افزایش تخت های بیمارستانی تا ایجاد پزشکان ایرانی با ظهور انقلاب اسلامی/ کمبود امکانات بهداشتی خیانت به پهلوی بود.

ساعت: 09:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۵
کد خبر: 1803142

در عصر کشتی گیران همواره عواملی مانند نبود پزشک متخصص، گرانی خدمات درمانی، نبود مرکز بهداشت و مشکل دسترسی به دارو، سلامت مردم را به خطر انداخته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، یکی از مهمترین مشکلات مردم در دوره پهلوی عقب ماندگی این رژیم در حوزه بهداشت و درمان بود که زندگی مردم را تحت الشعاع قرار داد.

بر اساس تاریخ، نبود پزشک متخصص، عدم دسترسی به دارو، نبود مراکز درمانی معتبر، نبود بیمه سلامت تنها بخشی از مشکلات مردم در حوزه سلامت است.

چهل و سه سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می گذرد. این انقلاب یک پدیده الهی و مبارک بود که در اواخر قرن بیستم جهان را تکان داد و نور امید را در دل مسلمانان و مستضعفان جهان افروخت.

حال پس از گذشت چهار دهه از عمر گرانقدر این خانواده امیدوار، خوب است بخشی از دستاوردهای او را بازخوانی کنیم تا برخی نگویند این انقلاب به سادگی رخ داده و در حفظ آن کوشاتر هستند.

این انقلاب بزرگ دستاوردهای بسیاری در داخل و خارج از کشور دارد و کشف و تحلیل همه پیامدها و نتایج این پدیده الهی سال ها زمان می برد.

مقایسه شهر بیجار قبل و بعد از انقلاب می تواند حقایق مهمی را برای ما آشکار کند، زیرا انقلاب اسلامی منشأ تحولات و دگرگونی های بزرگی است که به دلیل تهاجمات فکری در ابعاد مختلف به کشور و مردم، اهمیت تبیین دستاوردهای انقلاب بیش از هر زمان دیگری ضروری است، از این رو بر آن شدیم تا در قالب گزارشی، دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف در شهرستان بیجار را به اطلاع خوانندگان خود برسانیم.

e46f56a1 8589 4207 9ffe 3b22140a996d خبر خاکستری

بهبود وضعیت پزشکان یکی از دستاوردهای انقلاب است

دکتر امیر مرسی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیجار در گفتگو با کردتوی گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای پس از انقلاب اسلامی ارتقای جامعه پزشکی در بیجار بوده است. این شهر وجود داشت و مشکل کمبود پزشک یکی از مهمترین مشکلات بود، به طوری که شهرستان بیجار از پزشکان کشورهای دیگر مانند هند، بنگلادش و پاکستان استفاده می کرد و تعداد آنها به قدری کم است که کل شهر و روستاهای اطراف یک نفر را پوشش می دهد. یا دو پزشک از کشورهای فوق.

وی افزود: اما با پیروزی انقلاب اسلامی و گسترش دانشکده های پزشکی و رشد اندک نیروی انسانی در حوزه های مختلف پزشکی و بهداشتی، نیازها به طور نسبی برطرف شده است، به طوری که هم اکنون 15 پزشک عمومی، 11 پزشک بیمارستانی وجود دارد. و 30 متخصص در کلینیک های تخصصی بیمارستان امام حسین (ع) به عموم مردم خدمات رسانی می کند.

نبود خانه بهداشت یکی از خیانت های پهلوی بود

مرسا با بیان اینکه طرح گسترش شبکه های بهداشتی و درمانی در سال 63 تدوین شد، می گوید: با راه اندازی مراکز بهداشتی درمانی، مراقبت های بهداشتی در روستاها به افراد زیر نظر سازمانی بهورز سپرده شد. به نوعی مردم همان منطقه با مدرک تحصیلی، آموزش های اولیه بهداشتی را به روستاییان ارائه می کردند.

به گزارش مورس : در حال حاضر 81 خانه بهداشت و 9 مرکز بهداشت شهرستان با 123 بهورز در شهرستان بیجار به مردمی خدمات رسانی می کنند که ابتدایی ترین خدمات بهداشتی را به نیازمندترین و دورافتاده ترین روستاهای شهرستان ارائه می کنند و سواد سلامت عمومی را ارائه می دهند. مدرن شده

وی خاطرنشان کرد: بهورزان به ارائه خدمات بهداشتی، پیشگیری، واکسیناسیون و مراقبت از مادر و کودک می پردازند و به جرات می توان گفت که شاهد تاثیرگذاری چشمگیر اقدامات این گروه از کارکنان هستیم.

دسترسی آسان به مراقبت های بهداشتی

جعفری ادامه داد: یکی از دستاوردهای انقلاب دسترسی آسان به خدمات پزشکی با تجهیزات پزشکی است.

وی از فعالیت 4 آزمایشگاه، 8 داروخانه و 12 بخش فعال در بیمارستان امام حسین (ع) خبر داد و اعلام کرد: ECU، CCU، جراحی مردانه و زنانه، داخلی مردان و زنان، اطفال زنان، زایشگاه، اتاق عمل، آزمایشگاه. و رادیولوژی، اورژانس و کلینیک تخصصی توموگرافی کامپیوتری از بخش های فعال بیمارستان امام حسین (ع) است که ماهانه بیش از 10 هزار نفر به این سامانه مراجعه و خدمات دریافت می کنند.

c0b4b74c 6008 4d90 b130 2d8114e76c10 خبر خاکستری

افزایش تخت های بیمارستانی یکی از دستاوردهای انقلاب بهداشت و درمان بیجار است

مدیر شبکه بهداشت و درمان بیجار گفت: قبل از انقلاب بیمارستان شهرستان بیجار از کمبود تخت رنج می برد. وی گفت: این بیمارستان قبل از انقلاب حدود 30 تختخوابی داشت اما در حال حاضر بیمارستان امام حسین 120 تخت مصوب دارد و با 108 تخت فعال آماده ارائه خدمات به مردم دیار گروس است.

دکتر مرسا با اشاره به وضعیت بهداشتی و درمانی بیجار قبل از انقلاب گفت: در سال های قبل از انقلاب درصد بسیار کمی از مردم بیجار و روستاهای آن به آب سالم دسترسی داشتند اما با پیروزی انقلاب اسلامی و دسترسی به آن. به آب لوله کشی، مراکز بهداشتی وضعیت سلامت مطلوب است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیجار از ایجاد ایربگ اورژانسی در شهرستان بیجار خبر داد و گفت: در صورتی که به دلیل صعب العبور بودن مسیر بیجار – سنندج مجبور به اعزام بیمار بدحال باشیم، بیمار با هوای اورژانسی منتقل می شود. در 30 دقیقه

وی افزود: پزشکان ما با توجه به تحریم های موجود در بسیاری از زمینه ها خوش درخشیده اند و پیشرفت های چشمگیری داشته اند و هدف دشمنان ما این است که دستاوردهای آنها را خدشه دار کرده و به اهداف خود برسند تا مطمئن شوند به هیچ یک از اهداف خود نخواهند رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید