایگاه بسیجی به نام شهید سید مصطفی صدرزاده و بنا به وصیت ایشان ایجاد کرد که گفت: وقتی کار فرهنگی را شروع می کنید اولین چیزی که باید بجنگیم خودمان هستیم..


پوریا زارعی همان جوان است 26 کمتر از یک سال سن دارد و تنها شغل و درآمدش از دستیار موقت جمعیت هلال احمر است. مسئول فرهنگی مسجد نشان داد که می توان به جوانان اعتماد کرد و مسئولیت را به آنها واگذار کرد..


همان که بنا به وصیت شهید صدرزاده نه تنها نور مسجد را روشن کرد، بلکه با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی حضور مردم را در خانه خدا گرم کرد..


پوریا زارعی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: بعد از مدتی که با مسجد و هیئت مسجد آشنا شدم، خودم به عضویت هیئت درآمدم و اولین قدم را برای حضور امام جماعت آماده کردیم، البته با چند نفر صحبت کردیم. مردم و هیچ کس نمی خواست شرکت کند. ایشان در مسجد حاشیه شهر حضور نداشتند اما امروز آقای نبی الله مرادی روحانی که از اساتید معروف دانشگاه هستند در مسجد ما فعالیت دارند..


وی ادامه داد: گام دوم را برای روشن شدن نور مسجد با راه اندازی فرهنگسرا آغاز کردیم و روز اول نماز دو نفر بودند که در حال حاضر حداقل تعداد شرکت کنندگان است. 40 به 50 مردم دارند می رسند. البته الان 15 به 20 برخی از جوانان و جوانان زنگ می زنند و شعار می دهند.


معتمدین جوان مسجد بیان کردند: پس از ایجاد کانون فرهنگی مسجد، پایگاه بسیج را به نام شهید مصطفی صدرزاده و بنا به وصیت ایشان برای انجام کار فرهنگی و ظرف دو تا سه ماه تأسیس کردیم. 120 ما مردم را بسیج کردیم. امروز به برکت خون این شهید جلسات بصیرت، حلقه های صالحین و دوره های قرآن و کلاس های امداد و امداد برگزار می شود. خوشنویسی، علمی و ورزشی.


وی بیان کرد: با وجود این پایگاه بسیج، نیازمندان ناحیه محمودبیگی نیز با کمک سپاه شناسایی شدند، بیش از 150 سبدهای غذایی را در قالب کمک های صادقانه در اجرای دستور رهبری توزیع کردیم.


زارعی به شناسایی افراد نخبه علمی و ورزشی از طریق این مسجد و پایگاه بسیج اشاره کرد و گفت: مهدی میری نصرت از جوانان این محله در لیگ فوتسال کشور است و مایه مباهات ماست..


وی به برگزاری کلاس های علمی، زبان انگلیسی و احکام خواهران، روخوانی و روخوانی قرآن ویژه بانوان اشاره کرد و گفت: خدا را شکر بابت انجام کارهای فرهنگی در کمتر از 9موفق شدیم مسجدی را که یکی دو سال تقریباً غیرفعال بود، احیا کنیم.


مسجد حضرت علی اصغر (ع) منطقه محمودبیگی شهر اسدآباد در ایام سال 2013 ساخته شده و سالها بدون امام جماعت و برنامه فرهنگی که گذشت 9 ماه گذشته این مسجد با فعالیت های این هیئت جوان احیا شد.


امیدواریم با ارج نهادن به جوانان رعنا همچون آقای پوریا زارعی، آنان را به فعالیت و همچنین بهره گیری از اندیشه های جهادی و شهادت طلبانه آنان و روشن ساختن چراغ تمامی مساجد برسانیم.

دیدگاهتان را بنویسید