انقلاب اسلامی و پرورش نیرو برای زمینه سازی ظهور آن

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; تدارک حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) مستلزم برنامه ریزی و بهره مندی از مجموعه ای کامل از پیش نیازهای تشکیل حکومت جامع الهی در مقیاس جهانی از جمله پیش نیازهای بهره مندی از نیروهای آزمایشی و تهذیب است.. تعلیم و تربیت این تعداد نیرو مستلزم داشتن محیط اجتماعی سالم و رشد خرد جمعی جامعه و نیز شکل گیری فرهنگ مهدویت در جامعه است..

با این مقدمه می توان به اهمیت و ارزش انقلاب اسلامی ایران در ایجاد این زمینه و ارزش عملکرد امام خمینی (ره) در این مقطع تاریخی از زندگی بشر پی برد.

انقلاب اسلامی ایران انگیزه ای جز زمینه سازی برای ظهور و تشکیل حکومتی بر اساس شرع مقدس اسلام نداشت. در این راستا طی 4 دهه اخیر با ترویج معارف اسلام حقیقی، نشر و تبیین معنا و مفهوم ظهور، ویژگی های یاوران حضرت حجت(عج) و اجزای حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) ) به دنبال آموزش است که مردم به این موضوع مهم سوق داده شده اند، نمونه های بارز آن در این مدت به عنوان مثال:


1مدافعان شریعت:

ایجاد نهضت فراگیر برای تحصیل دانش آموختگان علوم اسلامی (اعم از طلاب داخلی و خارجی) و گسترش تأسیس حوزه های علمیه در سراسر کشور و حتی در دورترین نقاط ایران به منظور تربیت جوانان مؤمن و فداکار با انگیزه دفاع از معارف اهل بیت علیهم السلام. آل بیت. و جهاد علمی فراگیر دین و مقابله با هجمه های مخالفان و فرقه های انحرافی که در صدد ضربه زدن به دین و معارف الهی اسلام هستند از مهمترین اقدامات انقلاب اسلامی در ظهور نیروهای تربیتی است.


8f7e523e d14b 496c b503 6d616a8cd6c3 خبر خاکستری

همانطور که همه می دانیم از اول انقلاب تا کنون بسیاری از علمای دین به عنوان مدافعان واقعی شریعت در عرصه های مختلف در مواردی که لازم بوده وارد عمل شده و با مردم و به شکلی که بوده اند به فعالیت های انقلابی، سیاسی، اجتماعی و جهادی پرداخته اند. علیه انقلاب نامشروع از نمونه های معروف تحصیل کرده های این مکتب و مدافعان شریعت می توان از علمای شهرهای مختلف ایران و از جمله شیخ زازاکی در نیجریه، سید حسن نصرالله در لبنان و غیره نام برد..


2مدافعان وطن :

انقلاب اسلامی ایران متاثر از حماسه کربلا بوده است و پیش شرط این نفوذ، تربیت افراد جهادگر زیر مجموعه های مختلف نظامی برای دفاع همه جانبه از آرمان های نهضت انقلاب اسلامی است. این مقوله نیز مانند دسته اول (مدافعان شریعت) در دوران دفاع مقدس هشت ساله که قدرت های جهانی در صدد براندازی جمهوری اسلامی ایران پشت سر صدام و با رشادت های شهدایی چون چمران بودند، به درستی کاشته و به تصویر کشیده شد. همت، کشوری، شیرودی و… همه برنامه های آنها محقق شد، ما تماشا کردیم.


a3db14cd 2d1e 403c 8418 7769b018e04e خبر خاکستری

به برکت حضور چنین افرادی در نیروهای مسلح کشور، امروز ارتش ایران به اقتدار و بلوغی رسیده است که برای پاسداری از جغرافیای کشور و پاسداری از مبانی، معارف و مقدسات دینی اسلام، نه ترس و هراس در دل و تکنولوژی نظامی هر روز. ما شاهد بازدارندگی جدید و قوی (در موشکی و پدافند هوایی، نیروی دریایی، انرژی هسته ای و…) این مجاهدین هستیم که در انهدام اخیر بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا و بمباران پایگاه جاسوسی مشهود بود.موساد. در عراق..


3مدافعان حرم :

همانطور که در مقوله قبل اشاره شد، یکی از بذرهایی که در نهضت امام راحل کاشته شد، تربیت محافظان نظامی قدرتمند برای دفاع از کشور و مکتب اسلام بود. بردگان و فرامنطقه گرایان برای حفاظت از مقدسات اسلامی در سراسر جهان تلاش می کنند. نمونه بارز آن ماجرای جنایات جدید قرن بیستم است که توسط ارازل و تروریست های اراذل و اوباش تحت عناوین مختلف داعش، النصره، القاعده و … شاهد بودیم. داعش که سعی در توهین به حرم ها داشت و از هیچ جسارتی دریغ نمی کرد و در پشت صحنه استکبار جهانی ایجاد و نگهداری می شد، در زیر پرچم مقاومت اسلامی با شیرهای تربیت شده انقلاب اسلامی ایران کاری کرد که آراسته به مدافعان است. حرم.و به سطل زباله تاریخ پیوست.


70405883 d87e 4736 ae84 fbee4863cb2c خبر خاکستری

از جمله این مجاهدان بی حد و حصر و انقلابی و مدافع راستین شریعت و میهن و حرم که قدرت نظامی و راهبردی آن در سراسر جهان شناخته شده است، سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی بود که مقام معظم رهبری او را نمونه بارز تحصیلکردگان اسلام معرفی کردند. و این مکتب امام خمینی بود، ایشان تمام عمر خود را در جهاد در راه خدا گذراند. شهادت پاداش زحمات بی دریغ او در این سال ها بوده است.


4مدافعان سلامت:

یکی دیگر از مولفه های انقلاب اسلامی ایران که مدعی اجرای حکومت اسلامی و زمینه سازی برای ظهور آن است، تربیت نیروهای مجاهدی است که برای حفظ جان مردم در جامعه، اصلاً احساس مسئولیت و حضور در میدان می کنند. بارها . . و گروهی از پزشکان و پرستاران تحصیلکرده و مدرسه‌ای هستند که در مقاطع مختلف چه در ماجراهای انقلاب و چه در هشت سال دفاع مقدس و چه در جبهه سوریه در کنار مدافعان پناهندگی و چه در حال حاضر مرحله حیاتی در مبارزه با ویروس تاج منحوس واقعاً و به معنای واقعی نقش مدافعان سلامت جامعه را ایفا می کند و زینبوار از رسیدگی به بیماران غافل نمی شود و نسبت به وظیفه انسانی و زکات علمی خود دلسوزانه عمل می کند..


79fc8287 8c64 4cab 882b dff3b5a3e5d7 خبر خاکستری

اینها تنها گوشه ای از ارکان انقلاب اسلامی بود.

رهبر فرزانه و مدبر انقلاب در این زمینه (در اهمیت انتظار فرج) با نشان دادن آیات و روایات، راه را به ما نشان دادند و به ما گفتند.: فرج توقع ندارد انسان بنشیند، کاری نکند، در مقابل زحماتش تعدیل نکند، فقط خوشحال شود که منتظر امام زمان(عج) هستیم. این انتظار نمی رود. چه انتظاری داشته باشیم؟ انتظار دست قدرت عظيم الهي پادشاهي است كه بايد از همين مردم بيايد تا با كمك همين مردم سلطه ظلم را از بين ببرد و بر حق پيروز شود و عدالت را در زندگي مردم حكم كند و قيام كند. پرچم توحید; مردم را بندگان واقعی خدا قرار ده. شما باید برای آن آماده باشید.

معظم له ادامه می دهند: تشکیل جمهوری اسلامی یکی از پیش نیازهای این حرکت عظیم تاریخی است. هر قدمی در جهت برقراری عدالت گامی در جهت این هدف است. انتظار یعنی همین. منتظر حرکت منتظر آرامش نباش هیچ انتظاری وجود ندارد که شما استراحت کنید و بنشینید تا خودتان کار را انجام دهید. در انتظار حرکت؛ انتظار آماده است… و خداوند متعال به مردم عزیز ما ملت ایران برکت داده است که توانسته اند این گام بزرگ را بردارند و فضای انتظار را آماده کنند. این یعنی انتظار فرج (مرد 250 ساله، ص 394).

امیدواریم در قرن جدید و در گام دوم انقلاب اسلامی، انتظار واقعی منجر به ظهور حضرت حجت (عج) شود و انقلاب اسلامی به حکومت مهدوی پیوند بخورد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید