کنترل اداری یکی از ویژگی های بارز حضرت فاطمه (سلام الله علیها) بود.


ساعت: 10:51
تاریخ انتشار: 1301/10/06
کد خبر: 1920142

تعدادی از کارشناسان دینی، حضرت زهرا(س) را بهترین الگو در حفظ قانون و ولایت دانستند و گفتند: ولایت یکی از ویژگی های ممتاز این زن دو عالم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون ; همزمان با ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، تعدادی از کارشناسان مذهبی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حضرت فاطمه (سلام الله علیها) بهترین الگو برای زنان و دختران امروزی است، اظهار داشتند: گفت: امروزه با پیگیری حجم فضای مجازی و شکاف نسلی; زندگی حضرت فاطمه (س) می تواند الگوی بسیار خوبی برای ارتباط و استحکام اعضای خانواده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین میثم درانی از کارشناسان مذهبی زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه فاطمه سلام الله علیها ریشه شجره پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) است، گفت: زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه و مرضیه از القاب و صفات این بانوی دو عالم است، همچنین ام الحسین، ام الحسن، ام الحسن. ایمه و ام ابیها از لقب های او هستند.

وی اخلاص و تقوا را از اولین ویژگی های حضرت فاطمه (س) برشمرد و گفت: ایثار، علم، ایمان، زهد، برائت، حجاب، راستگویی، تقوا و شفاعت از فضایل این بانوی دو عالم است که الگویی برای مسلمانان

این کارشناس مذهبی یکی دیگر از ویژگی های حضرت زهرا(س) را روحیه جهاد و مجاهدت در راه خدا می داند و ادامه می دهد: ایشان پس از ظهور اسلام در کنار پدر انواع سختی ها و سختی های زندگی را متحمل شدند که ما این همه سختی را متحمل شدیم. ما باید از این مثال پیروی کنیم.

وی افزود: امروز با توجه به حجم فضای مجازی و شکاف نسلی؛ زندگی حضرت فاطمه (س) و ارتباط آن حضرت با پدر، همسر و فرزندان می تواند الگوی بسیار خوبی برای برقراری ارتباط و استحکام بین اعضای خانواده باشد.

حجت الاسلام و المسلمین درانی تصریح کرد: حضرت فاطمه (س) اسوه تلاش، صبر و استقامت، بندگی، زهد و ساده زیستی، حجاب و عفاف و جبهه پاسداری از ولایت است. ولایت مدری یکی از شاخصه های مهم آن به شمار می رود و تنها کسی که در طول تاریخ از مسئله ولایت دفاع کرد و آن را بر کرسی نشاند همین بانوی بزرگوار بود.

به گفته این کارشناس مذهبی؛ خانواده ها نقش بسیار مهمی در تقویت باورهای دینی کودکان دارند تا معارف فاطمی به ذهن جوانان وارد شود. در این راستا باید راه و روش این بانوی بزرگ را سرلوحه اعمال و رفتار خود قرار دهیم.

حضرت فاطمه (س) الگوی زنان و مردان در هر سنی است

حجت الاسلام والمسلمین هادی رمضانی امام جمعه موقت زاهدان گفت: دشمنان همواره تلاش می کنند زنان را از آغوش حضرت زهرا(س) جدا کرده و به بدحجابی در جامعه اسلامی دامن بزنند، اما خوشبختانه امروز اسلام در این عرصه نفوذ کرده است. همه دنیا و همه دنبال حیا و عفت هستند. الگوهایی مثل این خانم نجیب هستند.


وی افزود: متأسفانه برخی از زنان و دختران جامعه ناخواسته روسری خود را از سر برداشته اند اما این نظام به برکت حضرت زهرا (سلام الله علیها) پیوسته و هر روز قوی تر از گذشته به راه خود ادامه خواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین علی قنبری امام جماعت شهرستان سراوان با اشاره به اینکه شخصیت فوق العاده حضرت زهرا(س) برای زنان امروز جامعه ما سرشار از پیام و زندگی پر امید است، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) (علیه السلام) در همه عرصه ها برای زنان و مردان جامعه الگو است و به دلیل جامعیت شخصیت آن حضرت است که او را حضرت سیدالنساء العلمین می نامند.


وی افزود: حیا، عفت، فعالیت های اجتماعی، سیاسی و امام شناسی ایشان می تواند الگوی همه ما باشد.

امام جماعت موقت سراوان خاطرنشان کرد: باید ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا(س) را مورد بررسی قرار دهیم و شاخص ها و الگوهایی را معرفی کنیم که بتواند برای همه مردم الگو باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید