درک ملموس و بصری بیانیه مرحله 2 / زبان هنری بیان مفاهیم پیچیده را تسهیل می کند


ساعت: 13:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۵
کد خبر: 1808678

تهیه کننده «مسیر ایرانی» در گفت و گو با دانا خاطرنشان کرد;

علی منصوری، تهیه کننده برنامه راه ایرانی که مجموعه ای از آثار گرافیکی کوتاه را با موضوع دستاوردهای گام دوم ساخته است، معتقد است تاثیرگذاری این آثار بسیار بیشتر از آثار طولانی بدون محتوا و مخاطب گریزی است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ برنامه راه ایران یک اثر گرافیکی کوتاه 2 دقیقه ای از دستاوردهای انقلاب در گام دوم است که منصوری تهیه کننده این برنامه بر اساس اعداد و ارقام منطقی و در مقایسه با کشورهای دیگر در قالبی جذاب، کوتاه و جذاب ساخته شده است. راه موثر به آنتن شبکه شبکه افق و سایر شبکه های تلویزیونی مانند خبر و سه نیز در مقاطع زمانی مختلف آنها را پخش کردند. به همین بهانه با او به گفتگو نشستیم.


ایده این برنامه از کجا آمد؟

منصوری: این سریال 70 قسمت است که تاکنون حدود 55 قسمت آن پخش شده است. راه ایرانیان فیلمی 2 دقیقه ای است که با موضوع گام دوم طراحی و تولید شده است. در واقع می خواستیم برای مرحله دوم یک کار گرافیکی روی محتوای بیانیه داشته باشیم و سعی کردیم تا حد امکان محتوا را به یک اثر بصری، بصری و دیدنی در تلویزیون تبدیل کنیم و این ایده مشترک ما بود. .


از نظر سنی مخاطب خاصی داشتید؟

منصوری: با توجه به اینکه این مطالب مربوط به انقلاب اسلامی است، سعی کرده ایم با استفاده از گرافیک و با در نظر گرفتن عناصر هنری و گرافیکی، این مفاهیم ارزشمند را به هنر دینی نزدیک کنیم و به نظر می رسد مخاطب ما به موضوع و موضوع توجه دارد. موضوع. مخصوصاً سن بزرگسالان و طیف نسبتاً انقلابی و احتمالاً به همین دلیل بود که شبکه افق ما ایستاد و با پخش آن موافقت کرد.


به نظر شما ساختن برنامه هایی با چنین قالب و رویکردی چقدر مهم و موثر است؟

منصوری: به نظر من کارهای کوتاه دیدنی تر و تاثیرگذارتر است. آثار هنری کوتاه و مفید در مقایسه با آثار بلندی که با چنین مضامین دشواری خلق می شوند، زیرا به نظرم این گونه مضامین آنقدر محتوایی دارند که با وجود سختی نیاز به بیان و بیان آنها دارم. معتقدم موشن گرافیک یکی از قالب هایی است که می تواند به ما کمک کند این مطالب را به زبان هنر بیان کنیم.


کمی از بازخوردهایی که بعد از پخش این برنامه دریافت کردید بگویید.

منصوری: بعد از اینکه قسمت های مختلف سریال را پخش کردیم، دیدیم شبکه های مختلفی مثل خبر و سه برنامه ما در زمان های مختلف پخش می شود و این باعث خوشحالی من شد که کارمان از نظر فرم باید کیفیت خوبی داشته باشد. محتوایی که سایر شبکه ها پخش می کنند.


آیا زمینه فعالیت شما بیشتر روی موشن گرافیک است؟

منصوری: کار ما عمدتاً در زمینه انیمیشن، بازی و تولید بازی، موشن گرافیک و محتوا و تولیدات پژوهشی است و چون با هم ترکیب می شوند و گاهی نتیجه کار می تواند ترکیبی از آنها باشد، در همه این زمینه ها کار می کنم. . .


آیا در حین انجام این برنامه به اعداد و ارقام و یا نکته مهمی که بتوان گفت؟

منصوری: با توجه به اینکه محتوای رسانه های گرافیکی یا تصویری باید نمایش داده شود و اطلاعات قابل نمایش است، سعی کرده ایم در مسیری حرکت کنیم که چگونه به اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی به صورت کاملا ملموس و قابل مشاهده برسیم. و او نسبتاً محافظت کرد، در مورد آنها صحبت کرد و آن را کمی ملموس تر کرد. مثلاً وقتی مقایسه می کنیم و می گوییم کشور ما در حوزه رفاه در مقایسه با سایر کشورها چه جایگاهی دارد؟ مردم ما در مقایسه با کشورهای دیگر چگونه انرژی مصرف می کنند؟ اگر بتوانید مردم را با هم مقایسه کنید تا ببینید چند نفر در دنیا از ماشین استفاده می کنند و شما چقدر از ماشین شخصی خود استفاده می کنید، مردم در سراسر جهان چقدر بنزین مصرف می کنند؟ مردم در سراسر جهان چقدر برق مصرف می کنند؟ سپس آنها را به نمودار تبدیل کردیم و با تصاویر و گرافیک هایی که قابل درک تر است آنها را به نمایش گذاشتیم و همه اینها برای ما جذابیت های خود را داشت.


در یک سخنرانی و تذکر کوتاه به دنبال چه بودید؟

منصوری: به طور خلاصه سعی شده است بیانیه از مرحله دوم متن مکتوب در رسانه را به قالبی جدید، به صورت تصویری و تصویری تبدیل کنیم و البته آن را به یک مرجع آماری تبدیل کنیم که قابل فهم و قانع کننده تر باشد. . به نظر من اگر به این مجموعه روی بیاورید می توانید ایده های خیلی خوبی بگیرید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید