روایتی از اقدامات موثر تربیتی در مدرسه/از اجرای ویژه برنامه های فرهنگی تا حضور شهید گمنام در بین دانش آموزان


ساعت: 09:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۰
کد خبر: 1920941

صلوات شهدا شرایط خاصی دارد، اعمالی که می توانند انجام دهند خارج از تصور هر انسانی است، یکی از برکات آنها را می توان حضور غیر منتظره در مدرسه دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ آثار کار فرهنگی و تربیتی در جامعه بر هیچکس پوشیده نیست، امروزه وقتی به تاریخچه موفقیت کشورهای صاحب سبک در امور اجتماعی نگاه می کنیم، متوجه می شویم که برنامه های مدونی در زمینه آموزش تدارک دیده اند.

این آموزش در دین مبین اسلام و ایرانیان نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چرا که نظام آموزشی مدارس کشور نیز مبتنی بر آموزش است.


984599a5 2c0c 4d78 9309 aef96bd6a733 خبر خاکستری


روح انسانی تربیت پذیر

روحیه تربیتی مردم از دوران کودکی شرایط یادگیری و رشد معنوی را دارد و به همین دلیل عملکرد مدارس و دانشگاه ها جدا از آموزش علمی در امور تربیتی نیز نقش بسزایی دارد.

فعاليت مربيان آموزشي در مقاطع مختلف تحصيلي بر اهميت اين موضوع افزوده تا با كار خلاقانه و تهيه تقويم هاي اجرايي آموزشي براي هر سال تحصيلي، زمينه شكوفايي دانش آموزان فراهم شود.

اقدامات انجام شده توسط مربیان آموزشی و پرورشی در سطح مدارس کشور را می توان امید وصف ناپذیری برای رشد و تعالی دانش آموزان دانست، به این ترتیب اساس آموزش علمی در کنار فعالیت های فرهنگی و آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی شکل می گیرد.

از جمله اقدامات این فعالیت ها می توان به برگزاری مسابقات فرهنگی و آموزشی، برگزاری میلاد و شهادت ائمه عطار برای آشنایی دانش آموزان با سیره اهل بیت و حتی برگزاری مراسم بزرگداشت شهدا اشاره کرد. دانش آموزان در سطح مدرسه


8e62893c fced 466c a986 435156cb34ce خبر خاکستری


شیوه جدید زندگی در مدرسه

سامیه حیدری نارمندی دبیر آموزش و پرورش مدارس متوسطه دخترانه شجره طیبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: اقداماتی که یک مربی آموزشی می تواند در سطح مدرسه انجام دهد را می توان سبک زندگی جدید نامید. برای دانش آموزان.

حیدری نارمندی با بیان اینکه مربی توسعه را در چند جمله ساختارمند می توان توصیف کرد، گفت: اما کارکرد مربیان توسعه در مدارس دولتی و غیردولتی بیش از یک نام و نشان دادن خوب مربی بر ذهن و اعتقادات است. یادگیرنده می تواند راهگشای رشد فکری و فرهنگی باشد آنها را تغییر دهید.

دبیر آموزش و پرورش مدارس متوسطه دخترانه شجره طیبه ندسا شهرستان بندرعباس به بیان ویژه برنامه های فرهنگی تربیتی انجام شده در این مدارس پرداخت و اظهار داشت: اقدامات انجام شده در سطح مدارس باعث افزایش تعامل فرهنگی و مشورتی دانش آموزان و معلمان شده است. که این موضوع دانش آموزان، معلمان و والدین آنها را به عنوان سه ضلع اصلی مثلث آموزشی گرد هم آورد.

حیدری نارمندی با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) در سطح مدارس شجره طیبه ندسا شهرستان بندرعباس، گفت: مشارکت همه دانش آموزان و حتی دانش آموزان تهیه بخشی از مقدمات اجرای این آیین توسط اولیای دانش آموزان، نشانه محبت است و علم آنان ائمه عطاران است.


5cfb821a 1a38 4885 aeca 7d29c9cc479a خبر خاکستری


اجرای ویژه برنامه های فرهنگی با حضور شهید گمنام در بین دانش آموزان

وی همچنین از حضور پیکر مطهر یک شهید گمنام دفاع مقدس در بین دانش آموزان مدارس شجره طیبه ندسا شهرستان بندرعباس خبر داد و خاطرنشان کرد: همزمانی ویژه برنامه شهادت حضرت زهرا(س) در مدرسه با حضور بر پیکر مطهر شهید گمنام دفاع موگادیشو که اخیراً تفحص شده بود، تقارن فرهنگی و مذهبی خاصی را ایجاد کرد که آثار و برکات آن تا سال ها در ذهن دانش آموزان باقی خواهد ماند.

دبیر آموزش و پرورش مدرسه متوسطه دخترانه شجره طیبه ندسا شهرستان بندرعباس در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به دیگر ابعاد این مراسم فرهنگی و مذهبی گفت: ارتباط دانش آموزان با این شهید گمنام حفاظت مقدس ایجاد عجیبی کرد. حال و هوا و رفتار معنوی خاصی به هر یک از افراد حاضر در این مراسم بدهید.

حیدری نارمندی با بیان اینکه مقدمات حضور بر پیکر مطهر این شهید گمنام در کمتر از 48 ساعت به پایان رسید، ثبت نام مدرسه ما انجام شد.

وی در خاتمه بر اجرای صحیح امور تربیتی در سطح مدرسه تاکید کرد و خاطرنشان کرد: علاوه بر ارتباط معلم و مربی، ارتباط دانش آموزان و مربیان می تواند محل دوستی، مهربانی و نقطه عطفی در رفع آنها باشد. مشکلات آموزشی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید