نماز جمعه یکی از مسائل حاکمیت اسلامی است/مسئولان دولت باید از رئیس جمهور الگو بگیرند


ساعت: 18:35
تاریخ انتشار: 05/07/1401
کد خبر: 1886364

ائمه جمعه شهرهای استان هرمزگان در خطبه های سیاسی نماز جمعه این هفته به بیان جایگاه والای نماز جمعه پرداختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز؛ نماز سیاسی روز جمعه در تمامی شهرستان های استان هرمزگان اقامه شد.

نماز جمعه یکی از موضوعات حکومت اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس امروز در خطبه های سیاسی و مذهبی جمعه بندرعباس گفت: حجاب ریشه در همه ادیان الهی دارد و ویل دورانت یکی از مورخان غربی نیز در کتاب خود به این موضوع اشاره کرده است، ایرانیان پیش از اسلام نیز حجاب داشتند و آن را پوششی مناسب برای خود می دانستند و حجاب را جزء اصالت جامعه می دانستند.

وی همچنین به اهمیت حجاب در قوانین یهودیت اشاره کرد و گفت: اعراب از روی نادانی اما قبل از اسلام نسبت به حجاب و حجاب بی تفاوت بودند و متاسفانه آنچه امروز در جهان غرب شاهد آن هستیم نتیجه آن است. دنیای غریب پس از رنسانس در غرب که نوعی برهنگی و هرزگی را به عنوان یک اصل در جامعه خود ترویج می کنند.

عبادی زاده ادامه داد: نسخه لجام گسیخته ای را تجویز و رواج می دهند که باعث انحطاط جوامع آنها در قالب های مختلف شده و به ملت های دیگر ریشه اصالت و حیا را در بین ملت های دیگر نیز منتشر می کنند.

بدنامی راهی برای جلوگیری از تحقیر ارزش های اسلامی است

وی در بخشی دیگر از بیانات خود ترویج را راهکاری برای جلوگیری از تضعیف ارزش های اسلامی برشمرد و تصریح کرد: این وظیفه مورد غفلت جامعه قرار گرفته و دشمن در تلاش است تا ارزش های الهی را در جامعه تضعیف کند و با اقدامات مبتذل رسانه ای سعی در ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر دارند.

عبادی زاده با نگاهی به فلسفه قیام امام حسین (ع) برای امر به معروف و نهی از منکر گفت: هیچکس نمی تواند بگوید که در انجام اعمال خود با هیچ کس ارتباطی ندارد زیرا همه افراد جامعه مانند مردم هستند. همان کشتی و اگر مردی بخواهد اگر از آن عبور کند، همه افراد کشتی غرق خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه نماز جمعه یکی از مسائل حاکمیتی اسلامی است، ادامه داد: نماز جمعه قدرت نرم انقلاب اسلامی است و به عنوان بزرگترین برکت انقلاب شناخته می شود و همچنین از آن به عنوان یک نعمت بزرگ یاد می شود. فرصتی برای همدلی مسلمانان برای پاسخ به شبهات.

قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است

امام جمعه بندرعباس همچنین به اقتصاد جهانی و چشم انداز آینده آن و همچنین انتقال قدرت از غرب به شرق اشاره کرد و گفت: برگزاری اجلاس آستانه در آستانه با سفر روسای جمهور روسیه و ترکیه به ایران و گفتگوهای آنها. با محور سوریه نشان داد که آمریکایی ها عملا توانمند هستند. آنها نمی خواهند به اشغال سوریه و شرق فرات ادامه دهند و باید آن منطقه را تخلیه کنند و تجاوزات خود را جمع آوری کنند زیرا نفت و غلات آن منطقه را می دزدند.

وی با اشاره به دستاوردهای نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه در تهران، تصریح کرد: قرارداد همکاری بین ایران و روسیه برای اجرای پروژه سرمایه گذاری 40 میلیارد دلاری در بخش گاز ایران منعقد شد که از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همچنین روابط ایران و ترکیه در این سفر به درستی تحلیل و آینده نگری شد تا کشورهای منطقه بدانند چگونه باید در نقاط حساس و کلیدی مواضع نزدیکی به یکدیگر داشته باشند.

عبادی زاده حذف دلار در روابط اقتصادی ایران با روسیه، چین و ترکیه را بسیار مهم و راهبردی ارزیابی کرد و گفت: باید به سیطره ننگین دلار بر معادلات اقتصادی جهانی پایان داده شود و این مسیر مهمی است که آغاز شده است.

مقامات دولتی باید از رئیس جمهور پیروی کنند

حجت الاسلام امید درویشی در خطبه های نماز جمعه این هفته قشم گفت: دولت قبل دولتی تنبل و فرسوده بود. اگر نیرویی از دولت های قبلی سر کار بماند که انقلابی باشد، مانعی برای کار او وجود ندارد.» اما در غیر این صورت جایی برای او در این دولت وجود نخواهد داشت، زیرا باید روحیه جوانی و انقلابی را تقویت کرد.

وی با اشاره به جایگاه والای نماز جمعه افزود: نماز جمعه یک واقعه بزرگ و مهم در یک شهر محسوب می شود و حضور پررنگ در نماز جمعه صددرصد یک واجب انحصاری است. زیرا نماز جمعه حج مستمندان محسوب می شود.

نماز جمعه سکوی مردم است

خطیب جمعه موقت قشم با بیان اینکه نماز جمعه سکوی مردم است و امام جمعه باید مردمی باشد، تصریح کرد: مردمی بودن ائمه جمعه ویژگی مهمی در انتخاب ایشان است. زیرا ممکن است امام جمعه نتواند مشکلی را حل کند، اما حضور در میان مردم باعث می شود مشکلات آنها را بررسی کند و به گوش مسئولین برساند.

حجت الاسلام درویشی خاطرنشان کرد: مسئولان در نماز جمعه حضور کمرنگی دارند و در صورت حضور پررنگ می توانند در همان نماز جمعه مشکلات مردم را حل کنند و نیازی به طی مراحل اداری نیست.

وی همچنین با بیان اینکه ائمه جمعه در حوادثی مانند سیل و زلزله به کمک مردم شتافتند، یادآور شد: دفتر ائمه جمعه و سپاه روزانه از بسیاری از مردم بازدید می کنند و مشکلات آنها را مطرح می کنند.

امام جمعه موقت شهر قشم در بخشی دیگر از سخنان خود به سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: نماز جمعه تلفیقی از معنویت و سیاست است و دین و سیاست دو عنصر جدایی ناپذیر هستند و شعار جدایی دین از سیاست کاملاً نامناسب است.

حجت الاسلام امید درویشی در پایان با تسلیت فرارسیدن ماه محرم الحرام بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی های هیئت های مذهبی، عزاداری در سطح شهرستان و اهمیت مجلس اباعبدالله نا الحرام انجام می شود. حسین باید در اولویت باشد. مردم هم از این برنامه ها استقبال می کنند.

رفتار امیرین با معروف باید دلسوزانه باشد

حجت الاسلام مهدی دری در خطبه های نماز ظهر امروز جمعه رودان با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور اظهار داشت: ایشان دو عامل ذکر را مد نظر قرار دادند. خداوند و حضور مردم برای ایجاد حیات طیبه در نماز جمعه تاکید کرد: کنگره بزرگ الهی ویژگی هایی دارد که حتی در حج و سایر اعمال هم نمی توان آن را یافت.

وی ادامه داد: یاد خدا به صورت جمعی باعث آرامش همه مردم می شود.

خجت الاسلام دری گفت: معظم له اختلاط معنویت با سیاست را از دیگر ویژگی های نماز جمعه عنوان کردند و این مطلب یعنی قرار دادن معنویت در کنار سیاست را هنر دین مبین اسلام تعبیر کردند.

امام جمعه رودان تصریح کرد: غرب همواره تلاش می کند معنویت را از سیاست جدا کند و ایجاد جنگ های مختلف در سال های اخیر در دنیا نشانه روشنی است که این چیزی جز بربریت و نسل کشی نیست.

وی تاکید کرد: سیاست باید بر اساس معنویت باشد و سیاستمداران ما سرشار از معنویت باشند وگرنه ایران اسلامی در خطر خواهد بود.

خطیب نماز جمعه رودان ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب در بخشی دیگر از سخنان خود، دینداری مردم شریف اسلامی را از ویژگی های ممتاز مردم دانستند و فرمودند: هرگز نباید برخی از حاشیه ها را به همه نسبت داد. مردم.

حجت الاسلام دری با بیان اینکه معظم له مبارزه با شبهات را یکی دیگر از ویژگی های مهم دژ نماز جمعه عنوان کرد و گفت: همانطور که دشمنان با قدرت جنگ نرم شبهه افکنی کردند ما نیز با سنگر نماز جمعه در مقابل آنها ایستاده ایم. .

وی همچنین به تاکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم حفظ جایگاه زن مسلمان در جامعه اشاره کرد و گفت: کشورهای غربی جایگاه زن را در برهنگی مد نظر دارند اما دختران و بانوان ایران اسلامی این را ثابت کرده اند. با حجاب اسلامی در تمام تریبون های افتخاری جهان ایستاده اند و امروز شاهد حضور زنان ایران اسلامی در عرصه های مختلف فرهنگی، ورزشی، علمی، هنری و حتی سیاسی هستیم.

امام جمعه رودان با اشاره به حضور روسای جمهور روسیه و ترکیه در جمهوری اسلامی گفت: ایران با این تماس ها نشان داد که تحول عظیمی در عرصه سیاست خارجی ایجاد کرده است و سرمایه گذاری قبلی 40 میلیارد دلاری را سرمایه گذاری قبلی عنوان کرد. دستاورد مهم».

وی با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: آنچه دیدیم این است که تعریف امر به معروف و نهی از منکر در جامعه چندان جا نیفتاده است و در واقع امر اصلی و نهی کنندگان پیامبران و پیامبران بوده اند. امامانی که باید در این عرصه الگو باشند.

حجت الاسلام دری تاکید کرد: باید برای اعتلای جامعه دلسوز انجام شود تا مثمر ثمر باشد.

وی در پایان با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه السلام، گفت: زمانی که امام حسین علیه السلام به سرزمین کربلا رسید، شروع به دعا کرد. برای مصیبت ها و غم های این کره خاکی و با توجه به اهمیت ماه محرم از خداوند متعال پناه بردند، این ایام که ایام سوگواری ائمه اطهار(ع) است، باید به بهترین نحو برگزار شود.

محرم ماه آگاهی و معرفت است / آگاهی رمز تنها نبودن در روستاست

حجت الاسلام سعید سالاری امام جمعه موقت شهرستان بندرخمیر در نماز ظهر امروز جمعه ضمن تسلیت فرارسیدن ماه حزن و اندوه پروردگار و سرور و سالار شهیدان و یاران با سعادت وفاداری آنان فرمود: محرم ماه آگاهی و معرفت و بصیرت و رشد و رشد است.

وی افزود: در صحنه کربلا برخوردهای زیادی صورت گرفت که مهم ترین نکته توجه به علم و بصیرت است و خلاصه نشدن این واقعه در جلسه رزا چرا که کربلا دانشگاه تعالی است.

رئیس موقت شهرستان بندرخمیر به رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: در جنگ روسیه و اوکراین اگر ابتکار روسیه نبود ناتو جنگ را آغاز می کرد.

حجت الاسلام سالاری ادامه داد: در همین راستا رهبر معظم انقلاب جنگ را محکوم و ابراز ناراحتی کردند، اما با این نکته اشاره کردند که ناتو به دنبال تشدید محاصره کشورها از این طریق است تا بتواند ایده های خود را عملی کند. .

وی در بخشی دیگر به 17 مرداد ماه آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: نباید از این دو فریضه فراموش شده غافل شد و بی توجهی به جامعه باعث هنجارشکنی می شود.

امام جمعه موقت شهرستان بندرخمیر گفت: در سطح شهر شاهد هستیم موتورسوارانی که روسری خود را برمی دارند و علناً به قوانین اسلامی توهین می کنند.

سالاری ادامه داد: دشمن به دنبال هویت زدایی زنان در جامعه اسلامی است و در این زمینه برای برخی از تأثیرگذارترین افراد که زنان هستند، برنامه ریزی کلانی در نظر گرفته است که مادران توجه و مراقبت را در این زمینه فراموش نکنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید