دانش آموزان باید در اجرای گام دوم انقلاب از شهید فهمیده الگو بگیرند.

ساعت: 09:49
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1780610

شهید محمد حسین فهمیده، مرد کوچک بزرگی که نشان داد پیر نشده است. او با شجاعت کم نظیر خود در نخستین روزهای دفاع مقدس، الگویی برای جوانان و نوجوانانی شد که امروز در راه گام دوم انقلاب هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ؛ سردار ما پسر 13 ساله ای است که با قلب کوچک نارنجک را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم کرد، «حسین فهمیده» نامی است که همه او را می شناسند و می دانیم که در جریان شهادت از دنیا رفته است.

شهید فهمیده که به فرموده امام خمینی(ره) با این اقدام حماسی خود به مقام رهبری جامعه رسید، نمونه بسیاری از نوجوانان و جوانان بسیجی است که در دوران دفاع مقدس در دوران تحصیل در مدارس و دانشگاه ها برای تامین امنیت به جبهه ها شتافتند. و آرامش خاطر زمین را برای قرن ها بیمه کنید.

هر ساله از 8 تا 13 آبان به یاد خاطرات رزمنده کوچکی است که با فداکاری، سرخی و طراوت بر خون شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی افزوده و یاد و خاطره 36 هزار تن از شاگردان شهید مدافع حرم را زنده نگه داشته است. در ذهنشان. .

در سیستان و بلوچستان حدود 220 شهید دانش آموز وجود دارد که این آمار حکایت از عشق و علاقه این دانش آموزان به میهن دارد که به بهانه دفاع از کشور و حضور در جبهه های 8 ساله دفاع مقدس، دژ مدرسه را ترک کردند.

شهید فهمیده بهترین شعار و الگوی تربیتی دانش آموزان است

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی بامری امام جمعه سراوان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: هفته بسیج دانش آموزی و 13 آبان نیز یاد و خاطره شهادت شهید حسین فهمیده را گرامی می دارد. وی این پیام را داد که اگر انسان در مسیر دینداری، بصیرت و تقوا قرار گیرد، شاید اگر نوجوان باشد می تواند کار شایسته ای انجام دهد و مبارزه کند که شاید بسیاری از بزرگترها نتوانند.

وی افزود: شهید حسین فهمیده با شهادتش ولایت و مجاهدت و جهاد در راه دینداری را به ما آموخت هر چند این شهید عزیز جوان بود اما با بصیرت و شجاعت و علم و دینداری در این سن و سال برای همه مردم الگو شد. که راه جهاد و شهادت را می پیمایند.

وزیر ادامه داد: باید مراقب باشیم فرزندان خود را این گونه تربیت کنیم و حسین فهمیده را به عنوان الگوی فرزندان خود معرفی کنیم و چهره های خداپرست و همچنین مقاومت را به آنها معرفی کنیم. استقامت و مجاهدت در راه خداوند متعال و مخالفت دشمنان خدا بهترین نمونه است.

حجت الاسلام والمسلمین بامری افزود: ما باید به این مسائل برای فرزندان و دانش آموزان خود توجه کنیم و بدانیم شهادت شهدای عزیزمان به ویژه شهید عزیز حسین فهمیده نوجوان و دانش آموز 13 ساله است. ، به ما یادآوری می کند که داستان این است که اگر در مقابل دشمن ایستادگی کنیم و جان خود را فدا کنیم، پیروزی و عزت از آن ما خواهد بود و پرچم اسلام برافراشته خواهد شد.

وی گفت: این درسی به ما می دهد که باید شجاعانه در مقابل دشمن بایستیم و نترسید و بدانیم که پیروز خواهیم شد و دشمن مغلوب و مغلوب خواهد شد.

امام جمعه سراوان اذعان داشت: مطلب بعدی در 13 آبان فتح لانه جاسوسی توسط جوانان انقلابی و پیروان خط امام است.

حجت الاسلام والمسلمین بامری خاطرنشان کرد: استکبار همیشه اگر در جایی وارد شود خوی استکباری دارد اما اگر مخالفان است آنجا عقب نشینی می کند و توطئه هایش کم می شود.

وی گفت: تسخیر لانه جاسوسی استکبار آمریکا را در رأس درهم شکست و وحشت آنها را در جهان فرو ریخت. تکبر برای توطئه و فریب استفاده می شود.

امام جمعه سراوان افزود: آمریکایی ها فهمیده اند که جوانان خط امام، امام و یاران امام همان کسانی هستند که وحشت آنها را می شکنند، در مقابل آنها می ایستند و دست غارتگر استکبار آنها را از زمین کوتاه می کنند. از سرزمین ایران اسلامی از تقلب آنها دفاع کنید.»

حجت الاسلام والمسلمین بامری تسخیر لانه جاسوسی را سیلی محکمی بر استکبار دانست که نشان از شرمساری سردمداران کفر در جهان است درک و در راه بودن، مقاومت و فداکاری. در این راه اصول زندگی را رعایت کنیم تا بتوانیم با عزت و سربلندی در مسیر روستا و رهبری باشیم.

انجام گام دوم انقلاب به الگوی شهید فهمیده

حجت الاسلام میثم درانی از کارشناسان دینی زاهدان نیز با بیان اینکه طلاب امانت یک نسل و تاریخ هستند، گفت: و هویت خود را بشناسید و در این راه از آنها الگو بگیرید، دشمن هیچ گاه جرأت جسارت را نخواهد داشت. تا در آنها نفوذ کند.

وی با بیان اینکه شهید فهمیده بهترین و برترین الگو برای جوانان و نوجوانان است، افزود: تبیین و ترویج اندیشه های شهید فهمیده و سایر شهدا گام برداشت. به ویژه در هفته بسیج دانش آموزی این زمینه برای آشنایی بیشتر نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت است و همه باید برای تقویت این عرصه تلاش مضاعف کنند چرا که امروز دشمن وارد عرصه فرهنگی شده است. نسل جوان را نیز شامل شود.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه مانند شهید فهمیده در استان سیستان و بلوچستان کم نیستند، گفت: شهیدان حامد کیها زاده، علیرضا و محمود آبیزاز از جمله دانش آموزانی هستند که برای بهره گیری از منش و منش شهدا گام برداشتند. و مکتب عاشورا

وی با تاکید بر اینکه امروز بسیاری از جوانان دانش آموز و نوجوان ما همان بصیرت، ایمان و اخلاص شهدا را دارند، ادامه داد: دانش آموزان می توانند به میزان مناسبی از درک، درک، بصیرت و تقوا از شهدا الگوبرداری کنند. تا به گام دوم انقلاب برسند و در اجرای آن مؤثر باشند و بدانند که دشمن بسیار می ترسد که نسل امروز همان نسلی را ادامه دهد که در 13 آبان لانه آمریکا را فتح کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید