ورود دلالان به تئاتر ضربه / هنر است. موثرترین زبان برای بیان مفاهیم تربیتی کودکان


ساعت: 15:18
تاریخ انتشار: 14/07/1400
کد خبر: 1811479

حمیدرضا نعیم حسنی گفت: ورود واسطه ها و افراد سودجو به عرصه تئاتر و عدم آگاهی مردم از وضعیت موجود و عدم حمایت شهروندان، هنر نمایش را به ورطه نابودی کشانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از « تیتریک » ; نمایش کودک «قصه های کلاغ» از 10 بهمن تا 10 اسفند در تالار مهردان نیل کرج روی صحنه می رود.

حمیدرضا نعیم حسنی فیلمنامه نویس و کارگردان این نمایش در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: هدف اصلی از روی صحنه بردن این نمایش، حفظ چراغ های تئاتر در تاج بود.

وی ادامه داد: در شرایط غم انگیز امروز که از هر حمایتی محروم هستیم و فرهنگ و هنر برخی افراد سودجو شده است، نمایش را روی صحنه بردیم.

نعیم حسنی افزود: ورود واسطه ها و سودجویان به عرصه تئاتر و عدم آگاهی مردم از وضعیت موجود و عدم حمایت شهروندان، هنر نمایش را به ورطه نابودی کشانده است.

وی به داستان کلاغ ها اشاره کرد و گفت: این نمایش به موضوع «دوستی» می پردازد که در دوستی قدرت، قدرت، کوچکی و بزرگی ملاک نیست.

نعیم حسنی تاکید کرد: دو دهه است در کرج نمایش های زیادی را روی صحنه برده ایم که با استقبال مخاطبان مواجه شده است.

این هنرمند افزود: هر خانواده ای که یک بار نمایش ما را ببیند مخاطب همیشگی ما می شود و دنبال کارهای جدید می رود.

وی بیان کرد: هنر نمایشی موثرترین زبان برای بیان مفاهیم تربیتی کودکان است زیرا آنها سخت ترین موضوعات را به راحتی از طریق نمایش یاد می گیرند.

نعیم حسنی در خاتمه خاطرنشان کرد: عظمت هنرهای نمایشی هنوز در جامعه نهادینه نشده است و امیدواریم مسئولان نسبت به این هنر تاثیرگذار توجه بیشتری نشان دهند.

بازیگران این نمایش فرناز پیش قدم، آرمین دگانی، لیدا صادقی و حمیدرضا نعیم حسنی هستند و آهنگسازی و تنظیم موسیقی بر عهده حسین فلا است.

شهروندان البرز می توانند با مراجعه به صفحه اینستاگرام Namayesh.koodak.karaj از برنامه های مربوط به ارائه نمایش های کودک و نوجوان مرتبط با این گروه مطلع شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید