مجمع روحانیون مبارز: علت کشته شدن مهسا امینی هر چه که باشد از مسئولیت عاملان و سردمداران این فاجعه کم نمی کند/ به نام نهی از منکر صدها کار منکر انجام می دهند و به ریشه دین می تازند. / سه قوه نمی گذارند خون مستضعفان مانند این دختر مظلوم به هدر برود.

مجمع روحانیون مبارز: علت کشته شدن مهسا امینی هر چه که باشد از مسئولیت عاملان و سردمداران این فاجعه کم نمی کند/ به نام نهی از منکر صدها کار منکر انجام می دهند و به ریشه دین می تازند. / سه قوه نمی گذارند خون مستضعفان مانند این دختر مظلوم به هدر برود.

بیانیه مجمع روحانیون مبارز پس از درگذشت مهسا امینی به شرح زیر است:

نام خدا

در روزها و ساعاتی که ملت ما در تدارک مراسم اربعین حسینی و گرامیداشت مظاهر مظلومیت و عزت حضرت اباعبدالله الحسین و یارانش بودند و میلیون ها دل و شعله و چشم بر این مظلومیت گریه می کردند. رسانه های ارتباط جمعی این خبر را منعکس کردند که دختر مظلوم کردستانی در مرکز کشور عاشقان امام حسین (ع) توسط نهادی به نام گشت ارشاد دستگیر شد و ساعاتی بعد پیکر بی جانش در معرض دید همگان قرار گرفت.

تلخی و نکبت حادثه و تلخی ملت را نمی توان وصف کرد و رنج و رنج خانواده مظلومش را با هیچ ترازویی نمی توان سنجید، مقصران و سردمداران این مصیبت که البته نمونه های بسیار دیگری از آن داشتند. مهربان، کم نکن به نام نهی صدها گناه می کنند و به نام دین به ریشه دین حمله می کنند. آیا وقت آن نرسیده است که بانیان، حامیان و فرماندهان این رویه ناکام که موجب ناامنی عمومی، بدنام ساختن حکومت و مخدوش نمودن چهره اسلام رحمانی و محمدی و عامل فرار مغزها و مهاجرت می شود؟ نخبگان و خشم و عصیان جامعه نمک بیشتر بر زخم مردمی که با انواع مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند نریزید؟

مجمع روحانیون مبارز ضمن تسلیت به خانواده داغدار مهسا امینی و تمامی ملت ایران، به چند نکته اشاره می کند.

1- خدمتگزاران سه قوه نگذارند خون مظلومی مانند این دختر مظلوم به هدر برود و تبرئه گران حرفه ای مانند چنین مواردی با توجیه و خود بی گناهی یا بی گناهی نشان دهند تا جای ظالم و مظلوم را عوض کنند. و یا در پایین‌ترین شکل این مسئولیت توسط فرماندهان باید به مقام‌های مجریه و نگهبان تنزل یابد.

2- سالهاست که این روش بیگانه با مفاد شرع و مغایر با حقوق اولیه مردم و علیرغم هشدارهای کارشناسان متعهد و دلسوز جامعه و ظهور و بروز مضرات و منفور آن است. در نتیجه معلوم نیست کدام دست ها برای ادامه روش تلاش می کنند اینگونه اعمال و رویه ها ناقض حقوق اساسی شهروندان است و بر پیکر اسلام محمدی پوستی وارونه می پوشاند و نسل حقیقت جویان را از حقیقت دین باز می دارد.

3- بانیان و پشتیبانان این رویه نامعقول و بی ثمر، به جای برخورد با معلولان و برخورد با چند سرباز و کارمند درجه دار که در جای خود نیز لازم است، به علل و اصول و روش رسیدگی کنند. و رویه ای که سالیان متمادی افشا شده است بی اثر است. کنار بگذارید

4- مجمع روحانیون مبارز متواضعانه از همه طلاب و روحانیون بویژه اساتید و رجال ممتاز حوزه های علمیه، اساتید فاضل دانشگاه ها و صاحب نظران و صاحب نظران متعهد در عرصه های اجتماعی تقاضا دارد بدون توجه به جایگاهی که در آن قرار دارند، این حادثه دلخراش را محکوم کنند. و مراتب تسلیت خود را به این خانواده مظلوم ابراز همدردی یکپارچه و یکپارچه برای وادار نمودن مسئولین به بازنگری روشهای منجر به این حوادث نمایند.

به یاد داشته باشیم که آنچه امروز دل میلیون ها انسان را به درد آورده است نمونه های قبلی نیز داشته است که از آنجایی که عکس العمل مناسبی وجود ندارد، نظریه پردازان و نظریه پردازان پشتوانه نظری این رویدادها و نیز حامیان و مبلغان این رویه ها هستند. ، به عواقب آن پی نبرده است.او نظرات بد و تصمیمات نادرست نگرفته است، اما همچنان رسالت خود را ادامه همین راه می داند (کسانی که در زندگی دنیا دچار توهم هستند و فکر می کنند دارند نیکو می کنند).

خداوند به ما و آحاد جامعه ما توفیق عنایت به معروف و نهی از منکر و درک درست اولویت ها را عنایت فرماید.

25 سپتامبر 1401

19 صفر 1444

اجلاس جامعه روحانیت مبارز

دیدگاهتان را بنویسید