حضرت زهرا (س) بهترین مجاهد جهاد تبیین بود


ساعت: 16:18
تاریخ انتشار: 1301/09/12
کد خبر: 1915363

زهرا جنجانی گفت: حضرت زهرا(س) بعد از شهادت حضرت رسول(ص) غزواتی داشتند و در آن عرصه بهترین مجاهد جهاد تبیین بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا جنجانی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: نبود الگوی مناسب برای جایگاه و هویت زنان یکی از معضلات جامعه امروزی است.

وی افزود: برخی از زنان به عنوان ابزار استفاده می شوند و شعار می دهند که معمولاً وسیله ای برای رسیدن به اهداف خود هستند، در حالی که با نگاهی به سیره حضرت زهرا (سلام الله علیها) می توان دریافت که ایشان از همه جهات بهترین زن هستند. الگویی برای همه زنان جهان..

جانجانی با برشمردن جایگاه ارزشمند حضرت زهرا(س) گفت: حضرت زهرا(س) سیده نساء العلمین است و از نظر تعالی در مناصب و عرصه های زنان اعم از حوزه مادری و به عنوان یک زن، به عنوان یک زن، در جایگاه و مقام حضرت زهرا(س) قرار دارد. الگوی نهایی است

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: در جامعه امروزی تنها برخی زنان خانه دار، برخی فراری ها و برخی زنان خانه دار موثر هستند.

جنجانی تصریح کرد: حضرت زهرا (سلام الله علیها) بهترین الگو است; زنانی که بهترین فرزندان دنیا را تربیت کردند، همسر امام و دختر پیامبر (ص) بودند، اما از نقش اجتماعی خود غافل نبودند.

وی گفت: وقتی جامعه به بیراهه رفت، حضرت صدیقه کبری (س) با اینکه تنها بود و با مشکلات فراوانی روبه رو بود، از نقش اجتماعی خود غافل نشد.

به گفته جانجانی اگر حضرت زهرا سلام الله علیها روشنگری نکند دین را می توان تحریف و منحرف کرد و بر همین اساس با بیان خود و با ایراد بهترین خطبه ها وارد عرصه شد در جهتی جهاد تبیین برای شناسایی امام حق و تبلیغ جبهه حق.

وی افزود: حضرت زهرا(س) پس از شهادت پیامبر اکرم(ص) مجاهدت هایی داشت و در این عرصه بهترین مجاهد جهاد طباین بود، در عین حال از نقش همسری و مادری خود غافل نشد.

یک کارشناس مسائل دینی گفت: حضرت زهرا (س) اقدامات بسیار مؤثری برای محکومیت دشمن و آگاه ساختن مردم انجام دادند.

جانجانی با بیان اینکه از حضرت زهرا(س) به عنوان سومین الگوی بانوان مسلمان یاد می شود، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) استاد این نوع الگوسازی است.

وی تصریح کرد: حضرت صدیقه کبری (سلام الله علیها) در مقام زن نه بر اساس تصور نادرست تساوی حقوق زن و مرد و نه برابری زن و مرد و نه بر اساس آن عمل کردند. نقش زنان و مردان در جایگاه و رسالت خود در زن بودن.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید