فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان: منکر تیراندازی به مردم در خیابان های منتهی به نمازخانه در حادثه جمعه سیاه زاهدان نیستیم.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان: منکر تیراندازی به مردم در خیابان های منتهی به نمازخانه در حادثه جمعه سیاه زاهدان نیستیم.

روز جدید سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در تشریح جزئیات حوادث جمعه سیاه زاهدان گفت: در صحنه حمله به کلانتری پلیس نهایت خویشتنداری را به خرج داد تا به سمت مردم تیراندازی نکند، اما در این حادثه برخورد شد. افراد مسلح در میان جمعیت که باعث درگیری شد و ما منکر این نیستیم که مردم در خیابان های منتهی به محل نماز تیراندازی شده اند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در تشریح جزئیات حوادث جمعه سیاه زاهدان گفت: از همان لحظه اول افراد مسلح به کلانتری هجوم بردند و پنج نفر از همکاران ما را مجروح کردند که دو نفر از آنها مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.

سردار احمد طاهری صبح امروز در درز خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان با تشریح عملکرد پلیس این استان از ابتدای سال تاکنون، گفت: از ابتدای سال تاکنون 114 شرور مسلح شناسایی و شناسایی شده اند. در استان دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19 درصد افزایش داشته و 14 شرور شناخته شده در آن مدت کشته شده اند.

به گزارش تسنیم، فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: در این مدت 662 متهم حامل سلاح غیرمجاز در استان دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون یک هزار و 127 قبضه سلاح غیرمجاز در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22 درصد افزایش داشته است. همچنین در این مدت 13 باند قاچاق اسلحه و مهمات در استان منهدم شد.

سردار طاهری گفت: در سال جاری 701 فقره تیراندازی در استان رخ داده است که در 414 مورد آن عاملان شناسایی و دستگیر شده اند و برخورد جدی با این افراد در دستور کار پرسنل انتظامی استان قرار دارد و به اشد مجازات محکوم می شود. به این افراد

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال تاکنون 153 نفر دستگیر شده اند و برخی از عوامل تاثیرگذار در حوادث اخیر استان در این زمینه شناسایی شده و به زودی دستگیر خواهند شد.

وی در تشریح عملکرد نیروی انتظامی استان در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: امسال 62 تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان کشف شده است و از این نظر در بین استان های کشور در رتبه نخست قرار داریم. کشور. روزانه به طور متوسط ​​دو تا سه عملیات مبارزه با مواد مخدر انجام می شود و آمارهای سال جاری نشان می دهد که 3360 عملیات کوچک و بزرگ مبارزه با مواد مخدر در این ولسوالی انجام شده است.

سردار طاهری گفت: در زمینه شناسایی شبکه های بزرگ قاچاق مواد مخدر امسال 9 شبکه بزرگ قاچاق مواد مخدر در استان شناسایی و دستگیر شده اند که بررسی حساب های بانکی آنها نشان از گردش مالی میلیاردی دارد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: در این مدت 409 دستگاه خودرو و موتورسیکلت از قاچاقچیان مواد مخدر در استان توقیف و 7 هزار و 187 نفر در حوزه مواد مخدر حین پاکسازی محله های آلوده دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه کشف خودروهای مسروقه امسال شاهد افزایش 10 درصدی خودروهای کشف شده و همچنین افزایش 27 درصدی در کشف سرقت های مسلحانه و انهدام بیش از 25 گروه سرقت مسلحانه با دستگیری 134 نفر از دیگر اقدامات فوق العاده در این حوزه است.

سردار طاهری در تشریح جزئیات حادثه جمعه سیاه زاهدان گفت: متأسفانه سخنان و اظهاراتی از سوی برخی افراد مطرح شد که فضای استان را ملتهب کرد و علاوه بر این دشمنان برای تسلیح و سازماندهی مردم برنامه ریزی کردند و جمعه را ساختند. رویداد یک ضربه

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: بعد از اقامه نماز جمعه زاهدان شاهد حوادث تلخی بودیم و عده ای تصور می کردند اغتشاش بوده است اما در واقع درگیری مسلحانه رخ داده و از همان لحظه اول افراد مسلح هجوم آوردند. کلانتری و پنج نفر کشته شدند، همکاران ما را زخمی کردند، دو نفر از آنها با گلوله مجروح شدند.

وی ادامه داد: این ماهیت حوادث روز جمعه را نشان می دهد که در واقع اغتشاش تنها نبوده و با حمله چند صد نفری به کلانتری مواجه شدیم و گفته می شود معترضان با مشت و لگد به کلانتری وارد شده اند. درب پلیس در میدان دور از حقیقت عکس های این حادثه نیز در رسانه ها منتشر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در صحنه حمله به کلانتری، ماموران نیروی انتظامی نهایت خویشتنداری را به خرج دادند تا به سمت مردم تیراندازی نکنند، اما در میان جمعیت افراد مسلحی بودند که باعث درگیری شدند و منکر این نیستیم که مردم در این محل تیراندازی کردند. خیابان های منتهی به صحنه برای نماز. غذا خوردند

سردار طاهری ادامه داد: شناسایی و دستگیری عوامل مسلح این حوادث همچنان ادامه دارد و تاکنون تعدادی نیز در این رابطه دستگیر شده اند، اما تا پایان محاکمه پرونده آنها اجازه نداریم اعترافات آنها را پخش کنیم مگر در موارد خاص که توسط مراجع ذیصلاح تعیین می شود.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به عبارتی روز جمعه در کنار درگیری مسلحانه و جنگ شهری بودیم زیرا به سرعت به سایر نقاط شهر سرایت کرد و به عبارتی از کلانتری شروع شد اما ادامه یافت و شاهد بودیم که تعدادی از همکاران سپاه و بسیج تا شب کشته شدند.

وی افزود: در اطراف مسجد و مسجد در کنار افراد مسلح بودیم و شناسایی دقیق این افراد و جزئیات حادثه همچنان در حال بررسی و کارشناسی است و همه دستگاه ها با جدیت و پس از تکمیل اطلاعات پیگیر این موضوع هستند. حتما به رسانه ها ارسال خواهد شد.به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی بیان کرد: در جریان این حوادث افرادی اقدام به سرقت از مغازه ها و تخریب اموال عمومی می کردند که در این رابطه تعداد زیادی از افراد دستگیر و مورد تحقیق قرار گرفتند و افرادی که فعالیت چندانی نداشتند و نقش جدی نداشتند در اوایل آزاد شدند. و افرادی که در حال حاضر دستگیر شده اند کسانی هستند که اعمال مجرمانه آنها ثابت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید