سنگری که دشمنان از آن می ترسند/ مساجد آغاز گام اول و موتور محرکه گام دوم انقلاب هستند.


ساعت: 10:05
تاریخ انتشار: 30.05.1401
کد خبر: 1891325

مساجد سرچشمه انقلاب اسلامی، اساس وحدت مسلمانان و کانون فعالیت های اجتماعی هستند و دشمنان با تدبیر وسیع و گسترده جوانان را از این محیط ها می خواهند که سنگرهای مبارزه با جنگ نرم هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آروم نیوز، در 21 اوت 1969 مصادف با 30 مرداد 1348 مسجد الاقصی اولین قبله مسلمانان جهان توسط صهیونیست ها به آتش کشیده شد و در نتیجه این آتش سوزی خسارات زیادی به بار آمد. به این مکان مقدس و مکان تاریخی انجام شد و پس از این اقدام روز 9 مرداد به عنوان روز جهانی مسجد اعلام شد.

هر آیین و آیینی نمادها و نشانه هایی دارد و در دین مبین اسلام مسجد به عنوان یکی از نمادهای دین از جایگاه مهم و والایی برخوردار است و در ایران اسلامی نیز مساجد همواره از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و از جایگاه ویژه ای برخوردارند. برای جمعیت مسلمان این منطقه اهمیت خاصی دارد

مساجد نیز سرچشمه انقلاب اسلامی هستند و انقلاب اسلامی توسط همین مراکز فرهنگی شکل می گیرد و از سوی دیگر بناهای اسلامی مانند مساجد در شهرها یکی از مهمترین و اساسی ترین عناصر توسعه شهرها محسوب می شوند. و ساخت مساجد نقش ویژه ای در توسعه شهرها دارد. به عنوان نمادی باشکوه در شهرهای اسلامی و نماد هویت اسلامی تعریف شده و هستند.

مسجد را اساس وحدت مسلمانان و مرکز فعالیت های اجتماعی می دانند و مردم برای برگزاری مراسم مختلف از جمله مراسم مذهبی و سیاسی، فعالیت های فرهنگی و حتی اقتصادی در مساجد گرد هم می آیند.

با توجه به جایگاه و اهمیت مساجد، دشمن یکی از اهداف خود را خالی کردن مساجد از حضور جوانان و جوانان قرار داده است و در این راستا برنامه ریزی های گسترده ای را دنبال می کند.


دشمن به مساجد حمله کرده است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در این خصوص با اشاره به اهمیت جایگاه مسجد می گوید: در صورت رونق مساجد قطعا شاهد حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی خواهیم بود.


حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی ادامه می دهد: مساجد به عنوان پایگاه های فکری و اجتماعی جامعه باید تقویت شوند و بی توجهی به اهمیت این مکان ها باعث بروز مشکلات فرهنگی و اجتماعی می شود.

وی افزود: مسجد در اسلام محل طرح سوالات و مشکلات مردم است و امروز این کارکرد باید مورد توجه مسئولان و فعالان حوزه مسجد باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت احیای کارکردهای مختلف مساجد گفت: بهترین راه حل برای حل مشکلات جامعه توسعه مساجد است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: امروز دشمن اصلی ترین حملات خود را به مساجد انجام داده است و به همین دلیل باید برنامه های کلیدی را در این مکان ها برنامه ریزی کنیم و در نتیجه شاهد بهبود وضعیت فرهنگی و اجتماعی باشیم.


نقش مسجد در رشد و توسعه فرهنگ جامعه اسلامی

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اهمیت مساجد و تاکید بر مسجد می گوید: مساجد قلب تپنده جامعه اسلامی هستند و نقش آنها در رشد و توسعه فرهنگ جامعه اسلامی بر هیچکس پوشیده نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده با بیان اینکه گروه های فعال در مساجد باید با هنرمندی جوانان را جذب کنند، گفت: با استفاده از روش های مختلف می توان جوانان را جذب مساجد کرد.

وی با تاکید بر تقویت مساجد تصریح کرد: در صورت تعطیلی مساجد آسیب های اجتماعی افزایش می یابد و لذا باید مساجد را تشویق کرد و متولیان و ادارات متولیان مساجد را تقویت و تشویق کرد.

حسن زاده کاهش حضور مردم و جوانان در مساجد و بی ربط ساختن نماز اول وقت و جماعت را از اهداف دشمنان برنامه ریزی کننده عنوان کرد و افزود: مساجد می توانند جوانان را از نفوذ و جنگ حفظ کنند. مواظب دشمن باش


مساجد سنگرهایی برای مبارزه با جنگ نرم دشمنان هستند

این کارشناس مسائل دینی با اشاره به اهمیت مساجد در اسلام به خبرنگار ما گفت: مساجد قلعه هستند و بهترین مکان برای فعالیت جوانان هستند.

صادقی با تاکید بر تقویت مساجد و سوق دادن جوانان به مسجد، افزود: مساجد سنگر جنگ نرم دشمن هستند و باید به اعتلای مساجد بپردازیم.

وی تصریح کرد: ارزش های انقلاب باید به نسل چهارم و آینده منتقل شود و مساجد و فعالیت بسیج در مساجد بهترین مکان برای این امر است تا بتوانیم وظیفه بسیار سنگین خود را به خوبی انجام دهیم.

این کارشناس مسائل دینی و فرهنگی با بیان اینکه مسجد سنگر اصلی انقلاب و نظام است و دشمنان اسلام به دنبال دین ستیزی هستند و با دروغ پردازی مردم را از مساجد دور می کنند، تصریح کرد: این مسجد سنگر اصلی انقلاب و نظام است. و این عدد اهمیت و نقش مساجد را می رساند.


مسجد قلعه ای است که دشمن از آن می ترسد

به طور کلی مساجد از آغاز اسلام پایگاهی برای ترویج فرهنگ دینی بوده و نقش مهمی در تحولات اجتماعی و سیاسی داشته اند.

مساجد قبل از پیروزی انقلاب مرکز بسیج مردم برای تظاهرات و راهپیمایی برای مقابله با ظلم و ستم طاغوت و محل قیام علیه رژیم ستم شاهی بود. و امروزه نیز بسیاری از مشکلات جمهوری اسلامی ایران از طریق این مساجد و اهالی مساجد حل می شود، بنابراین می توان گفت که مساجد به عنوان موتور در گام دوم انقلاب نقش مهمی را ایفا می کنند.

نقش مساجد به عنوان کانون توسعه دینی و فرهنگی در جامعه، دشمنان را بر آن داشته تا برنامه ریزی های گسترده ای داشته باشند تا جوانان از این محیط ها که سنگرهای مبارزه با جنگ نرم هستند دور شوند و به راحتی از فرهنگ غرب پیروی کنند و می خواهند. برای جایگزینی فرهنگ اسلامی در ذهنیت جوانان و مقابله با این جنگ نرم دشمنان، همه به ویژه هیئت امنای مساجد وظیفه دارند با ارتباط با جوانان، آنان را به سمت مساجد و فعالیت های فرهنگی جذب کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید