دامنه نفوذ معنوی انقلاب در حال گسترش است/ تجلیل از شهدا یادآور خط انقلاب است.


ساعت: 08:15
تاریخ انتشار: 14/05/01
کد خبر: 1841627

حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به اینکه نفوذ معنوی انقلاب در حال گسترش است، گفت: تکریم شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها از نظر معنوی و تربیتی در واقع یادآور خط بزرگ انقلاب است. انقلاب و امام.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از कاورستانحجت الاسلام والمسلمین احمد مروی شب گذشته در یادواره شهدا و حواریون طبس در حرم مطهر حسین بن موسی القاظم(ع) گفت: باید به سمت اهداف والای شهدا حرکت کنیم، نسل های جدید و این وظیفه شرعی، اخلاقی و اسلامی است.

آستان قدس رضوی با اعلام اینکه وظیفه شرعی و اخلاقی داریم که خانواده معظم شهدا را تکریم و نام و یاد شهدا را زنده نگه داریم، افزود: تشویق و تشویق روحیه ایثار، ایثار و ایثار. بر اساس دستورات دین و این مکتب اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: برگزاری مراسم بزرگداشت شهدا این پیام را به جامعه می دهد که اگر جامعه می خواهد زنده، مستقل و مؤمن باشد باید گذشت، فداکاری و احساس مسئولیت کند.

وی ادامه داد: کمترین کاری که می توانیم برای شهدا انجام دهیم عبادت و تکریم شهداست که این یک وظیفه اخلاقی است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه بر اساس دستورات دینی اگر به ما خدمت کرد باید قدر محبت و مهربانی را بدانیم، افزود: قدردانی از بندگان خوب خدا در روایات اسلامی معادل شکرگزاری از خداوند متعال و جامعه ای است که در بدون گذشت، ایثار، ایثار و احساس مسئولیت در قبال دین و دیگران، این جامعه آشکارا زنده است، اما در حقیقت مرده و جسمی بدون روح و حیات است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به اینکه شهادت در ادبیات ما یک زندگی و نشانه آن است که روحانیون، علما و فقهای بزرگ در طول تاریخ به این افتخار بزرگ دست یافته اند، گفت: به فرموده ائمه (ع) تا اگر علم و دانش در میان مسلمانان معرفی شده است، می گویند هر که در راه علم و دانش جان خود را از دست بدهد شهید است.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: اعمال دیگر با درجه شهید سنجیده می شود و با این سنجش ارزیابی می شود چرا که شهادت در فرهنگ دینی ما یک سنجش است.

وی افزود: شهادت در جامعه روحانیت پدیده جدیدی نیست که بگوییم این پدیده با انقلاب اسلامی به وجود آمد اما در طول تاریخ روحانیت و علمای بزرگ به این افتخار بزرگ دست یافته اند.

وی با بیان اینکه روحانیت در طول تاریخ در عرصه های مختلف پیشتاز و در دفاع از مکتب اسلام و تشیع بوده است، گفت: این امر باعث رشد و بالندگی او شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: تکریم شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها از نظر معنوی و تربیتی در واقع یادآور خط انقلاب کبیر و امام است.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه روحانیت در هر زمینه ای فداکار و وظیفه شناس بودند، افزود: در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی، نظامی و علمی، روحانیت پیشرو بوده و هست.

وی یادآور شد: در سال 1216 در جریان هجوم وهابی ها به عراق و کربلا، می خواستند قبر امام حسین (ع) را تخریب کنند و همان مصیبت و جنایتی را که در مدینه برای ائمه بقیع رخ داد، تکرار کنند، اما موفق نشدند. اما بسیاری کشته و غارت شدند و رفتند.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: در حمله وهابیان به نجف اشرف، علمای بزرگ نجف با وهابیت مبارزه کردند و نقش خود را به خوبی ایفا کردند.

وی خاطرنشان کرد: در حمله وهابیان به نجف اشرف به تبعیت از پیامبر گرامی اسلام دستور داد خندق در اطراف نجف حفر شود و با این اقدام دشمن نتوانست از خندق عبور کند و 700 نفر از وهابیت متوجه شدند که مردم نجف به پا خاستند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه نصرت الهی زمانی است که عقل، تدبیر و علم را به کار بگیریم و از تمام توانایی های موجود در هر زمینه ای استفاده کنیم، گفت: در مقوله نظامی باید از علم نظامی استفاده کنیم تا نصرت الهی شامل حاضر ما بلند می شویم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با این عظمت، وسعت و عمق توسط یک روحانی عالی رتبه، فهیم، اصولگرا، عارف، فیلسوف و معلم اخلاق، امام راحل (ره) شکل گرفت، گفت: گسترش می یابد.

رهبر قدس رضوی خطاب به دشمنان نظام و انقلاب گفت: تحریم، ملت ما را تحت فشار قرار دهید و ملت را به دردسر بیاندازید، اما نمی توانید جلوی نفوذ معنوی و پیام انقلاب را بگیرید که باعث فلسفه غرب شد و شکست خورد. «و اگر تاکنون موفق شده اید، دست از دشمنی کشیده اید.

وی افزود: شما نمی توانستید و نمی توانستید جلوی این همه جفا علیه این ملت مقاوم، آزاده و غیور را بگیرید و چون به نتیجه نرسیده اید و همچنان خطر را احساس می کنید، هر روز بر دامنه اقدامات نظامی شما افزوده می شود. “

وی گفت: انقلاب اسلامی تفکر لیبرالیستی که دولت های آمریکا و غرب بر آن استوار است را به چالش کشیده است. اگر این تفکر از بین برود، این حکومت ها نیز نابود می شوند و این استکبار و استثمار ملت ها و نوشیدن خون ملت های مظلوم از بین می رود. تسهیل خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: انقلاب بر نقطه اصلی و نهایی استکبار متمرکز شده و روز به روز با عنایت خداوند و امام زمان (عج) و شما مردم عزیز وفادار و غیور است. و با ایمان دامنه آن گسترده تر است. اگر خدا بخواهد تا روزی است که زمینه ظهور پیامبر و حجت خدا حضرت مهدی (عج) فراهم شود.

وی افزود: در عرصه جهاد اجتماعی، روحانیت همچنان پیشتاز و با انگیزه است. در زلزله طبس یادم نمی آید که شهر زیر خاک باشد. در طبس ماندند تا به مردم خدمت کنند و در سیل شاه ایران، رهبری فرمودند وقتی سیل آمد، بخش زیادی از شهر را گرفت و او به عنوان یک روحانی در تبعید و عصبانی از حکومت بیرون آمد و رهبری را خواند. به طور سنتی به مردم خدمت می کنند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: روحانیت نیز در صف اول تاج و تخت بود. بدون کمانچه دفن می شوند. به میدان آمدند. وکلا فتوا دادند که گوسل باشند در حالی که هیچکس جرأت نمی کرد اقدام کند دفن کردند.

باید بگویم؛ تولیت آستان قدس رضوی برای شرکت در یادواره شهدای طبس و روحانی و بررسی ظرفیت ها و توانمندی های این شهرستان در توسعه خدمت رسانی به زائران امام رضا (ع) به طبس سفر کرد.

دیدار با مردم، خانواده معظم شهدا، ائمه جمعه، مدیران و مسئولان شهری، نظافت بقعه متبرکه امامزاده حسین بن موسی القاظم (ع)، بازدید از طرح های فرهنگی و اجتماعی برای توسعه توانمندی های این شهرستان در خدمت امام زمان (عج) زائران رضا(ع) یکی از برنامه های آستان قدس رضوی در این سفر 2 روزه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید