دانشجوی تراز انقلاب اسلامی; موتور محرک گام دوم انقلاب/ لزوم توجه به فعالیت های فرهنگی و تربیتی دانش آموزان در ایام ولیعهد

ساعت: 08:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۰
کد خبر: 1791092

رضا اسماعیل کاه با بیان اینکه دانش آموز انقلابی عدالت خواه، پرچمدار حقوق مستضعفان و محرومان جامعه است، گفت: این قشر انقلابی موتور محرک گام دوم انقلاب و گام در راه اسلامی نوین است. تمدن.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; در چند روز گذشته ما روز دانش آموز را گذراندیم، 16 هازارد. مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از اساتید، نخبگان پژوهشی و پژوهشگران دانشگاه ها، پارک های علم و فناوری و مراکز تحقیقاتی، چشم انداز آینده کشور را دغدغه دانشمندان، حکیمان و نخبگان هر کشور برشمردند و گفتند: در مسئولیت سال های آینده بر عهده دانشجویانی باشد که در حال حاضر در دانشگاه ها مشغول به تحصیل و تلاش تحقیقاتی هستند.

رهبر فرزانه انقلاب این موضوع را نشان دهنده اهمیت جایگاه اساتید و کارکنان دانشگاه دانستند و خاطرنشان کردند: زنجیره علم و دانش از آموزش و پرورش تا دانشگاه وظیفه اصلی رسیدن به آینده مطلوب کشور را بر عهده دارد.

با توجه به اهمیت حضور دانشجویان در نقاط مختلف کشور، نشستی مجازی با رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان و مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرمان در فضای مجازی پیرامون ویژگی های دانشجویی برگزار کردیم. انقلاب اسلامی و مشکلات دانشجویان مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب. مشروح این نشست را در گزارش بعدی می خوانید.

راه آرمان: تعریف شما از دانشجو چیست؟

رضا اسماعیل کاه در این نشست مجازی با تاکید بر اینکه طلبه یک روشنفکر مسلمان تمام عیار است، گفت: طلبه جوان جویای علم و دانش است که به دنبال خودسازی در ابعاد فکری، معرفتی و اخلاقی و سازندگی است. جهان اطراف خود؛ «دانشجو جوان به دنبال دانش است، زیرا آینده در دست اوست. کسی که متعلق به آینده است و آینده از آن اوست.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان کرمان ادامه داد: دانش آموز متفکر، متفکر و توانایی تحلیل دارد، دانش آموز به زبان جامعه صحبت می کند؛ دانش آموز متفکر، متفکر و توان تحلیل است. دانشجو باید از یک سو آرزوهای علمی و فنی داشته باشد و در تولید علم بکوشد و از سوی دیگر جامعه ای سالم، بانشاط و پیشرفته در همه ابعاد را مطالبه کند.

دانشجو با نگاه به آرمان های انقلاب بیداری را به جامعه تزریق می کند

وی گفت: دانش آموزان ظرفیت پخته اندیشه های جامعه هستند و این قشر عنصر تاثیرگذار در توسعه اجتماعی و سیاسی است. دانش آموزان محل رشد، شکوفایی و تعالی جامعه هستند و این گروه از اهمیت اندیشه زنده در مقابل ظلمت و تحجر است و رشد علمی کشور، افزایش ظرفیت تولید و توسعه فناوری از آثاری است که آموزش و پرورش دانش آموزان برای آن به ارمغان می آورد. جامعه .

محمد رمضانی در این باره گفت: با نگاهی به اندیشه ائمه انقلاب متوجه می شویم که طلبه فردی است که با نگاه به آرمان های انقلاب و نظام اسلامی، بیداری را به جامعه تزریق می کند. یعنی این گروه را می توان به عنوان ولی در جامعه معرفی کرد; زیرا افق را به روی جامعه باز می کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرمان گفت: طلبه برای رسیدن به آرمان ها و افق ها و حرکت مطالبات جامعه در این مسیر، دانشجو با امید و واقع بینی پیش می رود و در مسیر آرمان گرایی رشد می کند، تربیت می شود و ساخته می شود. به طور مستقل

1a6a252f 5cf1 4f89 96c6 f825c8b802c4 خبر خاکستری

راه آرمان: دانشجو در تراز انقلاب اسلامی چه ویژگی هایی دارد؟

رضا اسماعیل کاه در این خصوص گفت: دانشجوی انقلابی به عنوان یک طلبه جوان که بر اساس رهنمودهای ائمه انقلاب به پیشرفت انقلاب و نظام اسلامی می پردازد یکی از تاثیرگذارترین نیروهای اجتماعی کشور است. و نسبت به آرمان های انقلاب احساس بدهی و نگرانی می کند، بخش زیادی از عمر خود را برای رسیدن به آنها صرف کرد.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان کرمان گفت: دانشجوی انقلابی باید نسبت به جریانات جهانی آگاه باشد و اطلاعات، هوشیاری، ذهنیت کاری و سیاسی داشته باشد و این قشر نیز باید از شعور سیاسی، درک و درک مسائل سیاسی جهان برخوردار باشد. یک دانش آموز انقلابی، وفادار و متعهد سخنان، انگیزه ها و دغدغه های خود را در جامعه بیان می کند.

دانشجوی تراز انقلاب اسلامی; نیروی محرکه گام دوم انقلاب است

این مسئول افزود: دانشجوی انقلابی مسلمان روشنفکر به دنبال تجلیل از اسلام و رسیدن به اوج آن و دادن استقلال کامل به انقلاب اسلامی است. این طبقه انقلابی آرمان گرا است که حقایق را می بیند، صداقت، صفا و صمیمیت دارد، دانشجوی انقلابی آزاد است و عاری از تعصبات سیاسی، حزبی و نژادی است.

وی گفت: دانشجوی انقلابی مدام با ظلم، زورگویی، تبعیض، بی عدالتی، نفاق و نفاق مواجه است. او به دنبال تغییر وضعیت فعلی به وضعیت مطلوب است.

اسماعیل کاه ادامه داد: دانشجوی انقلابی استکبار ستیز، سلطه ستیز، ضد دیکتاتوری، فساد ستیز، اشراف ستیزی، تجمل ستیزی و حکومت زورگو، ضد گرایش های انحرافی و تحریف کننده است؛ دانش آموز انقلابی است. این طبقه انقلابی به دنبال شکوفایی در همه عرصه هاست و در پی کسب ویژگی های جدید در عرصه اندیشه برای تعالی کل جامعه است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان کرمان با بیان اینکه دانش آموز انقلابی عدالت خواه، پرچمدار احقاق حق مظلومان و محرومان جامعه است، گفت: این قشر انقلابی موتور محرکه گام دوم انقلاب هستند و به سوی گامی نو گام برمی دارند. تمدن اسلامی.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در استان انقلابی بوده و از مکتب شهید سلیمانی رضوانلا الگو گرفته است، گفت: این قشر انقلابی دغدغه جهان اسلام و مقاومت، ضدصهیونیسم، ضدآمریکایی و مقاومت را دارند. در تقابل با مظلومان جهان».

آرمان های یک دانشجوی انقلابی در راستای افق انقلاب اسلامی است

رمضانی در خصوص ویژگی های دانش آموزان تراز انقلاب اسلامی گفت: دانش آموزان تراز انقلاب اسلامی باید همواره پرچم آرمان گرایی و مطالبات جامعه را برافراشته و در راستای مطالبات اشداء علی الکفر باشند؛ دانش آموزان و دانشجویان تراز انقلاب اسلامی باید همواره پرچم آرمان گرایی و مطالبات جامعه را به اهتزاز درآورند. این یعنی مقابله با دشمنان سخت و سنگین.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرمان گفت: مبنای فکری، آرمان ها و خواسته های دانشجو باید همان خواسته ها و مبانی فکری رهبر و امام خود باشد که این مؤلفه بسیار مهم و همچنین دانشجوی دانشگاه است. دانشگاه سطح انقلاب، نه فقط منافع خودش، سطحی نیست. بلکه افق ها و آرمان های آن با افق های انقلاب اسلامی همسو است.

راه آرمان: با توجه به شیوع تاج گذاری در کشور، شاهد نوع متفاوتی از آموزش در دانشگاه های کشور هستیم. در شرایط فعلی چه مشکلات و مسائلی برای دانش آموزان وجود دارد؟

اسماعیل کاه در این خصوص با اشاره به نبود برنامه راهبردی از پیش تعیین شده برای آموزش مجازی گفت: دغدغه اصلی در استفاده از آموزش مجازی دور شدن از روابط انسانی و عاطفی و حرکت به سمت دنیای مجازی است.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان کرمان گفت: نبود زیرساخت های لازم برای یادگیری مجازی با استفاده از اینترنت مانند محدودیت پهنای باند، مخابرات و محدودیت سخت افزاری از دیگر مسائل و مشکلاتی است که در این زمینه می توان به آن اشاره کرد. .

این مقام مسئول با بیان اینکه میزان اتمام دوره های آنلاین معمولا به میزان قابل توجهی کمتر از دوره های حضوری است، گفت: کمبود وقت، عدم تنوع تکنیک های آموزشی، تولید ضعیف محتوای الکترونیکی، بی نظمی و برنامه کلاسی، فشار روانی بر دانش آموزان، تقلب در امتحانات، نامتناسب بودن سوالات و تست ها، ارزیابی ناعادلانه، عدم ارزیابی جامع، عدم انگیزه دانش آموزان برای انفعال در محیط آموزشی از جمله مشکلات این حوزه است.

38768bef 3a7f 4009 9b96 fe13b349bfc2 خبر خاکستری

چگونه می توان مشکلات دانش آموزان در آموزش از راه دور را حل کرد؟

وی افزود: سرعت پایین اینترنت و حجم بالای دانلود محتوا، عدم تطابق آموزش مجازی با دروس عملی و آزمایشگاهی، افزایش آسیب های جسمی، ضعف کنترل معلم بر دانش آموزان و عدم رعایت اصول اخلاقی و عدم رعایت اصول اخلاقی. امنیت در اینترنت سؤالات دیگری است.» او این را می دانست.

اسماعیل کاه در خصوص راهکارهای موجود در این زمینه گفت: برگزاری سمینارهایی برای اساتید جهت آشنایی با روش ها و روش های نوین تدریس، اساتیدی که از روش ها و مدل های نوین تدریس مانند استفاده از ابزارهای چند رسانه ای، آموزش نیروی انسانی و تولید مطالب ارزشمند و استاندارد استفاده می کنند. محتوای الکترونیکی یکی از اقدامات موثر است.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان کرمان ادامه داد: تعریف و تعیین حدود برنامه های آموزشی، فرهنگ سازی در زمینه سیاست گذاری و استفاده صحیح از فناوری، نقش مشارکت های سازمانی و فراملی در تهیه و ایجاد زیرساخت ها، تامین زیرساخت ها. اینترنت پرسرعت و رایگان برای دانشجویان و معلمان جلب مشارکت شرکتها جهت توسعه اپلیکیشن تولید محتوای آموزشی با حجم و پشتیبانی سبک و ارائه رایگان آن در اسرع وقت به معلمان و دانش آموزان توسط وزارت علوم و ارگانهای مرتبط می باشد. یکی دیگر از اقدامات موثر

وی گفت: برنامه ریزی برای تداوم استفاده از رویکرد آموزش الکترونیکی در دانشگاه ها است تا بتوان از این شکل آموزش به عنوان دست قدرتمندی برای تکمیل برنامه های آموزشی حضوری استفاده کرد و قوانین و مقررات را با قوانین و مقررات منطبق کرد. شرایط و ویژگی ها آموزش مجازی با ایجاد الزامات قانونی و وضع قوانین جدید برای آموزش در فضای مجازی از دیگر اقدامات موثری است که از سوی مسئولان ذیربط قابل انجام است.

محمد رمضانی در این خصوص با بیان اینکه با گسترش تاج، مشکلات دانش آموزان در دو حوزه آموزشی و پژوهشی و فرهنگی و آموزشی است، گفت: در مسائل آموزشی و پژوهشی مشکل ما عدم دسترسی و مشکلات تدریس و تحصیل است. موضوعات دانشگاهی و کیفیت آموزش ارائه شده موضوع مهمی است.

لزوم توجه به فعالیت های فرهنگی و آموزشی دانش آموزان در دوران اپیدمی تاج

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان کرمان گفت: در حوزه مسائل فرهنگی و آموزشی می توان گفت که با توجه به ضعف های نامطلوب تشکل ها در جذب نیروی انسانی و انجام فعالیت در دانشگاه ها؛ در این زمینه می توان گفت که سازمان های بسیج دانشجویی در زمینه جذب نیروی انسانی و انجام فعالیت ها در دانشگاه ها به خوبی عمل می کنند. متأسفانه این امر از پویایی فضای دانشگاه کاسته و فعالیت های فرهنگی و آموزشی را که جزو برنامه های درسی پنهان دانشگاه ها هستند، دست کم گرفته است.

وی با اشاره به مطالب فوق خاطرنشان کرد: بنابراین باید تمهیدات لازم اندیشیده شود تا با تلاش برای بازدید از دانشگاه ها بتوانیم همزمان فضاهای فرهنگی و آموزشی را توسعه دهیم و بتوانیم آموزش خود را به حداکثر برسانیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید