لزوم پیگیری تحقق تمدن نوین اسلامی با اولویت در مناطق زلزله زده

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام یوسف احمدی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: در مورد زلزله حرکت جهادی خوبی صورت گرفت و همه مردم ایران متحد شدند و پای کار آمدند. سوء استفاده هایی صورت گرفته، کارهای خوبی انجام شده است، اما تا رسیدن به نتایج مطلوب که رضایت مردم را به دنبال داشته باشد، راه درازی در پیش است.

وی با بیان اینکه حل مسائل فرهنگی و دینی باید در اولویت باشد، تصریح کرد: با گذشت پنج سال از زلزله، ساخت مساجد، تشکل های فرهنگی و تبلیغی و مجتمع های فرهنگی و تبلیغی پیشرفت فیزیکی چندانی نداشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از توجه جدی رئیس جمهور به حوزه فرهنگی تقدیر کرد و گفت: رئیس جمهور با توجه به عقب ماندگی چند سال گذشته در این حوزه حکم جبران خسارت با مهلت دو ساله صادر کرد. .

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: اگر مسؤولان مثل گذشته کوتاهی کنند، نارضایتی مردم بیشتر می شود، بنابراین انتظار داریم با توجه به اینکه تلاش های خوبی صورت گرفته، این فعالیت ها شدت بیشتری پیدا کند تا اثری از عصبانیت ندیده باشیم. در میان مردم

وی افزود: اکنون بنیاد علوی امور مبلغان دو منطقه سرفیروز آباد و سرپلذهاب استان کرمانشاه را بر عهده گرفته و اکنون به سازمان تبلیغات و گروه های فرهنگی و تبلیغی کمک می کنند.

حجت الاسلام احمدی خواستار پیگیری مطالبات مردم در موضوع تسریع در پرداخت تسهیلات شد و تصریح کرد: البته خدمات بسیار خوبی در این زمینه در حال انجام است و دستورات خوبی از سوی رئیس جمهور صادر شده است.


ما شاهد تاخیر در امور فرهنگی هستیم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: در بسیاری از موارد از نظر فرهنگی عقب هستیم در حالی که کسری ها در مجموعه ای به نام نظام مقدس جمهوری اسلامی باید جبران شود.

حجت الاسلام احمدی همچنین خواستار تسریع در تکمیل مساجد، حسینیه ها و منازل طلاب شد و اذعان داشت: امسال پس از پنج سال بودجه خوبی توسط آیت الله رئیسی در سفر به استان کرمانشاه توزیع شد که به خیرات فراوانی دست یافت. امیدواریم مسئولان به جذب 100 درصدی این وام ها کمک کنند تا شاهد جهش خوبی باشیم.


لزوم تقویت مجموعه های فرهنگی از نظر محتوایی

وی افزود: از نظر محتوایی انتظار داریم مجموعه های فرهنگی مانند سازمان تبلیغات، فرهنگ و رهبری اسلامی، سازمان فرهنگی شهرداری از نظر محتوایی تقویت شده و در این حوزه استفاده شود.

حجت سلام احمدی خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه استانی فقیر است و فقر فرهنگی در آن گسترده است و البته در اتفاقات اخیر شاهد فقر فرهنگی بوده ایم. بنابراین تا مبانی فرهنگی تقویت نشود نمی توان گفت کاملا با استکبار جهانی مخالفیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم ایستادگی در برابر استکبار جهانی افزود: باید از این جبهه حمایت کنند تا بتوانیم با فعالیت در حوزه فرهنگی و مذهبی در مقابل هجمه ها مقاومت کنیم.


حمله اخیر 100 درصد فرهنگی بود

حجت الاسلام احمدی گفت: هجمه اخیر صددرصد فرهنگی بود که باعث آزار و اذیت بسیاری از نیروهای جبهه اسلام شد، حتی تعدادی از این افراد کشته شدند و برخی نیز از نظر عقیدتی متزلزل شدند. تحقق خواسته های مقام معظم رهبری برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی را مایه خیر و برکت بدانید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: باید با اولویت دادن به مناطق زلزله زده، تحقق تمدن نوین اسلامی را در بعد عمرانی، فرهنگی و اجتماعی دنبال کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید