در وضعیت اسفناک مدرسه روستای ارزین خدا خیرت بده!

ساعت: 12:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۰
کد خبر: 1791202

تصویر معلم فداکار با پای شکسته در کلاس درس این روزها دور از واقعیت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنای، تصویری تلخ، اسفناک و ناراحت کننده به ویژه در این روزهای پرتلاطم در بازار فضای مجازی برای مردم آذربایجان رایج بود، تصویری که تلخ است و هر بیننده ای را به درد می آورد، چرا باید از این گونه محرومیت ها پرهیز کرد. این کودکان دانش آموز روستایی در استان آذربایجان شرقی هستند!

اما امان از یک کلاغ، چهل کلاغ در این داستان که او را از واقعیت دور کرده بود.

02397ec9 ccec 428b 82c3 cd04dd9d530f خبر خاکستری

جای عکس مدرسه نیست

ناهید افرنگ، معلم این مدرسه در گفت وگویی گفت: من اهل تبریز هستم و هفت سال است که تدریس می کنم. 3 سال است که در روستای ارزین هدآفرین زندگی می کنم.

وی افزود: در فضای مجازی این که پایم در تصادف آسیب دیده درست نیست پایم در خانه آسیب دیده است.

خانم افرنگ افزود: این روستا حدود 20 خانوار فصلی و مهاجر جمعیت دارد و تعداد خانوارهای دائمی نیز حدود 7 خانوار می باشد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش با توجه به تعداد کم دانش آموزان در سال های اخیر اقدام به تهیه کانکس هایی کرده است که در بالای تپه قرار دارد. به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه پا که نتوانستم در آن حضور پیدا کنم، از بچه ها خواستم در زیرزمین خانه ای که من زندگی می کنم حضور داشته باشند تا درس و تمرین خود را از دست ندهند.

در این گفتگو آموزش و پرورش شهرستان هدآفرین نیز توضیحاتی ارائه کرد.

مهدی مرپویا; مدیر آموزش و پرورش شهر هدآفرین گفت: خانم ناهید افرنگ به صلاحدید خود با وضعیت آسیب دیده به مدرسه آمدند تا دانش آموزان این روستا عقب نمانند.

وی افزود: مدرسه روستای ارزین ایمن و مجهز به امکانات آموزشی مناسب است و برخلاف هر فضای رسانه ای معلم این روستا که یکی از خریداران خدمات آموزشی است در محیط آموزشی آسیب ندیده و در پردیس مجهز به تخته وایت برد میز، صندلی دانشجویی، فرش، بخاری برقی و نفتی کار خود را انجام می دهند و تدریس می کنند.

مرپویا یادآور شد: این معلم چند روزی بود که بخشی از خانه خود را به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه پا و دوری مجموعه تا محل سکونتش در روستا تبدیل به مدرسه کرده بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید