«خدا محوری، بدعت و ولایت مداری» سه ارزش در زندگی شهید سلیمانی/ مکتب حاج قاسم دنیا را تکان داد.

ساعت: 11:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۹
کد خبر: 1799105

حجت الاسلام محی الدینی امام جمعه مهریز با تاکید بر اینکه مکتب حاج قاسم دنیا را تکان داد، گفت: خدامحوری، بدعت و ولایت مداری سه ارزش در زندگی حاج قاسم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی امام جمعه مهریز در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به ویژگی های اخلاقی شهید قاسم سلیمانی گفت: در عین حال.

d2023408 325c 4504 b3da 5b44a16ff944 خبر خاکستری

وی عشق و ارادت شهید سلیمانی به اهل بیت(ع) به ویژه حضرت فاطمه(س) را از دیگر ویژگی های شخصیتی این شهید بزرگوار برشمرد و افزود: مردمی بودن و دوست داشتن آنان از دیگر ویژگی های شخصیتی است. حاج قاسم و این مشکل باعث شد که بعد از شهادت ایشان، مردم در مراسم تشییع سردار سنگ پرانی نکردند، زیرا متوجه شدند حاج قاسم یک چهره محبوب است و همه دغدغه اش امنیت و آسایش ایشان بود.

محی الدینی سلامت روح را از دیگر ویژگی های شهید سلیمانی می داند و می افزاید: هیچ کس در اخلاق حاج قاسم تردیدی نداشت و اقداماتی که در طول زندگی انجام داد فقط برای رضای خداوند متعال بود. .

امام جمعه مهریز با بیان اینکه شجاعت، تدبیر، اراده و معنویت از دیگر ویژگی های سردار سلیمانی است، ادامه داد: این شهید عزیز بعد عرفانی و معنوی داشت و این ابعاد وقتی از زبان اقوام و دوستان حاج قاسم نقل می شود، شاید خوب باشد. درک کرد.

دلیل محبوبیت سردار سلیمانی در بین مردم

وی دلیل محبوبیت سردار سلیمانی در بین مردم را عدم تمایل وی به کسب قدرت و مقام سکولار بیان می کند: سردار سلیمانی در عرصه نظامی، اقتصادی و سیاسی پیگیر این مسائل نبود و اخلاص این شهید باعث شد که به دنیا روی آورد. توجه نمی کند.

e7a48b4b 194d 44cc bd09 ae7fd5c5c827 خبر خاکستری

محی الدینی به عشق سردار سلیمانی به مردم اشاره کرد و گفت: مردم از هر قوم، نژاد، حزب و گروه سیاسی برای شهید سلیمانی ارزشمند بودند و به همین دلیل افراد با سلیقه های مختلف در مراسم تشییع این شهید والامقام شرکت کردند. اشک ریختن.

امام جمعه مهریز اذعان داشت: شهید سلیمانی نه تنها برای مردم ایران احترام قائل بود، بلکه به مردم دنیا نیز توجه داشت و به همین دلیل او را مورد علاقه خود قرار داد.

سه ارزش در زندگی شهید سلیمانی

وی با بیان اینکه سه ارزش در زندگی این سردار عزیز هیجان انگیز است، افزود: خدامحوری، بدعت گذاری، مدارگرایی و حرکت با امام جامعه در زندگی سردار سلیمانی مهیج بود و هیچ گاه از مسیرش خارج نشد.

محی الدینی با اشاره به اینکه مهم ترین و رایج ترین موضوعی که بعد از شهادت حاج قاسم مطرح شد مکتب شهید سلیمانی بود، افزود: رهبر معظم انقلاب از شخصیت سردار سلیمانی به عنوان یک مکتب یاد کردند و گفتند: ایشان مکتب شهید سلیمانی بودند. عضو حزب و جناح است. نبود، اما به شدت انقلابی بود و انقلاب و انقلابی گری خط قرمز آن بود. مکتب حاج قاسم همان مکتب سعید الشهدا(ع) امام راحل و مقام معظم رهبری بود و تحولی در جهان ایجاد کرد.

امام جمعه مهریز با بیان اینکه شخصیت حاج کاسم مکتبی به نام مکتب شهادت، رشادت، ایثار و مردانگی و ایثار ایجاد کرده است، ادامه داد: اگر امروز بخواهیم یکی از بهترین الگوها را برای خردسالان ارائه کنیم. نسل شهید سلیمانی را می‌توان نام برد چون از همه نظر در بالاترین سطح بود.

وی با تاکید بر اینکه حاج قاسم هیچگاه از رویارویی با دشمن نترسید، گفت: این شهید عزیز چه در هشت سال جنگ تحمیلی و چه در چهل سال گذشته انقلاب به عنوان یک فرمانده مقتدر با دشمن مواجه است. وسط میدان جنگ بود.

محی الدینی ادامه داد: سردار سلیمانی با توجه به موقعیتی که داشت می توانست از بهترین امکانات سکولار بهره مند شود، اما مکتب او مدرسه مستضعفان و محرومان بود، بنابراین اصلاً به مادیات و مسائل دنیوی نگاه نمی کرد.

امام جمعه مهریز با تاکید بر اینکه مکتب حاج قاسم دفاع از ارزش هاست، گفت: همه ارزش ها و زیبایی ها در حاج قاسم دیده شد و همین خوبی ها بود که چهره ای ماندگار در تاریخ جمهوری اسلامی برای وی به جا گذاشت.

2ae2b5ae b893 4624 8c10 1fcba17a67d2 خبر خاکستری

وی دشمنی را یکی از شهادت های سلیمانی دانست و گفت: مکتب حاج قاسم یعنی دوست و دشمن خود را بشناسد و بداند چگونه با او رفتار کند.

محی الدینی با اشاره به اینکه مکتب شهید سلیمانی مکتب مقاومت و ایستادگی است، ادامه داد: بی شک هرکسی که بخواهد با دشمن بجنگد باید ویژگی های سردار سلیمانی را داشته باشد.

مدرسه حاج قاسم دنیا را تکان داد

امام جمعه مهریز با بیان اینکه مکتب حاج قاسم دنیا را تکان داد، افزود: درست است که حاج قاسم را از ما گرفته اند و معلوم است که در دنیای ما نیست، اما مکتب و خون شهید سلیمانی جاودانه خواهد ماند. .

وی با بیان اینکه پس از شهادت سردار سلیمانی، زلزله ای پیکر استکبار را به لرزه درآورد، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند شهید سلیمانی در قید حیات و در هنگام شهادت بر استکبار غلبه کرد.

ea06de3b 8aa0 4879 9ea9 7c73f8bfff53 خبر خاکستری

محی الدینی گفت: دشمن به بدترین موقعیت خود از زمان شهادت سردار سلیمانی رسیده است و قطعاً با اقتدار جبهه مقاومت در آینده نزدیک شکست های دیگری را متحمل خواهد شد و در نهایت شاهد عقب نشینی آمریکا از آن خواهیم بود. منطقه. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید