نانوایی ها بیشترین درصد تخلف را دارند/ جریمه تخلفات به 10 میلیون تن افزایش یافت


زمان: 09:41
تاریخ انتشار: 1401/02/31
کد خبر: 1840241

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با اشاره به اینکه نانوایی ها بیشترین تخلف و پرونده را در استان دارند، گفت: باید علت تخلفات نانوایی ها شناسایی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا مظفری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی گفت: همه دستگاه های فعال در بازار باید از نظر تحویل کالا، توزیع، تحویل بر بازار نظارت داشته باشند و هر زمان تخلفی صورت گرفته باشد و در بخش های مختلف از جمله بهداشت و درمان، قاچاق کالا و ارز موردی بوده است. . تخلفات باید احصا شود و در نهایت شکایت و به دولت ارسال شود.

وی افزود: یکی دیگر از حوزه هایی که تعزیرات حکومتی اختیار نگهداری از پرندگان را دارند مربوط به حوزه کالا و خدمات است اما باید گفت وقتی کالا و خدمات ذکر می شود شامل تمامی واحدهای کوچک زیرمجموعه اتحادیه تا مشخص می شود. و شرکت های تولیدی عمومی

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: یکی دیگر از وظایف مهم تعزیرات رسیدگی به پرونده های بهداشتی، درمانی و درمانی است. در این راستا اکثر پرونده های رسیده به دانشگاه علوم پزشکی به صورت دقیق و دقیق بررسی می شود.«در نهایت پرونده ها برای رسیدگی و اعمال قانون به ندامتگاه ارسال می شود.


10 دستگاه کارآگاه در مبارزه با قاچاق کالا و ارز فعالیت دارد

وی بیان کرد: سومین حوزه ای که باید تحریم های دولتی در آن مد نظر قرار گیرد، قاچاق کالا و ارز است، اما وقتی به این موضوع اشاره می شود، همه فکرها به سمت پلیس می رود، اما بر اساس ماده 36 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز. دستگاه های کارآگاه در حال مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستند و در نهایت پس از کشف کالا، پرونده تشکیل و به بیمارستان کیفری دولتی ارسال و رسیدگی به پرونده ها در این سازمان آغاز می شود. .

وی در پاسخ به این سوال که چرا عنوان می شود تعزیرات باید بر بازار نیز نظارت داشته باشد؟ وی گفت: طبق ماده 19 قانون آیین دادرسی کیفری دولت باید شعبه سیار برای رسیدگی به تخلفات داشته باشیم. مکانی که باید انجام شود. به همین دلیل همیشه در سطح جامعه برای رسیدگی به پرونده ها و تخلفات حضور داریم اما با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تصمیم قوه قضائیه و رئیس تعزیرات حکومتی مقرر شد شورای تعزیرات حضور داشته باشد. بیشتر در بازار و جامعه است و بر این اساس تیم های گشت سیار برای نظارت بر بازار تشکیل می شود.


سازمان تعزیرات حکومتی در شهرستان های ابهر و هدبنده فعال است

مظفری گفت: در شهرستان های ابهر و هدبنده اداره امور جنایی دولتی فعال است اما در سایر مناطق که اداره جنایی دولتی ندارند، ناظران به وظایف خود عمل می کنند و پرونده های مربوطه بررسی و به اداره تعزیرات حکومتی ارسال می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود جریمه های جدی در بازار در سال 99، 190 اکیپ نظارت بر بازار را بر عهده داشتند و بر اساس آن 1065 بازرسی انجام شد که در این بازرسی ها 275 مورد کشف شد. و به همه آنها رسیدگی می شود.

مدیرکل زندان های دولتی استان زنجان با اشاره به اینکه در سال 1400 که شرایط تغییر کرد تعداد اکیپ ها به 544 تیم افزایش یافت، گفت: تعداد بازرسی ها به 2766 اکیپ می رسد به عبارتی تعداد بازرسی ها نسبت به 99 بازرسی با 170 تیم می رسد. نرخ رشد را تعیین کرد. این در حالی بود که تعداد پرونده های دریافتی 683 مورد بود که به همه آنها رسیدگی و مختومه شد.


بیشترین تخلفات مربوط به عدم درج قیمت، گران فروشی، فروش فرعی و عدم صدور فاکتور است.

وی با بیان اینکه بیشترین تخلفات و پرونده های قضایی مربوط به عدم درج قیمت، گران فروشی، کم فروشی و عدم صدور فاکتور بوده است، گفت: به این ترتیب یک میلیارد و 654 میلیون ریال محکوم و یک هزار و 400 پرونده تشکیل شده است. 6414، 6454 پرونده رسیدگی شده که از این طریق 5800 میلیارد ریال صادر شده است که نسبت به سال 99 حدود 250 درصد افزایش داشته است.

مظفری با اشاره به اینکه پرندگان متخلف ابتدا وارد شاخه بدوی می شوند، گفت: شاخه بدوی محل ایرادات احتمالی در موارد است. سرنوشت تعدادی از این پرونده ها در این شعبه مشخص می شود اما در نهایت برخی پرونده ها به دیوان دادگستری اروپا ارسال می شود.

وی میزان جرایم دریافتی را زمانی می توان گفت که پرونده های واصله به اجرای احکام رسیده است اما: در سال 99 تعداد پرونده های وارده برای اجرای احکام در استان زنجان 4649 فقره بوده که از این تعداد 4681 پرونده تکمیل شده و بهره وری دارد. نزدیک به 100.68٪.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: در یک هزار و 400 فقره پرونده، 4 هزار و 722 فقره اجرا شد که از این تعداد 4 هزار و 758 پرونده مختومه شده و 100.76 درصد پرونده های اجرایی افزایش یافته است.

وی افزود: در سال 99 مبلغ احکام 725 میلیارد ریال بوده که 166 میلیارد ریال آن وصول شده است، با وجود اینکه حجم احکام زیاد است اما میزان وصول آن کمتر است. این در حالی است که در سال 1400 تعداد ورودی های تصمیمات 530 میلیارد ریال بوده که 284 میلیارد ریال آن وصول شده و میزان درآمدها نسبت به سال 1378 حدود 70.55 درصد افزایش داشته است اما باید گفت که بسیار است. جمع آوری جرایم دشوار است، زیرا در بیشتر مواقع ابزار قانونی در دسترس نیست.


قانون تحریم های دولتی در مورد موضوعات مختلف اعمال نمی شود

مظفری تصریح کرد: قانون نظام صنفی فعلی بازدارندگی لازم را ندارد به عبارتی قانون تعزیرات حکومتی برای موضوعات مختلف قابل اجرا نیست. بر اساس قوانین فعلی، اگر فردی مرتکب تخلف شود، ابتدا با سیر شرعی برخورد می شود و بار اول دو برابر و بار دوم چهار برابر، شش برابر مرحله سوم و هشت برابر جریمه نقدی می شود. به عنوان نصب بنر بنرها نصب می شود و مجوزها تعلیق می شود، اما این کار جواب نمی دهد زیرا تعداد اصناف بسیار بیشتر از تعداد بازرسان و تیم های بازرسی است. به عبارت دیگر کمبود نیروی انسانی و نیروی انسانی در این زمینه کاملا محسوس است و حتی گاهی برخی اصناف سالی یکبار بررسی نمی شوند.

وی ادامه داد: سران سه قوه برای جلوگیری از انحراف در شرایط فعلی اقتصادی و ترویج یارانه ها که کار بسیار مهمی بود و از اقدامات جسورانه رئیس جمهور بود، مصوبه ای فراتر از قانون اتخاذ کردند که در صورت اجرا، با افزایش شدید جریمه ها از افزایش آن جلوگیری می کند. در قانون جدید پس از احراز تخلف بلافاصله با تصمیم رئیس شعبه پلمب می شوند و به نظر مدیر کل متخلف در مقابل واحد رسیدگی پلمپ می شود و قطعاً دارای یک اثر بازدارنده.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با بیان اینکه شاید این سوال پیش بیاید که اجرای این قانون مشکلی ایجاد نمی کند؟ وی گفت: برای اجرای قانون جدید ابتدا جریمه پرداخت می شود. بنابراین، فردی که بدون مجوز کار می کند باید برای دریافت مجوز اقدام کند، زیرا قوانین جدید به شدت شامل افرادی می شود که بدون مجوز کار می کنند و هیچ اتحادیه ای نباید با این همه اطلاعات در مورد قانون جدید و اجرای آن برخورد کند. او اعلام بی اطلاعی خواهد کرد.

وی گفت: اکثر تجار منصف هستند، اما برخی از تجار به دنبال سوء استفاده از آنها و گران فروشی و ثروت اندوزی هستند، اما دولت در برخورد با چنین افرادی مالیات نمی پردازد و بدون سهل انگاری و قاطعیت با متخلفان برخورد خواهد کرد.

مظفری با اشاره به اینکه در گذشته جریمه ها تا 200 هزار تن بود اما در قوانین جدید این سازمان سقف جریمه ها به 10 میلیون تن رسیده است، گفت: فلسفه تعزیرات حکومتی برخورد سریع و به موقع با تخلفات است. شیوه.


نان رول ها بیشترین تخلفات و موارد را دارند

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با اشاره به اینکه نانوایی ها بیشترین تخلف و پرونده را دارند، گفت: علت تخلفات در نانوایی ها باید مشخص شود.

وی با تاکید بر اینکه درج نشدن قیمت مادر همه تخلف است، گفت: در قانون قبلی برای هر تخلف 260 هزار تن جریمه و عدم درج قیمت تعیین شده بود. اما در فرمان جدید به گفته سران محترم قوا این رقم به یک میلیون و 300 هزار تن افزایش یافته است.

مظفری با تاکید بر اینکه برخی از پرونده ها اولویت رسیدگی دارند و باید در سریع ترین سازمان و با اولویت رسیدگی شود، گفت: پرونده هایی که مواد غذایی فاسدشدنی دارند و تا رسیدگی و بسته شدن پرونده امکان دارد. فساد و تباهی یک اولویت و یک امر فوق العاده محسوب می شود. به این ترتیب کالاهای کشف شده به فروش می رسد و پول آن پس انداز می شود و اگر فردی محکوم شود، پول حاصل از فروش صرف جرائم می شود، اما اگر این کار انجام نشود، وجه به حساب فرد بازگردانده می شود.

مدیرکل نهادهای تعزیری حکومتی استان زنجان گفت: برای مقابله با قاچاق چوب خلاء قانونی وجود داشت چرا که در قانون آمده است که بهره برداری از الوار قاچاق محسوب می شود بنابراین بقیه الوار تولیدی خود باغدار قاچاق نیست. در شرایطی که شخصی حتی درختان خشک شده باغ خود را به دلیل قاچاق قطع و منتقل می کند، علیه وی و ارسال وی به قانون جزا شکایت می شود و مشکلاتی را ایجاد می کند.

وی گفت: اما اولین قدم در برخورد با پرونده های قاچاق چوب، استعلام و نظر کارشناسی از نهادهای قانونی مانند سازمان جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، نیروی انتظامی است. بنابراین، این عوامل منجر به افزایش زمان پردازش می شود. باید گفت که وزارتخانه 40 روز برای رسیدگی به پرونده های قاچاق تعیین کرده است اما در استان زنجان و اداره کل تعزیرات حکومتی 23 روز به پرونده ها رسیدگی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید