امام جواد(ع) دریای علم و اخلاق الهی است/ جوانان از کوچکترین امام الگو بگیرند.


ساعت: 12:23
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1808047

حجت الاسلام علی فرهادی گفت: امام جواد(ع) جوان ترین امام شیعیان است و جوانان می توانند علم، اخلاق، ایمان و تقوای این امام را الگو قرار دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام علی فرهادی کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار تیتریک با استقبال از میلاد امام جواد (ع) گفت: امام نهم جوان ترین امام شیعیان است و جوانان می توانند از علم، اخلاق، ایمان و الگوبرداری کنند. تقوا. از این دارم.»

وی ادامه داد: امام جواد(ع) در تبیین جایگاه ولایت نقش اساسی داشتند و سختی های زیادی ممکن بود.

این کارشناس با بیان اینکه در دوران امام جواد(ع) به بیش از سه هزار سوال از دانشمندان جهان پاسخ دریافت کرد، افزود: امام نهم از دوران کودکی خود در مناظره های علمی با حضور علما شرکت می کردند و علم را به اشتراک می گذاشتند. با اثبات.

حجت الاسلام فرهادی گفت: سن کم امام نهم باعث ایجاد شبهه در میان برخی از شیعیان شده است و به همین دلیل همواره از جواد(ع) سوالات زیادی پرسیده شده است.

وی ادامه داد: امام جواد(ع) به علم و دانش اهمیت زیادی می دهند و از این مهم به عنوان دوست در غربت و تنهایی یاد می کنند.

این کارشناس تاکید کرد: امام نهم هرگز تسلیم ظلم نشدند و بدین ترتیب سختی های زیادی را متحمل شدند و سیره ایشان باید الگویی برای ما شیعیان باشد که در عصر غیبت با وجود مشکلات، مشکلات و کاستی های پشت سر امام زمان(عج). وقت ما خالی نکن

حجت الاسلام فرهادی افزود: امام جواد(ع) بر سختی های روزگار صبور بود و در این شرایط هرگز ناراحت و نگران نبود و به خدا توکل کرد.

وی بیان کرد: جامعه امروز بشدت به روحیه صبر امام جواد(ع) نیاز دارد که نباید به سختی از دست داد و میدان جنگ را خالی گذاشت، زیرا با ایمان، توکل به خدا و صبر بر مشکلات فائق آمد.

این کارشناس ادامه داد: در زمان امام جواد(ع) جامعه اسلامی درگیر چالش های عقیدتی بود و ائمه در عرصه رقابت های علمی و سیاسی روحیه شکست ناپذیری داشتند و با عقل و علم به همه سوالات و شبهات پاسخ می دادند.

حجت الاسلام فرهادی گفت: جوانان کم حوصله اهل بیت(ع) باید فرصت جوانی را غنیمت شمرده و در راه کسب علم، معرفت و معنویت گام بردارند.

وی افزود: فرصت جوانی یکبار محقق می شود پس نباید آن را ارزان بفروشیم و با صبر و بردباری، عبور از مشکلات و پیمودن راه علم، آینده روشنی را برای خود و خانواده خود فراهم کنیم.

این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: برای رسیدن به آرامش و آسایش باید سختی های زیادی را تحمل کرد و برای عاقبت بخیری باید از اهل بیت (ع) الگو گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید