فرهنگ حاج قاسم سلیمانی حکمت و عدالت است/ شهید سلیمانی به انقلاب و مردم خون و آبرو داد و خون ریخت.

ساعت: 13:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۳
کد خبر: 1794553

رئیس مجلس با بیان اینکه فرهنگ حاج قاسم سلیمانی حکمت و عدالت است، گفت: شهید سلیمانی به انقلاب و مردم خون و عزت داد و خون ریخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد باکر کلیباف رئیس مجلس شورای اسلامی از اعضای ستاد مردمی به مناسبت دومین سالگرد بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی و کسانی که با عشق و علاقه و تلاش اعضای این ستاد را گرد هم آوردند و برای اعتلای آن تلاش کردند قدردانی کرد. پرچم شهادت حاج قاسم سلیمانی. و گفت: توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه منظور ما از شهادت حاج قاسم به عنوان حکومت و نظام نیست و کار مردم ادامه دارد بسیار دقیق و حکیمانه است و خواست خدا و سنت الهی اتفاق خواهد افتاد

وی با یادآوری زمان شهادت حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: دو ساعت بعد از شهادت حاج قاسم با خبر شهادت حاج قاسم و حضور در منزل ایشان سعی کردیم هر چه سریعتر مجوز پرواز را به مقصد انتقال حاج قاسم به ایران دریافت کنیم. ما نمی‌خواستیم این کار به تعویق بیفتد تا اینکه هیچ‌کس چنین برنامه‌ای نداشت و هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که انتقال و دفن حاج قاسم در عراق و ایران این‌طور باشد و این نتیجه ۴۰ سال مجاهدت خالصانه و تلاش برای خداست.

رئیس قوه مقننه کشور یادآور شد: هرکس راه خدا را در پیش گرفته باشد، خداوند عزت، عزت، استقامت و استمرار او را به یک اندازه در نظر می گیرد و هر یک از ما در این راه، در مسیر، به وظیفه خود عمل می کنیم. . برای ادامه سنت «گام های الهی.

ویژگی های حاج قاسم بی نظیر بود

کلیباف افزود: شهید سلیمانی تربیت شده مکتب امام خمینی(ره) و نماد مکتب امام و تربیت نظام اسلامی است که بی شک بقای مکتب امام نیز نشأت گرفته از سیره الهی و فرهنگ اهل بیت(ع) است. ; مکتب حاج قاسم اما مکتب امام را می فهمد و با فرهنگ عاشورا و غدیر و مکتب تربیت شده قرآن همسو است.

وی با بیان اینکه ویژگی های حاج قاسم منحصر به فرد است، گفت: شهید سلیمانی در همه زمینه ها اعم از فکری، نظامی، تحصیلی، سبک زندگی و سیاسی اظهار نظر کرد و در همه زمینه ها اظهار نظر کرد. ما در برخی موارد با ابزار و روش یا در مبانی نظری برگرفته از مکتب های دست ساز این مسائل را تحلیل می کنیم، اما معتقدم در فرهنگ ایثار، شهادت و مبارزه، این روش ها جواب نمی دهد.

کلیباف ادامه داد: انقلاب اسلامی ما مبتنی بر سنت های الهی بود و اگر امام می خواست با تحلیل سیاسی انقلاب کند، منطق سیاسی در این موضوع وجود نداشت. در واقع او وظیفه خود می دانست که در مقابل ظلم بایستد و ظلم خود را ادا کند، دین در رأس آن محدود بود.

رئیس قوه مقننه کشور یادآور شد: شهید سلیمانی هر اقدامی را که منطبق با عقلانیت، عقل همراه با وحی و منطبق با عدل و به نحوی منطبق بر عقل و عدالت باشد، انقلابی می داند و اظهار نظر گروه ها، جناح ها و … جریان یا جناح برایشان مهم نبود و این اساس شهید سلیمانی بود.

سیاست داخلی و خارجی برای حاج قاسم اهمیتی نداشت

وی درباره ویژگی های فردی شهید سلیمانی گفت: شهیدان حاج قاسم و طهرانی مقدم حساسیت عجیبی نسبت به خواندن عبادت عاشورا داشتند و هر روز آن را می خواندند و در واقع گوشت و پوست و خون خود را می خواندند و با دوستان عاشورا آمیخته بودند. اهل بیت و آنها با دشمنان اهل بیت دشمن بودند.

کلیباف با بیان اینکه سیاست داخلی و خارجی به حاج قاسم بی ربط است، افزود: شهید در کنار هرکسی که در مقابل خدا، فرهنگ قرآن و اهل بیت ایستادگی کرد و این مبنای تحلیل افرادی مانند حج است. قاسم.”

وی با تاکید بر اینکه افرادی که تنها مبنایشان قدرت، جریان های سیاسی و سایر بنیان هاست شخصیت شهید سلیمانی را نمی شناسند، تاکید کرد: رفتار بسیار گستاخانه و تلخی که حتی در مقابل خود شهید انجام شد هیچ تاثیری در او نداشت. ; حاج قاسم به انقلاب و مردم خون و آبرو داد و خون گرفت.

رئیس مجلس یادآور شد: یک سال قبل از شهادتش مردم در جلساتی که در راستای این مسائل نبود به او فحاشی می کردند اما امروز نان او را می خورند.

رئیس قوه مقننه کشورمان با اعلام اینکه فرهنگ شهید سلیمانی حکمت و عدالت است، گفت: شخصیت شهید سلیمانی را باید در مکتب امام دید؛ در این راستا باید در مکتب امام(ره) شخصیت شهید سلیمانی دیده شود. امام به خدا و مردم ایمان آورد و شهید سلیمانی نیز با تمام وجود سنت های الهی و ولی خود را پذیرفت و به آن ایمان آورد.

شهید سلیمانی خستگی ناپذیر و خالصانه می جنگد

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی مردم به ویژه محرومان و مستضعفان را می پذیرد، ادامه داد: او به مردم توجه می کند و می گوید اگر مشکلی وجود دارد تقصیر من است که نمی توانم مشکلات را حل کنم. حاج قاسم با دست خالی با داعش جنگید و قدم های بلندی برداشت. در واقع ظالمان و منافقین با هم توطئه می کنند و کفار و ظالمان و متحجران گرد هم می آیند اما شهید سلیمانی در مقابل آنها می ایستد و از همه پابرهنه ها از شبه قاره هند تا مدیترانه محافظت می کند و بین شیعه و سنت گرا فرقی نمی گذارد.

وی افزود: شهید سلیمانی بی وقفه و خالصانه می جنگد و خداوند به بهترین نحو به او اجر داده است و در این راستا باید او را به خوبی در جامعه معرفی کنیم و نیازی به بزرگنمایی نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عظمت سردار سلیمانی به عنوان پاسدار انقلاب و مکتب امام و همچنین فرهنگ جهاد و شهادت می تواند الگویی برای همه جوانان مسلمان و غیر مسلمان باشد، گفت: این عظمت برای همه جوانان مسلمان و غیر مسلمان است. و دشمنان اهل بیت و قرآن، دشمنان آنها و همه مستضعفان و آزادی خواهان پشتیبان آنها هستند.

زینب سلیمانی فرزند شهید حاج قاسم سلیمانی نیز در ابتدای این دیدار خطاب به دکتر کلیباف با بیان اینکه شما از همرزمان و برادر حاج کاسم هستید، گفت: باید معرفی کنیم.

حمیدرضا مقدم فر دبیر ستاد مردمی دومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی نیز گزارشی از نحوه برگزاری این مراسم ارائه کرد که رو به رو شدن است، مردم هزینه آن را می دهند و حاج قاسم را ماندگارتر و معنادارتر می کنند. مردم انگیزه زیادی برای برگزاری مراسم دارند و حرکت نذری حاج قاسم به هشتگ تبدیل می شود و یکی از نمادهای ترویج این حرکات است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید