دشمن همچنان به دنبال پروژه ترور است/ بسیج بر اساس نیازهای انقلاب اسلامی شکل می گیرد.


ساعت: 11:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۹
کد خبر: 1916838

سردار گیاتی گفت: دشمن همچنان به دنبال پروژه ترور است و می خواهد شرایطی ایجاد کند که این التهابات فروکش نکند، لذا امروز مهمترین وظیفه و رسالت همه دفاع در برابر انقلاب و نظام اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; سردار سید هاشم گیاهی فرمانده سپاه امام رضا(ع) صبح امروز در جلسه هماهنگی کنگره ملی شهدا در منطقه تربت حیدریه اظهار داشت: دشمن در تلاش است تا جوانان امروز ما را از وجدان ایجاد شده با کمک های مردمی محروم کند. مکتب انقلاب، پس اتفاقی که امروز افتاد در عرصه جنگ نرم که رهبری مقظم آن را برجسته می کند، باید اهتمام لازم را برای حضور در میدان داشته باشیم، البته جوانان به نوعی و جانبازان به طریقی باید از آن مراقبت کرد.

وی بیان کرد: خانواده هایی که این روزها تحت تاثیر فضای مجازی قرار گرفته اند متوجه شده ایم که باید تلاش خود را در فضای مجازی بیشتر کنیم و جوانان در فرصت مناسب در میدان حضور داشته باشند.

فرمانده سپاه امام رضا علیه السلام خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم دایره خود را گسترش دهیم بنابراین نمی توانیم خود را به بسیج و حوزه علمیه محدود کنیم چرا که دشمن حریص است و برای جذب نوجوانان و جوانان برنامه ریزی می کند.

سردار گیاتی گفت: دشمن همچنان به دنبال پروژه ترور است و می خواهد شرایطی ایجاد کند که این التهابات فروکش نکند، لذا امروز مهمترین وظیفه و رسالت همه دفاع در برابر انقلاب و نظام اسلامی است.

وی افزود: عناصر با سابقه وقتی می بینند که جوانان دیگر به میدان نمی آیند دستگیر می شوند و باید خودشان به میدان بیایند.

گیاشی بیان کرد: جوانان ما باید درک درستی از زندگی شهدا داشته باشند و این راه درست به تصویر کشیدن شهدا و اولویت دادن به جهاد تبیین است چرا که جریان شهادت بخشی از فرهنگ ماست و توقف ناپذیر است. و امروز اقتدار و پیشرفت و عزت ما مدیون شهداست، بنابراین اقدامی که در قالب کنگره انجام می شود باید به سبک انقلاب اسلامی باشد.

وی گفت: قطعا تا پایان سال کنگره برگزار می شود اما به دنبال کیفیت کنگره های کشوری هستیم و کنگره های شهدای شهرستان های کشور باید تا پایان سال 1402 به اتمام برسد.


بسیج بر اساس نیاز انقلاب و نظام تشکیل شد

فرمانده سپاه امام رضا علیه السلام با اشاره به اینکه بسیج بر اساس نیازهای انقلاب و نظام تشکیل شده است، گفت: بسیج یک روز در حراست مقدس است، یک روز در مرزهای غربی است. یک روز در سیل و زلزله، یک روز در شورش، یک روز در محرومیت و امروز مقابله با اغتشاشات و آشوب ها در کنار مردم و انقلاب و نظام است.

وی افزود: بسیجیان با وجود اینکه متخصص و دانشجو و دانشجو هستند به میدان می آیند که نیاز به انقلاب و نظام را احساس می کنند و در مقابل دشمن مقاومت می کنند.


برگزاری همایش ها و بزرگداشت شهدا باید مردمی، تحول آفرین و منجر به القای شهدا شود.

علی مددی دبیر کنگره شهدای خراسان رضوی نیز در این اجلاس اظهار داشت: قرار بود کنگره های ملی شهدا هر 10 سال یکبار در استان ها برگزار شود که بر اساس سند اعتلای بسیج این کنگره ها هر 5 سال یکبار برگزار می شود. هر منطقه ای که بیش از هزار شهید داشته باشد کنگره ملی مستقل برگزار می کند.

وی افزود: اولین استان در شهرستان های تربت حیدریه نیشابور هستیم. ما در سبزوار، کشمیر و کوچان همایش های ملی مستقل برگزار می کنیم.

علی مددی گفت: پنج سیاست اصلی برای مدیریت کنگره در نظر گرفته ایم که اولین راهبرد تمرکززدایی است و مناطق و شهرستان های همراه و همجوار باید یادمان ملی را در شهر خود برگزار کنند.

وی گفت: راهبرد دوم یادمان ها سبک انقلاب اسلامی است و یادمان ها باید حکیمانه، تحول آفرین و منجر به معرفی شهدا شود.

علی مددی گفت: سیاست سوم نقش خراسان در دفاع مقدس است که با توانمندی های مرکز اسناد دفاع مقدس برای 50 پروژه اعم از اطلس و نقشه شهرستان ها تعریف کردیم تا به یک کار خوب تبدیل شود. .

دبیر کنگره ملی شهدای خراسان رضوی افزود: سیاست چهارم جهاد با روایت و تبیین است و در تدارک برگزاری اردوهای راهیان نور هستیم.

وی گفت: سیاست پنجم 100 برابر کار است که در یادواره ها و کنگره ها با این اهمیت برخورد می کنیم و تا سال 1405 100 پیش نویس سند تعریف می کنیم.


مهمترین هدف از برگزاری کنگره شهدای حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی، بصیرت افزایی و زدودن ابر غلیظ تحریف و وهم است.

سرهنگ احمد ناصری محد دبیر کنگره ملی 1104 شهید منطقه تربت حیدریه مهمترین اهداف را در برگزاری کنگره ها و یادواره های شهدا برشمرد و افزود: برنامه ریزی برای حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی، قیام و طراوت ملت، بصیرت افزایی، بستر جهش و حفظ شور انقلابی، فراموش نکردن ذخایر گذشته ملت ایران و بازیابی حافظه تاریخی ملت، در نظر داشتن کینه و کینه توزی دشمنان انقلاب و افشای ظلم آینده. نسل ها از این گنج تمام نشدنی بهره ببرند و ابر انبوه تحریف ها و هذیان ها را از بین ببرند این جهل است.

وی افزود: برگزاری جلسات متعدد، آغاز تولید فیلم داستانی توسط کمیته هنری کنگره، تهیه کتاب صوتی با محوریت شهدای روز نهم، فراخوان شب شعر، آغاز عملیات عمرانی یادمان شهدای گمنام، نقاشی دیواری با محوریت شهدا، فراخوان جشنواره و ارسال محصولات، نرم افزار یا محوریت روز نهم، مصاحبه با والدین شهدا و ضبط تلویزیونی، فراخوان فیلم کوتاه، طراحی اپلیکیشن حیدریون و آپلود پنج هزار عکس از خاطرات شهدای دفاع مقدس، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، تولید و چاپ لوازم التحریر با طرح شهدا توسط تربت حیدریه برگزاری مسابقات فوتبال با نام کنگره شهدا، ساخت تابلوهای جدید شهدا، اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه پاسداشت، تهیه و نصب تابلوهای شهدا در نهمین روز در تبدیل تربت خدریه به مشهد شد، راه اندازی کمپین دخترانه حاج قاسم هر هفته بخشی از اقداماتی است که با هم افزایی و همفکری مسئولان شهرستانی انجام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید