آمریکا دلیل اصلی وضعیت اسفناک امروز اوکراین است


ساعت: 20:51
تاریخ انتشار: 14/11/12/14
کد خبر: 1812610

صدرالحسینی گفت: در واقع آمریکا و انگلیس مقصر اصلی اقداماتی هستند که این روزها در اوکراین انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی اوکراین یکی از مهم ترین محیط های امنیتی روسیه و اوکراین است، اظهار داشت: این کشور در حال توسعه است.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها عامل اصلی وضعیت اسفناک امروز اوکراین هستند، گفت: در واقع آمریکا و انگلیس مقصر اتفاقاتی هستند که این روزها در اوکراین می گذرد. وقتی وارد اوکراین شدند تا امنیت روسیه را در هم بشکنند و با یک کودتای مخملی رئیس جمهور غربی را منصوب کردند که هیچ تجربه امنیتی سیاسی و مدیریتی نداشت.

این کارشناس بین الملل با اشاره به قدرت هسته ای و نظامی اوکراین در گذشته افزود: پس از فروپاشی شوروی در سال 1370، اوکراین دارای حجم زیادی از سلاح های هسته ای و بهترین تجهیزات برای طراحی و تولید سلاح های هسته ای بود. جهان. سومین قدرت هسته ای بزرگ قبض می آمد.

صدر الحسینی ادامه داد: بنابراین انبار تسلیحات اتمی اوکراین شامل 130 موشک بالستیک قاره پیما با برد 5000 تا 10000 کیلومتر بود که هر کدام دارای 10 کلاهک هسته ای و در مجموع 1700 کلاهک هسته ای در خاک اوکراین بود. اوکراین همچنین 33 بمب افکن دوربرد داشت.

وی افزود: اما در سال 1373 اوکراین با امضای معاهده بوداپست با آمریکا، انگلیس و روسیه قول داد تمام سلاح های هسته ای خود را تسلیم کند و در مقابل آمریکا و انگلیس متعهد شدند که در ازای آن از امنیت و تمامیت ارضی اوکراین دفاع کنند. از هرگونه تجاوز خارجی حمایت کنید و از آن زمان به کشوری در حاشیه و آسیب پذیر تبدیل شده است.

این کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: در این زمینه باید بگوییم که اوکراین امروز الگویی برای کسانی شده است که معتقدند می توان به کشورهای دیگر اعتماد کرد و امنیت آنها را به امانت گذاشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید