حضرت زینب(س) بهترین الگو برای خبرنگاران/ عاشورا مصداق جنگ روایات در بیان حق و مبارزه با حق است.


ساعت: 15:06
تاریخ انتشار: 1401/05/17
کد خبر: 1888581

خبرنگاران لحظه ای از بیان حقایق حضرت زینب درنگ نکنند و باید بدانیم که رسالت جهاد برای تبیین علت دقیق قیام عاشورا مهم است و حضرت زینب سلام الله علیها بهترین الگو در جنگ است. داستان ها

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس ، حضرت زینب(س) به عنوان پیام آور حقیقت و خبررسان بشر به اعماق تاریخ القا شده است و صدای ایشان همچنان به عنوان عامل روشنگری و بیداری شناخته می شود.

به راستی می توان ادعا کرد که این بانوی بزرگوار گزارشگر نهضت عاشورای امام حسین (ع) بود و اگر روایات ایشان در این برهه حساس تاریخ نبود، شاید وضعیت امروز فرق می کرد و کربلا کربلا می ماند.

امام حسین (ع) تا ظهر روز عاشورا با تدبیر خاصی که داشت قیام خود را به پایان رساند و به جلسه حضرت حق پیوست. از عصر عاشورا، هدف از رساندن پیام قیام عاشورا بر عهده زینب کبری (علیها السلام) و امام سجاد (علیه السلام) و حضرت زینب (سلام الله علیها) با همه سختی هایی است که دیده بود، در کنار مسئولیت مدیریت. اسرای کربلا، مسئول پیام این روز مهم تاریخی بود

حضرت زینب (سلام الله علیها) بارها در کنار امام سجاد (علیه السلام) سخنان ارزشمند و قدرتمندی ایراد کردند و افکار عمومی مردم کوفه و آنچه را که در کربلا گذشت از ابتدا تا شهادت آن حضرت تغییر دادند. امام حسین علیه السلام در مجلس عبیدالله بن زیاد آن را بارها تکرار کرد تا این حماسه در تاریخ بماند.

با اینکه بعد از واقعه کربلا عمر بسیار کوتاهی داشت، اما خطبه های این بانوی بزرگوار جاودانه ماند و این مهم را در تاریخ ثبت کرد.


امسال 26 مردادماه روز خبرنگار مصادف با ایام شهادت سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش بود، از این رو محمود صارمی و همه خبرنگاران آزاده علم در این روز با سرمایه خود به قربانگاه بروند و از شهدا الگو بگیرند. حضرت زینب علیهاالسلام در زندگیشان پنهان باشد

خبرنگاران باید گویای حقایق باشند و با الگو گرفتن از اولین گزارشگر کربلا، حقیقت و صداقت و اعتبار داشته باشند و با اطلاع رسانی به موقع اخبار و گزارش پیشرفت کار مردم، از مسئولان و کارگزاران بپرهیزند. اضطراب افكار، اميد بخشيدن به مردم بر اساس اخلاق. تقوا و تقواي حرفه اي و پرهيز از تهمت و انتشار اخبار مشكوك، صحت، صحت، تندخويي، راستي، راستي را در نوشته ها و گفتار خود در نظر بگيرند.

خبرنگاران نباید لحظه ای در گفتن حقیقت تردید کنند و باید بدانیم که رسالت جهاد در تبیین معنای قیام عاشورا مهم است.

در عصر ما، تبیین و نشر عقاید و معارف، مقدمه ای برای حفظ پرچم توحید برافراشته در حکومت اسلامی ایران و خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مراجع است. با قرار دادن سه مؤلفه شعور صادقانه، ایجاد امید و ایجاد نشاط در جامعه؛ آنها به عنوان داستان نویسانی قابل اعتماد و صادق در مقابل رسانه ها و تبلیغات قدرت های مسلط می ایستند و گرامیداشت این روز به منزله ارج نهادن به زحمات و فداکاری های افرادی است که با بصیرت و استقامت توام با عشق، رسالت خود را انجام می دهند.

بدون شک دشمنان اسلام با تحریف حقایق و سرلوحه قرار دادن باطل در صدد کشتن حق هستند، لذا خبرنگاران باید از قیام سرور و سالار شهیدان و حضرت زینب(س) الگو بگیرند و گویای حق و جهاد باشند. توضیح در این عصر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید