حاج قاسم شدن اراده می خواهد; آمپولی برای تزریق و تبدیل شدن به الگو + صدا وجود ندارد


ساعت: 11:33
تاریخ ارسال: 1401/10/08
کد خبر: 1920587

به گفته سردار غیب پرور دوست چندین ساله سردار دلها، حاج قاسم شدن تزریقی نیست که بتوان آن را تزریق کرد و الگو شد، اراده و عزم جدی می خواهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل ازشیراز، امسال سومین سالی است که ماه دی ماه رنگ و طعم دیگری دارد، گویی صبح روز جمعه دسامبر 2018 که حاج قاسم به شهادت و آرزوی دیرینه خود رسید، آرامش و آسایش را با خود برد. اگر با رفتن او لحظه‌های التهاب و اضطراب در وجود ما رخنه کرده است، زیرا اوست که وقتی چیزی آغاز می‌شود پایان آن را اعلام می‌کند و این سخنی است برای همه.

صفا در اعمال و بردباری و متانت در رفتارش چنان نمایان بود که حتی دشمن نیز او را تأیید می کرد. کافی بود که به صورت جهادی وارد میدان عمل شود و حتی ارتش جهانی هم نتوانست جلوی او را بگیرد.


خبر خاکستری

یک سرباز ساکت

به گفته سردار غلام محسن گیب پرور، دوست سالیان سال سردار دلها، او سربازی بی هیاهو و بی حسرت بود، مردی که شاید بتوان صداقتش را از بارزترین ویژگی های اخلاقی او دانست.

جانشین فرماندهی سپاه در قرارگاه مرکزی امنیت امام علی (ع) که سالیان متمادی را در کنار سردار حاج قاسم سلیمانی گذرانده است، از صفات و خصوصیاتی می گوید که در این عصر و زمانه به ندرت می توان آن را در هر فردی یافت و به دلیل این بدیهیات می توان به آن دست یافت. از خصوصیات وی برای رهبری مالک اشتر نام گرفت.

غیبت اهل منم حاج قاسم را به اوج رساند

منحصر به فرد بودن شخصیت حاج قاسم در جریان انقلاب یکی از مهم ترین و کلیدی ترین گزاره هایی است که همگان به آن اذعان دارند و سردار غیب پرور نیز بر آن تاکید کرد و گفت: شاید بتوان اخلاص و آرامش را از بارزترین ویژگی های حاج قاسم نامید. ; عضویت در مانیم او را به اوج رساند.

مقاومت انقلابی، دلبستگی به ولایت، شجاعت و درایت از دیگر ویژگی های ممتاز این سردار بزرگ است که وی به آن اشاره کرد و ادامه داد: من سال ها با ایشان رفیق و آشنا بوده ام و به جرأت می توانم بگویم صفای سیره ایشان. و اعمال . می خواهم بارزترین ویژگی های او را بشناسم و از او به عنوان سربازی خستگی ناپذیر برای نظام و ملت و انقلاب یاد کنم.

مردم را از صمیم قلب دوست داشت و افتخار خدمت به مردم را داشت.

حاج قاسم شدن اراده ای می خواهد که جامعه امروز ما به شدت به آن نیاز دارد

غیب پرور در پاسخ به این سوال که چه باید کرد تا شخصیت و ابعاد مدیریتی حاج قاسم سرمشق مدیران شود، مکثی کرد و گفت: پاسخ به این سوال واقعا سخت است و نمی دانم چه بگویم چرا که خود مدیران ما ابتدا باید همه می خواهند و می خواهند، زیرا این امر بدون عزم جدی از سوی مدیریت محقق نمی شود.

او معتقد است حاج قاسم قرص و دارویی نیست که بتوان از آن استفاده کرد و الگو شد. حاج قاسم شدن آمپولی نیست که بتوان آن را تزریق کرد، اولا اراده کارمندان و مدیران می خواهد که جامعه امروز ما به شدت به آن نیاز دارد.

باید بگردیم تا یکی مثل حاج قاسم را پیدا کنیم

جانشین فرماندهی سپاه در قرارگاه مرکزی امنیت امام علی (ع) معتقد است: در شرایط عادی اینکه کسی بگوید من طرفدار نظام، انقلاب، رهبری و ولایت هستم هنر نیست و روز انقلاب خیلی سخت است که یک نفر جلو بیاید.

سردار غیب پرور پس از این جمله مکثی کرد و ادامه داد: منظور من این نیست که چنین مدیرانی وجود نداشته باشند، بلکه باید بدون تعارف نگاه کنیم و با احترام به همه مسئولان و مدیران باید به دنبال یافتن فردی مثل حاج قاسم باشیم. .

وی در پایان جمله قبلی خود گفت: البته من از کسانی هستم که با شخصیت حاج قاسم فاصله زیادی دارم پس اگر کسی بخواهد این سردار بزرگ را مثال بزند محال نیست بلکه اراده و اراده می خواهد. .

جامعه امروز ما در آشفتگی ناآرامی های اخیر نیازمند افرادی است که خود را نبینند ولی خدا را ببینند


به راستی که انقلاب و جامعه امروز ما در تلاطم ناآرامی های اخیر نیازمند شخصیت های مخلص، مؤمن، جهادی و کسانی هستند که خود را نمی بینند، ولی خدا را می بینند، ولی فقیه و امام زمان خود را می بینند، آن وقت است که این جمله است. پر از معنا ممکن می شود.» سردار غیب پرور با تاکید بر این مطلب افزود: «چند نفر در این نظام حکومتی داریم که اینگونه هستند؟

یاد حاج قاسم درود آور


یکی از دوستان دیرینه حاج قاسم خاطره ای از او می گوید که مربوط به دوران دفاع مقدس و دقیقاً 36 سال پیش در 13 آذرماه در عملیات کربلای 4 بود که از قضا 3 روز از سالگرد آن گذشته بود.

غیب پرور خاطره خود را این گونه نقل کرد که در این عملیات حق نداشتیم، حق پیروزی نداشتیم که به دلیل آن برخی قطع و برخی دیگر ناامید شدند، به لشکر فجر بچه های فارس آمد و شروع به دادن کرد. آرامش و دلداری دادن به دیگران و گفتن این که این قطعا یک امتحان است و پیروزی در پی دارد.

وی همچنین به قدرت تجزیه و تحلیل برجسته و عالی حاج قاسم اشاره کرد و در ادامه خاطره خود از عملیات کربلای 4 گفت: در زمانی که همه مایوس بودند و غواصان بچه ها و اجساد شهدا جا مانده بودند و همرزمان زیادی مجروح شدند، سردار سلیمانی واقعاً او با آرامش و آرامش خاصی امید به ارتش را بازگرداند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قرارگاه مرکزی امنیت حضرت علی (ع) کرامت، شهرت و همه کاره بودن شخصیت سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی را از دیگر صفات بارز ایشان دانست و گفت: از زمان خود جلوتر بود و افق های دور را به خوبی می دید و قوه تحلیل عجیبی داشت که تماماً ناشی از غیرت دینی او بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید