منکر وجود تخلف در نانوایی های یزد نیستیم/ تخلف نانوایی های یزد بین 2 تا 3 درصد است.


ساعت: 14:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897422

قرایی رئیس اتحادیه نانوایان یزد گفت: تخلفات و انحرافات نانوایان یزد بین 2 تا 3 درصد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرهاد قرایی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه سیاست دولت امسال عدم افزایش قیمت نان است، گفت: دولت برای فروش نانوایی ها در راستای هدفمندی یارانه ها مشوق 15 درصدی می دهد. فشار مضاعف به مردم وارد نشود رضایت تولیدکنندگان نان قرار می گیرد.

وی ادامه داد: اما مشکل در این حوزه عدم پرداخت مشوق به نانوایی هایی است که فروش آنها از 4 میلیون تومان در روز فراتر می رود که منطقی نیست. اگر نانوایی سخت‌تر کار می‌کند و از بروز مشکلات در یک منطقه جلوگیری می‌کند، چرا انگیزه دلخواه دریافت نمی‌شود؟

گارای با تایید اینکه بیش از 90 درصد نانوایی های یزد به دستگاه پوز هوشمند مجهز هستند، گفت: اگر نانوایی چند نوع نان داشته باشد، انواع نان در دستگاه پوز هوشمند دیده می شود و قیمت آن نیز مشخص است. فقط چند استثنا وجود دارد به درخواست مشتری نانوا نان مخصوص می پزد و این نان مخصوص در دستگاه پوز تعریف نشده است.

رئیس اتحادیه نانوایان درباره تخلفات و انحرافات نانوایان یزد نیز اظهار کرد: فروش آرد و انحراف در استفاده از ماشین آلات نانوایی در بین نانوایی های یزد وجود دارد و ما تکذیب نمی کنیم، اما تعداد آن است. محدود به 2-3٪ از نانوایی ها.

قرایی با انتقاد از سازمان جهاد کشاورزی و سازمان تعزیرات گفت: نهادهای متولی نظارت و برخورد با نانوایی های متخلف آماری را به اتحادیه اعلام نمی کنند که باعث می شود نتوانیم با نانوایی برخورد کنیم تا از تکرار آن جلوگیری کنیم، متخلفانی وجود دارد.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید