مطالبه گر و توجه به جامعه؛ مهمترین رسالت اهالی تئاتر/ اشاعه فرهنگ عمومی با زبان هنر محقق می شود

ساعت: 09:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۸
کد خبر: 1785434

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

حسین مگرانی دقت و توجه به معضلات مختلف اجتماعی را مهمترین رسالت اهالی تئاتر برشمرد و گفت: اشاعه فرهنگ عمومی با زبان هنر امکان پذیر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ حسین مگرانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان پنجشنبه شب در آیین اختتامیه سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی که در زاهدان برگزار شد، گفت: این وظیفه ای است که هر شهروندی باید به آن توجه داشته باشد، مقام معظم رهبری. انقلاب گفت که اساس کار ما فرهنگ است و مسئولیت دینی در قبال فرهنگ عمومی داریم.

وی با بیان اینکه بچه های تئاتر نمی توانند به فرهنگ عمومی و اصلاح آن به عنوان یکی از مهم ترین ابعاد فرهنگی و مقوله های مطالبه گری توجه کنند؟ وی ادامه داد: تئاتر باید فرهنگ و روحیه مطالبه گری را در جامعه نهادینه و تقویت کند. جریان ارزشمندی بود به نام پیشکسوت تئاتر، جریانی که نقد اجتماعی را به همراه دارد، نمایشنامه و اثر هنری که تولید می شود باید به مشکلات و دردهای مردم بپردازد، «جامعه بیان و عدالت سنگ بنای هنرمندان تئاتر است.

این مقام مسئول اضافه کرد: آیا می توان در کنار آثار هنری از انسجام، وحدت، ایثار، شهدا، معضلات اجتماعی، آسیب های اجتماعی، سبک زندگی، همزیستی مسالمت آمیز، خانواده و … در تئاتر کار کرد؟ هنرهای نمایشی باید به مسائل مختلف اجتماعی بپردازند. تئاتر یعنی زندگی، آیا هنرمندان می توانند زندگی را نادیده بگیرند؟

وی گفت: همه مسئولان باید به این افراد نزدیک شوند تا با آثار خود توجهات را به موضوعات مختلف عمومی جلب کنند و با نمایشی که در دست اجرا دارند مردم و کارمندان را نسبت به مسائل مختلف آگاه کنند.

مگرانی تاکید کرد: زیباترین کاری که یک هنرمند می تواند انجام دهد مطالبه گری در حوزه مردمی سازی و اصلاح فرهنگ عمومی است، هنرمندان باید به نمایندگی از مردم صحبت کنند.

9642c89b abae 48c3 8bfb 89ae3d05612d خبر خاکستری

ضربه مهلک کرونا به هنرهای نمایشی

مهدی هاشمی دبیر سی و یکمین جشنواره استانی تئاتر سیستان و بلوچستان گفت: تئاتر دو سال سخت را پشت سر گذاشت، تاج ضربه مهلکی به هنر نمایش وارد کرد، اما خوشحالیم که امسال روحیه تازه ای پیدا کرده است. در این هنر دمیده شده است. “

وی ادامه داد: 9 نمایش برای اجرای عمومی به سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی سیستان و بلوچستان راه یافت که یک هفته بعد با معرفی آثار برتر و برگزیده هر بخش به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید