سردار سلیمانی الگو و اسطوره ملی ایرانیان / حاج قاسم برای همیشه در تاریخ خواهد ماند

ساعت: 10:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۳
کد خبر: 1794502

مسئول نهاد نمایندگی خواهران رهبری در دانشگاه ارومیه:

عیسی زادگان گفت: مردی چون سردار سلیمانی برای ما و جامعه الگو و اسطوره است. الگویی عینی و کاربردی که به دور از خیال پردازی های مرسوم، می توانیم برای تعریف و معرفی اسطوره و قهرمان در فرهنگ خود به آن تکیه کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ لیلا عیسی زادگان در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز گفت: سردار سلیمانی یکی از محبوب ترین چهره ها نه در ایران بلکه در کشورهای دیگر است و شهادت وی سطح این محبوبیت را بالا برده است.

وی ادامه داد: این میزان از محبوبیت در شرایطی است که انسان امروزی در صدد هتک حرمت است اما هرگز نتوانست نسبت به سردار سلیمانی که نقش یک قهرمان را بازی می کند بی تفاوت بماند.

عیسی زادگان افزود: با مطالعه تاریخ ادبیات کهن جهان متوجه می‌شویم که غربی‌ها از قهرمانان معمولی خود قهرمانان بزرگ و خیالی می‌سازند که در مدت کوتاهی کار کمی انجام داده و اعمال و حتی کارهای خارق‌العاده خود را امتحان کرده‌اند. این شخصیت‌های خیالی و ما در فیلم‌های هالیوودی آن‌ها همین را می‌بینیم.

مسئول خواهران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه ارومیه ادامه داد: به همین دلیل است که انسان امروزی به شدت به دنبال قهرمانی و قهرمانی است، مردی چون سردار سلیمانی برای ما و جامعه ما الگو و اسطوره است.

عیسی زادگان افزود: الگویی عینی و کاربردی که به دور از خیال پردازی های مرسوم می توان با تکیه بر آن، این اسطوره و قهرمان را در فرهنگ خود معرفی و اعتلا داد و از خودباختگی در برابر قهرمانان خیالی فرهنگ غرب و سینمای آن جلوگیری کرد.

وی اذعان داشت: تجسم ارزش ها همیشه با بیان و اندیشه امکان پذیر نیست و باید در عمل به مخاطب نشان داد و این یکی از دلایل نیاز به قهرمان است.

سرپرست نهاد خواهران نهاد رهبری دانشگاه ارومیه گفت: شهید سلیمانی یکی از اسطوره های مدرن امروزی است که با ایثار و از خود گذشتگی انسان هایی را که در هر نقطه بیرون از جهان در جهل و خرافات و خشونت مورد استثمار قرار گرفته اند مورد استثمار قرار می دهد. جهان

وی تاکید کرد: شهید سلیمانی نماد یک شخصیت ایرانی و اسلامی است و این قهرمان سرافراز یکی از شاخصه های تاریخ ماست که جادویی خواهد ماند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید