نتیجه انحصار ایران از خیانت پهلوی / تسلیم بزرگترین خیانت پهلوی کشور بود

ساعت: 12:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۳
کد خبر: 1802619

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان زنجان:

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه استان زنجان با اشاره به خیانت های حکومت پهلوی به ایران گفت: انحصارطلبی ایران نتیجه خیانت پهلوی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام عنایت الله شامی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با بیان اینکه ایران کشوری بود که در جنگ جهانی دوم اعلام بی طرفی کرد، گفت: متأسفانه با توجه به اینکه ایران پل پیروزی متفقین بود، استعمار قدیمی تصمیم به ایجاد تحول در ایران گرفت.

او بیان می‌کند که استعمار، رضاخان پیر را از سلطنت سرنگون کرد و پسرش محمدرضا را به قدرت رساند که او در جهان مورد آزار و اذیت قرار گرفت.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در دانشگاه های استان زنجان با بیان اینکه پهلوی دوم اقتدار خود را مدیون استعمار قدیم است، گفت: پهلوی دوم از سیاست استعمار قدیم پیروی می کند و این کار برای یک مدت زمان طولانی. دهه

وی دهه 30 را دهه نهضت در جهان دانست و تصریح کرد: در ایران نیز مانند سایر نقاط جهان جنبش های مردمی برای خروج از استعمار انگلیس در حال ظهور است.

کودتای آمریکایی، شاه را به قدرت بازگرداند

شامی با بیان اینکه پس از این حرکت های مردمی ملی شدن نفت در ایران شکل گرفت، افزود: با این حرکت بزرگ ترین شریان حیاتی کشور از دست استعمار قدیم آزاد شد.

وی با بیان اینکه قدرت آمریکا پس از جنگ جهانی دوم رو به افزایش است، گفت: سیاست آمریکا این بود که استعمار بریتانیا را نابود کند و در هر جایی که بریتانیا نفوذ داشت جایگزین آن شود.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان زنجان با بیان اینکه این حرکت به دلیل ملی شدن نفت و ایثار انسان موفق بود، ادامه داد:

وی با بیان اینکه آمریکا به تدریج وارد عرصه سیاست ایران می شود، افزود: با کودتای آمریکایی ها، شاه به قدرت بازگشت و سپس شاه به طور کامل در دست آمریکا بود.

تسلیم مهمترین خیانت پهلوی به کشور است

شامی با بیان اینکه موارد زیادی از خیانت دولت پهلوی به کشور وجود دارد گفت: مهمترین خیانت حکومت پهلوی به ایران کاپیتولاسیون بود که ایران را جزء مستعمره آمریکا قرار داد.

وی یکی دیگر از خیانت های پهلوی به کشور را اصلاحاتی دانست که در ایران انجام دادند، گفت: اگرچه این اصلاحات در ظاهر بسیار فریبنده بود.

انحصارطلبی ایران نتیجه خیانت پهلوی است

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان زنجان با بیان اینکه جریان پشت سر این اصلاحات تولید انحصاری کشورهای جهان سوم بود، گفت: ایران در آن زمان به نفت وابسته شد و بازار نفت در دست آمریکا بود.

وی با بیان اینکه امروز می بینیم که آمریکا به این شکل چقدر به ایران فشار می آورد، ادامه داد: اصلاحات پهلوی باعث انحصار ایران شده است.

شامی با بیان اینکه کاپیتولاسیون ملت ایران او را ذلیل کرد و قدرت و عزت ایران را از او سلب کرد، افزود: امام خمینی (ره) درباره کاپیتولاسیون فرمودند که طبق این قرارداد سگ آمریکایی بهتر از یک جوان تحصیل کرده ایرانی است.

جدایی بحرین از ایران خیانت دیگری است

وی یکی دیگر از خیانت های پهلوی به ایران را جدایی بحرین از ایران دانست و گفت: چون پهلوی جرات نداشت در مقابل آمریکایی ها بایستد با عظمت موقعیت استراتژیک خود بحرین را از ایران جدا کرد.

رئیس دفتر ولی فقیه استان زنجان با بیان اینکه در صنعت نظامی، دانشگاه ها، ارتش، صنایع سنگین ایران همه متخصصان آمریکایی هستند که نظر خود را اعلام کرده اند و نظرشان ضمیمه است، تاکید کرد: آمریکایی ها به دنبال خودشان بوده اند. منافع ملی ایرانیان به عنوان بردگان دستورات خود را اجرا کردند.

وی با بیان اینکه در زمان رژیم پهلوی استقلال سیاسی، اقتصادی و مدیریتی از ایران گرفته شد و به آمریکایی ها داده شد، برای جمهوری اسلامی است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران پیشتاز منطقه بود

شامی با بیان اینکه بعد از 40 سال انقلاب در عرصه های مختلف در منطقه رتبه اول هستیم، گفت: قدرت نظامی، تولید علمی، فناوری نانو، سلول های بنیادی، تعداد مراکز آموزشی در منطقه اول.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان زنجان با بیان اینکه در دوران پهلوی مردم واقعاً با مشکلات معیشتی مواجه بودند، افزود: در آن زمان چون مردم از این مسائل اطلاعی نداشتند و رونق معنایی نداشت. برای آنها.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید